Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 98
    Senior Member

Standaard

Ja, je mag het zelf meenemen voor eigen gebruik, dat is wat op de douanesite staat. Dat zegt dus niks over verkoop van namaakartikelen, of je die nou zelf meegenomen hebt of niet (als we het dus even hebben over het kopen/verkopen op marktplaats). Het zou dus best wel eens verboden kunnen zijn, maar dat kan je uit dit verhaal niet opmaken (valt particuliere verkoop onder 'eigen gebruik'?).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Geert en Harold.. Het klopt toch niet precies wat jullie zeggen
    Het is volkomen legaal om 3 gitaren vanuit China mee te nemen naar Nederland.
    Het is illegaal om het via internet te bestellen en Nederland binnen te laten komen

Zie Douane.nl

http://douane.nl/particulier/reizige...tml#P340_22924
    dat dacht je, mijn oom heeft daarbij gezeten, als jij 3 musokopien meeneemt vanuit china en bij een controle blijkt de boel nep te zijn ben je ze gewoon kwijt.

Senior Member

Standaard

Geert ... Dan staat jou oom zeker boven de wet.. Heb je toch de moeite genomen om het te lezen ?
    Dit is gebaseerd op Europese wetgeving.
    Het zijn niet de douane beambte`s die bepalen wat er in Nederland wel en niet mag

En bram ja er staat voor eigen gebruik..
    Maar ja , als ik er vervolgens èèn aan de buurman geef en die verkoopt hem, wordt het gelijk alweer een moeilijk verhaal lijkt mij
    Laatst gewijzigd door benwave; 25 augustus 2009 om 21:10

Senior Member

Standaard

Dan doet die buurman dus waarschijnlijk iets wat niet mag.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Geert ... Dan staat jou oom zeker boven de wet.. Heb je toch de moeite genomen om het te lezen ?
    Dit is gebaseerd op Europese wetgeving.
    Het zijn niet de douane beambte`s die bepalen wat er in Nederland wel en niet mag

En bram ja er staat voor eigen gebruik..
    Maar ja , als ik er vervolgens èèn aan de buurman geef en die verkoopt hem, wordt het gelijk alweer een moeilijk verhaal lijkt mij
    wat een stupiede opmerking,

Als jij met een nieuwe nepibanez aankomt kun je dat ding inleveren op basis dat jij een nepproduct meeneemt, overtuig jij ze dat die echt is, pakken ze de registers erbij en kijken ze wat die kost, kom je boven een bepaald bedrag uit, weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel kun je belastingen gaan aftikken musoland valt gelukkig nog steeds niet onder de EU.

beetje minder cynisch reageren op een post mag ook wel, ben geen kleuter

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Dan doet die buurman dus waarschijnlijk iets wat niet mag.
    juist en dan gaan ze wel terug naar de bron, nepartikelen invoeren, mag niet, ook niet als particulier, merknamen etc. zijn gewoon beschermd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht

Helaas ben ik agnost, dus kan weinig zeggen over de aan- of afwezigheid van 'mijn' god...

En ja, ik ben ook crimineel. Soms bewust, soms uit ontwetendheid. In het geval van illegale namaakartikelen kies ik ervoor om het niet te zijn...
    HEIL! Eindelijk iemand die ook Agnost is . Al die atheïsten altijd maar tegenwoordig , ik voelde me al zo alleen in deze wereld vol met gelovigen en god-ontkenners.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    HEIL! Eindelijk iemand die ook Agnost is . Al die atheïsten altijd maar tegenwoordig , ik voelde me al zo alleen in deze wereld vol met gelovigen en god-ontkenners.
    Ja, maar zelfs aan mijn agnost-zijn twijfel ik nog wel eens...

Ik geloof niet dat je het bestaan van een god aan kunt aantonen maar ook het ontbreken van een god is vrij moeilijk te bewijzen dus ik heb maar voor mezelf besloten dat het me niks kan schelen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    wat een stupiede opmerking,

Als jij met een nieuwe nepibanez aankomt kun je dat ding inleveren op basis dat jij een nepproduct meeneemt, overtuig jij ze dat die echt is, pakken ze de registers erbij en kijken ze wat die kost, kom je boven een bepaald bedrag uit, weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel kun je belastingen gaan aftikken musoland valt gelukkig nog steeds niet onder de EU.

beetje minder cynisch reageren op een post mag ook wel, ben geen kleuter
    Je kom toch aardig in de buurt van een kleuter.
    Je wilt zo graag gelijk hebben.. Maar je hebt het in dit geval niet Geert.

"Het meenemen en invoeren van nagemaakte artikelen is verboden. Maar u mag voor eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen zelf meenemen. In de tabel hieronder staat hoeveel u van welke soort nagemaakte goederen toch mee mag nemen (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie). Als de Douane per goederensoort meer aantreft in uw bagage dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete."

En gitaren vallen onder overige.. Dus daar mag je er drie van meenemen.
    En nou niet meer zo eigenwijs doen. En er is geen douane die daar iets aan kan veranderen.
    Het is de wet Geert die geld voor ons allemaal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ja, maar zelfs aan mijn agnost-zijn twijfel ik nog wel eens...

Ik geloof niet dat je het bestaan van een god aan kunt aantonen maar ook het ontbreken van een god is vrij moeilijk te bewijzen dus ik heb maar voor mezelf besloten dat het me niks kan schelen.
    Hmmm, bij mij is het meer dat ik alles open laat, geen aannames doe (zoals menig gelovig type, en atheistisch geval ) zodat ik er uiteindelijk wel een keer achter kom als ik dood ga ^__^. Teveel conflicten, aggressie en geweld ontstaan door aannames (geloof), dus hou me daar liever niet mee bezig.

En bewijs inderdaad maar eens dat je bestaat, of agnost bent . Wij bestaan uit moleculen, maar waarom denken wij dan als moleculen niet kunnen denken? Waarom is ook het woord van de agnosten volgens mij Die komen alleen met vragen aanzetten, waar anderen allang invulling hebben gegeven . Zijt het door middel van een boek, wetenschap, aanname of whatever.

Agnosten for the win!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten