Laatst gewijzigd door muziekschuur; 7 augustus 2009 om 10:23
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Yep, die Tesa Extra Strong is super, met m'n Whammy kon ik m'n ganse pedalboard indertijd opheffen (een Pedaltrain Pro) Ben nu aan het wachten tot m'n Tesa velcro aan komt, ik heb een paar rollen op ebay gekocht aangezien ik er geen meer vond in m'n plaatselijke bouwmarkt
Grr, ik wil aan m'n pedalboard beginnen...
BlacKat - Diezel - Dean USA - G&L - Rhodes - Siggi Braun
-> Guitar Candy: BlacKat - Diezel - Driftwood - Engl - Friedman - Kemper - Mayones - Pro Tone - Rhodes - Splawn - Siggi Braun - Strandberg - ...
http://www.facebook.com/GuitarCandyBelgium
Tesa plakt zo goed dat je zelfs flink moeite moet doen om het "stickervelletje" er af te krijgen!
Maar verkopen ze dat spul ook op rol? Ik heb altijd het probleem dat ik alleen de haak kant nodig heb, dus ik heb nog genoeg wollige stukjes hier liggen... Tesa is wel lekker prijzig als je de helft niet gebruikt...
BlacKat - Diezel - Dean USA - G&L - Rhodes - Siggi Braun
-> Guitar Candy: BlacKat - Diezel - Driftwood - Engl - Friedman - Kemper - Mayones - Pro Tone - Rhodes - Splawn - Siggi Braun - Strandberg - ...
http://www.facebook.com/GuitarCandyBelgium
THANKS!!!!
Ook thanks!
Bad Monkey: voor mij iig. meer "bruibaar" dan m'n SD-1 of oude TS9 en de mixer(speakersimulated)output is gewoon heel handig als je direct naar 'n PA moet.
Small Stone: redelijk happy, lekker vet maar helaas wat volume-drop, icm. met wah en twee BMs aan: heerlijk
BBE Wah: had de laatste in NL van de importeur. Ben er nog niet helemaal over uit... bij mij was de potmeter al scratchy voor dat ik m'n voeten er op had gezet en hij kan vrij fel in het hoog zijn. Pot vervangen (ander type) en ietsje gemod: nu warmer maar net te weinig kwaak.
-------------------------------------------------------------------------
Bij de plaatsing heb ik gelet op ergonomie en "aansluit-gemak";
- de twee BMs naast elkaar kan ik met 1 voet bedienen
- wah wilde ik niet aan de zijkant hebben ivm. de aansluiting v/d tuner-input
- ik gebruik voor de voeding 2 daisy dinges kabels, inputstekkertje steekt wat uit en daar kan m'n one-spot snel op aangesloten worden
- ik heb geprobeerd de kabels (signaal en voeding) redelijk netjes te doen en heb nog wat tyraps gebruikt om het "ietsje vaster" te zetten.
Dit was dus de eerste keer dat ik 'n board "ging maken", heb nog wel meer pedalen (vintage en modern) en ik heb in het verleden ook boost-pedalen gemaakt (nu eerst even tig amps voordat ik daar weer mee verder ga) en ik heb wat ideetjes voor overdrives en phasers.
Nogmaals: dank voor de complimenten, 't is m'n eerste board.
Ik gebruik DuoTec en dat blijft erg goed zitten zowel op board en pedaal als de verbinding van het klittenband zelf. Kun je bestellen bij Conrad.
Een andere mogelijkheid is de fietskettingschakeltjes, kun je vast wel iets over vinden in het tips topic. Nadeel daarvan is dat je niet snel pedaaltjes kunt wisselen of verplaatsen.
als je een pianoscharnier gebruikt moet het geen probleem zijn om het scharnier aan de binnen kant te plaatsen. Ik heb het zelf ook gedaan alleen opent mijn "deksel" de andere richting op, omdat het mij handiger leek i.v.m. eventueel open trappen tijdens het spelen (tsja, ik kan wild zijn op het podium)
foto:
Op de plaats van het stekkerblok en de onespot staat nu een pedal power2.
Hoi Sure Thing:
Dat stacken gebruik ik idd., vandaar dat ik de BMs vlak naast elkaar heb gezet.
Het idee is niet origineel (SRV deed het al met twee TubeScreamers), hoeveelheid ruis vind ik zelf behoorlijk meevallen.
Meestal doe ik dit:
gain 1e BM op drie kwart (stevige slag)
gain 2e BM op 1 kwart (randje)
als beiden aan zijn wordt de sound wat dikker, smeriger en ietsje meer "amp"
mocht ik nog meer gain nodig hebben dan draai ik de 2e ook op drie kwart
Heb wat SD-1/TS9/BM combinaties geprobeerd en twee BMS bevielen mij het beste. Twee achter elkaar en het wordt meer "lead" (niet ultra high gain maar je kan 'n Strat flink laten gieren) en met 1 keer trappen kan ik alle combinaties krijgen, 1 v/d twee aan, allebei aan, allebei uit, ene aan ipv. de andere of 1 extra aanzetten als er al 1 aanstaat.*
EDIT
* met maatje 42 gewoon![]()
Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 8 augustus 2009 om 10:27
Favorieten/bladwijzers