Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45

Discussie: Distortion pedaal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik heb weleens gelezen dat de DS-1 en de RAT (grotendeels?) hetzelfde in elkaar zitten. Ik elk geval geldt voor beide pedalen dat je moet snappen hoe de toon/filterknop werkt. Bij een DS-1 moet dat ding voor normale rocksounds eigenlijk nooit boven 9 uur komen. Ik heb zelf met zowel een oude japanner als een nieuwere reissue gespeeld (Prince-sound benaderen in een funkband) en (hoewel niet a/b getest) geen verschil in geluid ervaren. De Keeley heb ik uit nieuwsgierigheid getest, vond het niet de heilige graal waar mensen hem voor verslijten. De Rat vind ik wel mooier en veelzijdiger klinken dan de DS-1 trouwens.
    Dat heeft natuurlijk ook te maken met hoe je versterker is ingesteld. Met de tone op 9 uur mis is teveel treble en het geluid is te dof, vrijwel onbruikbaar. Met de tone op 11 uur op hoger word het geluid weer veels te dun. Dit pedaal is voor mij zeker de meest waardeloze wat ik zelf ooit gebruikt heb.

Geloof mij, heb maanden lopen prutsen met een DS1 en heb em uiteindelijk enkel als boost voor mn lead kanaal gebruikt. De DS1 heeft gewoon totaal geen punch en de sustain laat ook zeer te wensen over ...

Dan is de Satchurator toch zeeeeeeer veel aangenamen en bruikbaarder
    Prog Lord

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belfrink Bekijk bericht

Dan is de Satchurator toch zeeeeeeer veel aangenamen en bruikbaarder

dat pedaal ben ik dan weer totaal niet over te spreken, wat een kutsound zeg. ik haal er niks fatsoenlijks uit.

klonk zelfs zo slecht dat mijn drummer in het midden van het eerste nummer tijdens repetitie stopte en mij dringend verzocht wat aan mijn geluid te doen omdat het zo beroerd was. en echt, welke instelling dan ook. het blijft dun en neuzig klinken en totaal geen dynamiek.

ben nog nooit zo snel klaar geweest met een pedaal, dan heb ik echt nog liever boss, en vorige pagina's lieten toch echt wel zien hoe ik daar niet echt een hoge pet van op heb.

verder krijg ik bij het lezen van "een pedaal is bruikbaarder" al gelijk de intrepetatie dat hij niet genoeg bruikbaar is.. de Emma reezafratzitz is bruikbaar out of the box! alles staat op "5" en aansluiten en direct een goede sound en dan kun je nog tweaken ook!

echter is de RAT ook zo makkelijk en allround "bruikbaar"
    Laatst gewijzigd door lindstrom; 25 augustus 2009 om 15:44
    Toooooooooooooooone!!!

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belfrink Bekijk bericht
    Komt in de vertste verte niet in de buurt van een RAT. Of je moet een oude Japanner of Keeley mod hebben
    aha, had namelijk een keer een ds-1 gekregen uit japan maar die zal waarschijnlijk dan ff wat anders klinken

Wist niet dat je onder de ds-1 ook nog verschillende varianten had!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Je bedoelt de filterknop he? Niet de dist knop?
    Klopt. En wat Belfrink zegt kan ik ook wel plaatsen: ik speelde destijds op een tele en gebruikte de DS-1 dan bij solo's op het (erg felle) brugelement.

Senior Member

Standaard

Wordt de Blues driver van Boss door jullie dan als een dynamisch bruikbaar geluid beschouwd? De bedoeling is dat het pedaaltje meer de sound van de amp uitbuit, eerder dan een kleurlaag op de sound te leggen...

Standaard

Voor dat geld en die sound kan je naar mijn bescheiden mening beter voor de MI Audio Blues Pro gaan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Wordt de Blues driver van Boss door jullie dan als een dynamisch bruikbaar geluid beschouwd? De bedoeling is dat het pedaaltje meer de sound van de amp uitbuit, eerder dan een kleurlaag op de sound te leggen...
    Nee, de Bluesdriver doet voor de verandering echt waar ie voor gemaakt is, en dat is een lekker vintage bluessound maken. Voor authentieke blues vind ik het echt het ideale pedaal. Het is mijn eerste pedaal wat ik ooit kocht, en ik doe hem ook niet weer weg. Maar voor een frisse dynamische drive zou ik een ander pedaal kiezen. Welke je dan moet hebben, daar hebben anderen vast wel weer verstand van. Ik kan wel OCD roepen (heb ik zelf ook, is transparant en dynamisch, klinkt wat "moderner" en minder gekleurd dan de Bluesdriver), maar wellicht zijn er wel betere pedalen. Zoveel ervaring met verschillende overdrives/distortions heb ik niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Jongens, jullie lullen al 2 pagina's lang onzin waar jagieXk helemaal niks aan heeft. De beste jongeman wil van clean naar distortion kunnen op zn Roland Cube!

Senior Member

Standaard

inderdaad zeg hahaha..

gewoon inderdaad die boss switch aanschaffen voor die paar tientjes en dan kan hij lekker in zijn cube schakelen en is hij geholpen.

Toooooooooooooooone!!!

Senior Member
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 25 augustus 2009 om 17:51
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten