En dan toch nog iets opbouwends gedaan: de jack ingang:
hop van de week is ze klaar om te lakken, als alles mee zit...
s[/QUOTE]
Kan je aangeven hoe je die jack zo mooi heb ingebouwd..?gefreesd of geboort of ..?
jj
En dan toch nog iets opbouwends gedaan: de jack ingang:
hop van de week is ze klaar om te lakken, als alles mee zit...
s[/QUOTE]
Kan je aangeven hoe je die jack zo mooi heb ingebouwd..?gefreesd of geboort of ..?
jj
To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.
wow, die jack ingang: da's pure kunst, zooo strak
Een geheimpje van de meester:
Zo'n jack plaat heeft 2 doorsnedes, de plaat die je nu ziet heeft een doorsnede van 25,5 mm (ongeveer, waarschijnlijk is het een afgeleide van inch)
En daaronder zit een korte cilinder met een doorsnede van 22 mm.
Dus eerst een gat geboord met een vleugelboor van 22 mm. Zo recht mogelijk
Daarna in een stuk mdf een gat geboord van 26 mm ook met de vleugelboor.
En dan dit stuk mdf d.m.v. 2 latjes die ik voor en achter op de body had geklemd, op de body gemonteerd, goed uitlijnen dat de 22 mm cirkel juist in het midden van de 26 cirkel komt en dan met de bovenfrees 3mm uitgefreesd, beetje schuren en klaar.
Indien nodig trek ik vandaag nog even een fotootje van de opstelling.
s.
Ok, nu de jackingang-gaatje-boren-frezen-inpassen post.
Die jackcilinder ziet er zo uit:
grootste ring is 25,5 mm de cilinder erachter is 22.
Ik klem de gitaar in de superdeluxe bankvijs:
Na het boren van het 22 mm gat, heb ik 2 plankjes uitgelijnd op de body, langs voor en achterkant. (Dit is een na de operatie foto, dus het gefreesde rondje zit er al in ...)
Daarop komt de 26mm mal. (de 25 was juist iets te klein, na het uitfrezen in een test plankje, ik heb altijd de indruk dat de freesjes met bovengeleiding te groot uitfrezen, nu dus niet ...)
frees is 18 + 3 mm diep.
En na de randjes een beetje te hebben geschuurd, krijg je dit:
s
Ondertussen ook het brug probleem opgelost:
totaal plaatje:
En aan de achterkant komt een logo ingewerkt in purperhart, zodat die 5 gaten verdwijnen, logo:
s
tis in messing gedaan, in hout is het waarschijnlijk wat moeilijker, de breedte is ongeveer 1,5 mm. Het zou gaan, maar tis een geklooi...
s
ik heb 'm ook deze uitgang gebruikt maar de montage kan volgens mij zonder freeswerk:
eerst met 25 of 26 mm speedboor de breedste ronding maken,
dan met een 22 speedboor het gat uitfrezen.
heb je 'm ook precies in passend
Ik was ook aan het twijfelen, maar ik heb te veel slechte uitbreek-ervaringen met vleugel-/speedboren. Misschien omdat het op zo'n half-kopshout vlak is, dat het dan wel meevalt, maar ik heb op zeker gespeeld.
Dus het leek mij een mooi alternatief.
s
Favorieten/bladwijzers