Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
Het trok nu toch wel mijn interesse dus ik heb een aardige speurtoch gehouden op Youtube naar demo's. Opvallend was de grote spreiding in sound. Sommige veel mer wet dan dry, soms totaal andersom, af en toe dacht ik dat iemand alleen een tremolo aan had staan, de golfkarakteristiek verschilde heel sterk onderling en uiteindelijk was er maar één waarvan ik dacht: kijk, da's een vibe en een goeie ook nog. Darna nog eens geluisterd naar bijv. Sweet sound clips en tja....die had het toch verdomd goed voor elkaar. Wat me wel duidelijk maakte dat een vibe inderdaad geen makkelijke klus moet zijn.
Anyway, sorry voor de gedeeltelijke off topic, maar ik vond het wel interessant. Tijd voor nieuwe zelfbouw plaatjes??
Vibes zijn idd niet zomaar beginners projectjes. En zoals al vermeld maakt de LDR + lamp combo heel veel uit. Die bestel ik dan ook apart in Amerika, en ik neem de beste kwaliteit die ik kon vinden; 'boutique vibe clone LDRs' ipv de gewone 'vibe clone LDRs' (er is dan zo'n hermetische afsluiting van de LDR zoals bij de originele). Die dry en wet die je vermeldt, die kan je bij mijn vibes zelf een beetje aanpassen. Dat is een van de mods die ik bedoelde in een vorige post.

Wat betreft die plaatjes, ik mag al niet meer van Bert K. Ik zal mijn kopers dan maar moeten dwingen

@yhcmarc: wat Jsus zei, en voeg daar nog een berg geduld aan toe. Want het is echt vallen en opstaan en regelmatig opnieuw beginnen om een goeie strakke afwerking te krijgen. Mijn volgende pedaal is er een waar ik al 4 keer aan opnieuw begonnen ben omdat het toch niet goed genoeg was.