hmm Chris,
Ja en nee,
Vertel me het verschil tussen een fuzzface en een fuzzface met een extra driverstage ervoor. De originaliteit zit em dan toch behoorlijk in het besluiten het op de markt te gooien. Niet in het circuit.
Daarnaast interesseert het me geen hol of het een clone is of niet. Ga je gang. Mij best. Creativiteit in het dimensioneren van het ding. Fine.
Maar kom niet aanzetten met het verhaal dat je het ding helemaal zelf bedacht hebt en dat het onvergelijkbaar is met welk ander produkt dan ook. Er zijn talloze manieren om fuzzen te maken (en veel meer dan pushpull buizeneindtrappen) en de configuratie van een fuzzface is wel heel expliciet "dat ene circuitje". Idem voor de woolly mammoth, een fuzzface met een toonregeling erachter. Of de box of rock die zich terug laat vertalen naar 3 SHO's achter elkaar... Stacken van drivepedalen is zou oud als de weg naar rome en de stap om 3 drivepedalen achter elkaar in 1 doosje te planten... wow. Wat een originaliteit.
Zvex Octane, een rechtstreekse ripoff van een Shin-Ei FY6 fuzz. Prima, maar kom niet aanzetten met het lulverhaal dat het fantastisch produkt aan je eigen brein ontschoten is of dat het idd van een apollo fuzz komt maar dat je het met Si i.p.v. GE transistoren doet (de FY6 is nooit gemaakt in een Ge versie)
Als je het hebt over de originaliteit van Vex denk ik toch echt aan de seek wah en de probe (wah probe enzo) effecten. Daar heeft ie écht iets nieuws toegevoegd.
En natuurlijk die kleutertekeningetjes waar gitaristen om onverklaarbare reden warm voor schijnen te lopen.
En tenslotte Chris,
wordt het hoog tijd dat je weer eens wat meer op FSB gaat rondkijken want je loopt blijkbaar met een wat vervormd/verouderd perspectief![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers