ik heb zelf nooit met impulsen geexpirimenteerd hoor, sterker door jou post ben ik op de hoogte gesteld. ik spreek meer uit mijn eigen praktijk opame ervaring. de ervaring dat sound maken, los van waar het in komt te hangen, niet zoveel zin heeft. altans, voor mij werkt het niet zo goed. ik heb een paar losse sounds die behoorlijk goed klinken maar in de mix gewoon niet zo lekker werken of zoals je het zelf ook noemt met geen mogelijkheid in de mix te e.q'en zijn. je kent het euvel vast wel als ik je zo lees.

Ik vind het zogenaamde realthing ook niet perse altijd mooier dan het summum van nep. Ik gebruik zelf overigens gewoon de cab sims uit mijn pod x3.

anyway, tof van je dat je wat dingen wilt opsturen, maar ik ga misschien beter eerst even wat lezen over het hoe en wat. het klinkt namelijk als veel gezoek en gedoe terwijl ik net een beetje de x3 in combi met mijn huidige gitaar een beetje doorkrijg. meestal wacht ik ook altijd ff tot zaken wat meer gemeengoed worden omdat ik zelf niet altijd het geduld heb om alles uit te proberen. maar vind het wel interessant.