Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 55 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 544
    Senior Member

Standaard

De laatste plakbandjes konden vandaag dus van de binding af. En het lijkt allemaal best netjes te passen. Deze les niet heel schokkende nieuwe dingen, maar al die bindingsrandjes maar eens netjes op maat gebracht. Overstekende randjes er af, met beitel, schraapstaal, en schuurblokken...
    De puntjes zien er steeds beter uit!

En de zijkanten beginnen ook weer toonbaar te worden. Die waren wat smoezelig geraakt, met al dat geklieder met lijm en stoffige vingers, maar het lijkt nu weer ergens op.

En als kleine extra deze keer het stukje been voor het staartstuk op maat gemaakt. Netjes recht, en dat hij mooi op zijn plek past:

Hij moet nog een beetje afgerond, dat hij mooi met de body meeloopt, maar dat komt een volgende keer. Niet volgende week, want dan ben ik weer eens elders, maar daarna moet ik toch weer een hele tijd de maandag knutseldag kunnen aanhouden. En misschien wordt het dan ook wel eens tijd dat ik wat dingen ga posten over mijn nieuwe projectje. Al gaat dat nog langzamer dan dit verhaal...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Dat hoekje ziet er nu echt prachtig uit!

Senior Member

Standaard

koleertjes wat wordt ie mooi! en wat een oog voor detail heb je!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Standaard

supermooi inderdaad! wat een prachtige bindings ook

Senior Member

Standaard

ik vind het been wel wat te wit bij de rest van de gitaar
    no life without music

Senior Member

Standaard

Het was weer even geduld hebben, maar we zijn weer een stapje verder. Als ik zo zie wat er hier verder voor projecten langskomen, en in wat voor tempo, begin ik me haast schuldig te voelen dat ik alweer niet heel veel vooruitgang kan laten zien. Haast, zeg ik, want ik verwacht dat het resultaat er niet mooier op wordt als ik me laat opjagen...

Vandaag een begin gemaakt aan het uitgraven van de recurve. Heeft iemand daar intussen al een algemeen beschaafd Nederlandse, of misschien wel Vlaamse term voor? Je hebt daarin toch ook van die mooie woorden...

Hij begint rondom wel wat vorm te krijgen, maar het mag nog best wat extremer. Dieper. Er zit nog te weinig beweging in het blad, en hij schijnt anders te moeten gaan klinken. Lager, voller, dieper, meer. Hoe precies weet ik nog niet, maar dat komt nog wel.
    Na een uurtje of twee werd het tijd om mijn arme vingertjes wat rust te gunnen, en was er nog tijd voor een ander klusje. Het gat voor de nekverbinding in de body, was het plan, maar de juiste mal was even spoorloos. Dan dus maar een ander puntje: het uitfrezen van de rand waar de nek-extensie in moet komen.

Met als resultaat weer een nieuw aanzicht van de hiel:

En daar komt straks dus nog een stuk hout aan, dat over het bovenblad heen komt te hangen.

Goed, voorlopig was dat het alweer, volgende week weer verder!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Als ik zo zie wat er hier verder voor projecten langskomen, en in wat voor tempo, begin ik me haast schuldig te voelen dat ik alweer niet heel veel vooruitgang kan laten zien.
    Je hoeft je nergens schuldig over te voelen maar hebt des te meer om trots op te zijn!

Junior Member

Picker

He,

Ik heb even al je fotos bekeken, wat een werk! Echt mooi vakwerk, als hij klaar is is het echt een stukje om blij mee te zijn

Succes nog, ik ben beniewd naar de volgende fotos!

Mendel
    ROCK ON

Standaard

Dit is een thread geworden die ik iedere dinsdag even check, wetende dat je op maandagavond klust aan je archtop!

Hele mooie reportage inmiddels en een zeer mooie gitaar, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Senior Member

Standaard

Als je na al die tijd deze gitaar af hebt moet het wel een ongelooflijk goed gevoel opleveren! Zeker als ik de details zie in de afwerking...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten