Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 56
    Senior Member

Standaard

Ja, hier ook ik ook dat fuzzy terug. Mijn historic R6 krijgt dat ook snel op een fender amp als je het volume laag houd en met een pedaaltje werkt.
    Een goldtop beoordeel ik het liefst op zijn neck pickup, semi clean. Daar zit het grootste verschil tussen redelijke, goede en fantastische goldtops.
    voorbeeldje

De brugpickup van een goldtop... de solo van Mccartney's My Love, die snarl, thats it.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 augustus 2009 om 16:50

Senior Member

Standaard

Jij legt de lat wel hoog.. De meester Gilmour himself..daar kunnen er niet veel tegen op.
    Maar ik zal eens een stukje voor je opnemen met dat geluid, dan hebben we het er nog een keer over

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Net even wat stukjes van die meneer beluisterd, en ik moet zeggen een zeer fijne gitarist.
    Maar die Les paul van mij kun je niet vergelijken met een normale standaard met humbuckerts.
    Die P-90 single coils geven vanzelf een wat feller geluid

Met deze kun je hem wel vergelijken:
    http://www.youtube.com/watch?v=Tc59w...eature=related
    'Kvind de jouwe mooier klinken.
    Maar je speelt het ook met veel meer gevoel dan hij, dus wellicht ligt het daar aan.
    [Fantastisch gespeeld btw!]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Sja als je termen als karakter en authentiek gaat gebruiken weet je zeker dat je een eindeloze discussie gaat krijgen. Hetzelfde heb je met de term mooi. Dat is voor een ieder weer anders. Hoe omschrijf je authentiek, wat versta jij onder karakter. Als ik naar die clip luister mis ik geen karakter. Als je karakter al kunt omschrijven komt dat eerder uit de vingers van de gitarist dan uit de gitaar zelf...

Voor mij was het clipje qua sound en feel compleet. Dus het geluid maar ook het spel. Iemand die daar nog iets op aan te merken heeft, doet dat wat mij betreft om te muggeziften.
    Authentiek hoef je helemaal niet uit te leggen. Dat is gewoon een breed woord voor uniek, eigen. Net als karakter. Hoe goed die chinees ook klinkt (en dat doet ie zeker) voor mij mist hij iets speciaals. Ik mag toch gewoon mijn mening geven over het geluid? Deze discussie is zowiezo eigenlijk zinloos want wie weet hoe goed het echt klinkt? Dat weet alleen Ben. Eigenlijk zinloos om filmpjes te kijken die zo gecompressed zijn dat er bijna niks van het origineel over is. Ben, we komen allemaal kijken!

Standaard

Hey Ben,

Klinkt weer lekker! Welke mic heb je gebruikt voor de princeton? En in welke positie staat de mic?

Enige puntje van kritiek die ik kan geven is de timing. Die is vaak wat té voorspelbaar (vaak precies op de tel, of een frasering eindigt precies op de tel) waardoor het voor mij ietsje minder interessant is om naar te luisteren.

Keep it up!

Senior Member

Standaard

Divine.. Ik laat de Princeton door de GT-10 lopen en gebruik de uitgangen daarvan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HvV Bekijk bericht
    Authentiek hoef je helemaal niet uit te leggen. Dat is gewoon een breed woord voor uniek, eigen. Net als karakter. Hoe goed die chinees ook klinkt (en dat doet ie zeker) voor mij mist hij iets speciaals. Ik mag toch gewoon mijn mening geven over het geluid? Deze discussie is zowiezo eigenlijk zinloos want wie weet hoe goed het echt klinkt? Dat weet alleen Ben. Eigenlijk zinloos om filmpjes te kijken die zo gecompressed zijn dat er bijna niks van het origineel over is. Ben, we komen allemaal kijken!
    het mooie van een mening geven is dat anderen (ik) daar dan ook weer een meing over hebben
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    'Kvind de jouwe mooier klinken.
    Maar je speelt het ook met veel meer gevoel dan hij, dus wellicht ligt het daar aan.
    [Fantastisch gespeeld btw!]
    hey ben jij er weer? Of heb ik je posts gewoon niet gezien?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    hey ben jij er weer? Of heb ik je posts gewoon niet gezien?
    Hey! Snuffel altijd nog wel een beetje rond hier, maar heb in sounds lang niet meer gepost, ben heel druk met de band en opnamens voor een nieuwe band enzo, maar ben ook met wat instrumentale shit bezig dus zal spoedig weer wat posten hier!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Divine.. Ik laat de Princeton door de GT-10 lopen en gebruik de uitgangen daarvan
    Ah, op die fiets. Thanks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten