Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 98
    Senior Member

Music

Alleen jammer dat de tweedehands markt zo langzamerhand overvoerd wordt met neppers die deels als echt verkocht worden/gaan worden. Voor de leek is het over niet al te lange tijd nauwelijks meer na te gaan of ie nou een echt Fender/Gibson/PRS/Ibanez koopt of een Chinese rip-off.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankpaul1 Bekijk bericht
    Waar haal jij toch al die rare imitatie meuk vandaan? Eerst al een neppe Gibson Supreme, nu ook al ervaring met zo'n JEM rip-off.
    Ik ken veel mensen met Chinese rip-offs. En laten we eerlijk zijn, voor het geld vind jenergens iets beters. 200 dollar is omgerekend 140 euro, en naar mijn mening kan geen een squier, cheap epi, cheap iba op tegen die gitaren. Nadeel aan deze gitaren is dat normale gitaren dan wel goed spelen, duur zijn en mooi, maar deze alleen mooi zijn, en goedkoop. Ze fungeren beter als ornament dan als echte main axe. Gewoon eens op raggen kan altijd prima . Stel je wil gewoon een tweede gitaar met andere elementen (die je er dan zelf inzet) zijn J&D's (ook Chinese rip-offs), Harley Bentons, Deze chinese rip offs uit de Epiphone fabriek, Xaviere en Vintage (al zijn die ietsje duurder, maar ook beter) perfect geschikt daarvoor .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Alleen jammer dat de tweedehands markt zo langzamerhand overvoerd wordt met neppers die deels als echt verkocht worden/gaan worden. Voor de leek is het over niet al te lange tijd nauwelijks meer na te gaan of ie nou een echt Fender/Gibson/PRS/Ibanez koopt of een Chinese rip-off.
    Ja klopt. Dat is echt dom van die afzetters. Als ik een copy zou verkopen zou het er duidelijk bij staan, en zou de prijs er naar zijn, niet zoals ik wel eens zie: 2000 euro. Soms wordt het er nog voor betaalt ook, wat zullen die mensen dan in hun handjes klappen van genot/plezier. 1800 euro winst...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

ik heb er een gehad, en ik moet zeggen, hij speelde best fijn. De hals is prima en de elementen klonken boven verwachting goed. Het enige probleem is zoals je zelf al aangeeft de tremolo, het ding ontemd redelijk snel en een akkoord klinkt al snel vals.

Ik heb de mijne via marktplaats gekocht van iemand die beweerde dat ze met de hand gemaakt werd in Japan, maar kwam er al snel achter dat hij gewoon uit de UK kwam, het merk was Woody model Rockmaster. http://woodycustom.com/view_item.php...bcategoryID=10

Ik wist wel dat het een kopie was toen ik hem kocht, maar heb er wel teveel voor betaald. (369 euro)

Ik heb nu een echte Ibanez Prestige en dat is natuurlijk niet te vergelijken met deze gitaar.

Senior Member

Standaard

Hoe kan je een neppert herkennen? Bij Gibsons weet ik het al wel. Is het niet makkelijk om het in een sticky te zetten?

Senior Member

Standaard

Ja gibson is toch altijd ebony toets ofzo dat je het daaraan kan herkennen?

En wat als een van die chinezen nou besluit ebony te gebruiken, waar moet je het dan nog aan herkennen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Ja gibson is toch altijd ebony toets ofzo dat je het daaraan kan herkennen?
    Nep gibsons hebben meestal (zo uit mijn hoofd):

Verkeerde stand van de potmeters
    verkeerde headstockvorm
    iets met het serienummer
    drie schroefjes op de trussrodcover (horen er 2 te zijn)
    geen bell-trussrodcover (bij de echte is hij veel gedetailleerder)

etc etc... er zijn nog veel meer fouten bij een neppert.

Standaard

goed naar de tremmelo kijken zie je het gelijk.als je goed kijkt zie je genoeg verschillen en foutjes.maar er is een witte jem die zo goed nagemaakt is dat een expert hem echt in handen moet hebben en dingen los moet maken om te zien dat hij nep is.ik heb hem gezien en er is 1 foutje in de tremmelo waar je hem aan kan herkennen.verder niet van echt te onderscheiden.enne iemand die iemand op probeert te lichten is wel risico vol bezig natuurlijk.als zo iemand mij een nep jem/gibson/fender/oid probeert te verkopen neem ik de gitaar natuurlijk gelijk mee.maar dan ZONDER te betalen!
    maar goed altijd uitkijken met aanschaf.en als fun gitaartje zijn deze erg leuk hoor.viel mij niet tegen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertoL Bekijk bericht
    Nep gibsons hebben meestal (zo uit mijn hoofd):

Verkeerde stand van de potmeters
    verkeerde headstockvorm
    iets met het serienummer
    drie schroefjes op de trussrodcover (horen er 2 te zijn)
    geen bell-trussrodcover (bij de echte is hij veel gedetailleerder)

etc etc... er zijn nog veel meer fouten bij een neppert.
    Bedankt, ik heb er genoeg met 3 gezien dus die zullen fake zijn.
    Ik wist niet dat er zoveel in omloop waren die nep zijn? Zijn dat er echt al zoveel want dan is de lol er wel gauw af als je de echte wilt kopen

Senior Member

Standaard

Waren dat niet epiphones? Die hebben er wel drie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten