Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Smile

ziet er echt een super coole gitaar uit
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

begin maar met de zwarte draden met elkaar te verbinden en aan de massa te hangen, die losse rode draad hoort op de output.
    die 2 draden van de push/pull pot kan je vergeten, de humbucker is denk ik niet meer origineel, splitbare humbuckers waren op aria's eigenlijk standaard, maar anders moet je effe zoeken naar een schema van een strat met een fase schakelaar, daar kan je die push/pull pot dan nog voor gebruiken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    begin maar met de zwarte draden met elkaar te verbinden en aan de massa te hangen, die losse rode draad hoort op de output.
    die 2 draden van de push/pull pot kan je vergeten, de humbucker is denk ik niet meer origineel, splitbare humbuckers waren op aria's eigenlijk standaard, maar anders moet je effe zoeken naar een schema van een strat met een fase schakelaar, daar kan je die push/pull pot dan nog voor gebruiken.
    waarom denk je dat die humbucker niet meer origineel is,
    als je de bovenkant bekijkt zou je anders zeggen van wel hoor.

Dus de 2 zwarte draden van de Single coils moeten aan mekaar vast en dan naar de massa.
    Domme newbie vraag , waar ligt de massa ?
    Dat ze je dit niet op school leren!!!

Standaard

Alles dat verbonden is met de mantel van je gitaarkabel (de sleeve van de output) is massa.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Het lijkt er heel erg op, dat alle aarding (massa) verbindingen los zijn gehaald.
    Wel een ontzetend leuk gitaartje btw.

Senior Member

Standaard

ja het gitaartje zelf is echt een schatje , moest ze van mij zijn.
    Ik smeet er EMG's in en maakte er een echt fusion jazz beestje van.
    Maar omdat ik ze nog nooit eerder gezien heb lijken ze mij redelijk zeldzaam.
    Dus laat ik het ook beter origineel.
    Als ik het nu nog kon maken he.

Standaard heb zelf een aria pro wildcat 2

heb een aria pro van 1983 met het zelfde binnenwerk en weet hoe de kabels in mekaar steken en de rest van de gitaar,heb ze nog maar pas volledig gerestaureerd,zal het elekrische schema er morgen bijzetten want moet het nog uittekenen,weet ook waar je de stukken kunt bestellen en ze komen ze aan huis brengen binnen de 3 dagen,als je nog vragen hebt stel ze maar

Senior Member

Standaard

met behulp van mr fingers heb ik alle draadjes weer gesoldeerd.
    MAAR als ik aan een snaar kom begint ze ongeloofelijk te brommen weet er iemand aan wat dat ligt.
    Ik zou denken aan de aarding maar ik heb het draadje dat uit de achterkant van de gitaar komt gesoldeerd aan de ( bovenste potmeter) ik ben dit nog maar aan het leren vandaar dat ik nogal noob overkom.

De singlecoil pickups zijn ook gesoldeerd maar die werken gewoon helemaal niet meer zou de potmeter kapot kunnen zijn

Standaard

Een potmeter kan inderdaad kapot zijn.

Ik zou willen weten wat de weerstand is tussen de mantel en het rode resp. groene draadje van de humbucker. Ik vraag me af of rood en groen begin en eind van de humbucker zijn (en of één van beide intern met de mantel is verbonden); het zou ook kunnen dat of rood of groen 'uit het midden' van de humbucker komt en bestemd is voor een coil tap.

Ik kan op de eerdere foto's niet zien hoe dat precies zit.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten