Nee, niet vreet. Het blijft echter wel een ding met een gloeilampje die als gevolg van aan/uitschakelen slijten. Sneller dan wanneer hij altijd op een constante spanning zou draaien. Daarnaast zit het ding in een pedaal en zal dus meer schokken en stoten te verduren krijgen dan in een apparaat dat niet wordt verplaatst. Extra lampje en mogelijkheid tot aan/uit zijn dus prima toevoegingen.
Het bovenstaand relaas komt echter wel overeen met mijn persoonlijke ervaringen met de Neovibe. Voor de compleetheid, een generalguitargadgets project dus. Ik heb er een jaar of 5 geleden es eentje gebouwd om een vergelijk te hebben met m'n Shin-Ei Resleytone die gaaf is maar duidelijk ouderdomsverschijnselen heeft. Het heeft me enorm veel moeite gekost om het ding aan het werken te krijgen en ook in "optimale" instelling vond ik em zwak en niet overtuigend, laat staan dat ik er een seconde over na zou denken om hem te verkopen. Als ik er zin in zou hebben zou ik er weer eens een gooi naar moeten doen, dit keer inclusief LDR matching. Net als bij fet gebaseerde phasers is verschil in het het weerstandsverloop een killer voor de diepte van een phaser en zal hij dus zwak en niet overtuigend klinken.
Goeie, overtuigende vibes bouwen is gewoon lastig.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers