Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67
    Senior Member

Standaard

Gitaar:
    Lag RX100
    Prijs (evt. met link):
    Tussen de 220 en de 270 euro, afhankelijk van de winkel.
    Vorm:
    Les Paul DC achtig model
    Muziekstijlen:
    Punk/Hardcore/Metal/Blues
    Waarom deze gitaar?
    Deze gitaar heb ik gekocht omdat ik voor mijn Gibson LP een goedkope backup zocht. De meeste LP kopieen vond ik niet mooi, dus werd al snel besloten dat het een double cut modelletje werd. Stiekem was de bedoeling om een witte te zoeken, maar door de deal is het al snel zwart geworden.
    Kun je het geluid beschrijven?
    Hoewel het model wat misleid klinkt deze gitaar meer als een superstrat dan als een LP. De gitaar blinkt vooral uit in het middengebied. Powerakkoorden en riffjes komt deze gitaar prima mee weg, maar bij solo's is de sound toch een beetje lo-fi. Elementen zijn overigens passief met een EMG look bij de Matt Design modellen. Tonewise is er geen verschil.
    De gitaar is aan de andere kant niet echt clean te krijgen.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje
    Mijn eindoordeel is dat dit een leuke gitaar is voor de beginner en gevorderde welke slaggitaar wil spelen op het gebied van punk/hardrock.

+ punten
    Speelt erg fijn/licht
    Model
    Licht qua gewicht
    Bruikbaar Ritme geluid

- punten
    Matig clean
    Stemmechanieken zijn matig. Na een jaar toe aan vervanging
    Lak is niet fantastisch.

Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

Member

Standaard Jack and Danny Telecaster

Sinds kort aangeschaft voor de vakantie, om mee te nemen zonder al te bang te zijn voor butsen, krassen of erger. Let bij het onderstaande er wel op dat ik een huis-tuin-en keuken gitaaristje ben, ik speel niet in een band en speel alleen over een koptelefoon mee met mijn jazz-en blues favorieten.

Gitaar: Jack & Danny YC-TL Natural Tele-Shape

Prijs (evt. met link):109 euro ! http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0000934-000

Vorm: Telecaster shape, mooie blank gelakte body en hals

Muziekstijlen: Ik speel jazz en blues. de voorste pickup kan mooi met de jazz mee. In combinatie met de brugpickup kan je de iets helder blues meespelen (ik speel wel vrij natural, alleen een beetje reverb)

Waarom deze gitaar? ik wilde een telecaster shape erbij hebben, tevens een vakantie-in-de-auto-gooien-en-wegwezen gitaar voor een lage prijs

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere tele's. Maar je kan met het ding toch redelijk wat kanten uit. Alleen de brugpickup klinkt nergens naar, maar in combi met de andere pickup krijg je een lekkere twang

De gitaar heeft de eerste vakantie goed doorstaan, inclusief temperatuurverschillen. De hals voelt wat ongelakt en plain aan. toch speelt de toets lekker vlot weg. Hij kwam niet echt goed ingesteld aan, veel te lage actie, ook nu kletteren de snaren behoorlijk, binnenkort eens aan sleutelen.

Bij de snelle verzending vanuit musicstore (had hem na 3 dagen binnen in een enorme doos) zaten zelfs inbussleuteltjes meegeleverd voor o.a. de hals.

Ik heb nog 4 andere gitaren die allemaal veel duurder zijn, maar ondertussen is dit vakantiegitaartje gepromoveerd tot mijn favoriet.

In elk geval zal ik waarschijnlijk op basis van dit ding geen duizenden euri's meer willen neertellen voor een a-merk gitaar

prima dingkie

Senior Member

Standaard

Gitaar:
    Epiphone SG Special
    Prijs (evt. met link):
    125€
    Vorm:
    SG
    Muziekstijlen:
    Punk-rock, pop-punk, rock, akoestisch
    Waarom deze gitaar?I
    Ik wou de goedkoopste SG van een bekend merk.
    Rhythm een beetje teveel bas, Treble lekker rauw maar toch warm, echt een humbucker sound
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.?
    De gitaar is mooi afgewerkt voor het geld en ik heb er niks negatiefs over te zeggen behalve dat de lage e snaar soms klettert maar dat hoor ik niet als me versterker hard genoeg staat
    Laatst gewijzigd door FlameDude; 9 mei 2010 om 00:00

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quasar Bekijk bericht
    Sinds kort aangeschaft voor de vakantie, om mee te nemen zonder al te bang te zijn voor butsen, krassen of erger. Let bij het onderstaande er wel op dat ik een huis-tuin-en keuken gitaaristje ben, ik speel niet in een band en speel alleen over een koptelefoon mee met mijn jazz-en blues favorieten.

Gitaar: Jack & Danny YC-TL Natural Tele-Shape

Prijs (evt. met link):109 euro ! http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0000934-000

Vorm: Telecaster shape, mooie blank gelakte body en hals

Muziekstijlen: Ik speel jazz en blues. de voorste pickup kan mooi met de jazz mee. In combinatie met de brugpickup kan je de iets helder blues meespelen (ik speel wel vrij natural, alleen een beetje reverb)

Waarom deze gitaar? ik wilde een telecaster shape erbij hebben, tevens een vakantie-in-de-auto-gooien-en-wegwezen gitaar voor een lage prijs

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere tele's. Maar je kan met het ding toch redelijk wat kanten uit. Alleen de brugpickup klinkt nergens naar, maar in combi met de andere pickup krijg je een lekkere twang

De gitaar heeft de eerste vakantie goed doorstaan, inclusief temperatuurverschillen. De hals voelt wat ongelakt en plain aan. toch speelt de toets lekker vlot weg. Hij kwam niet echt goed ingesteld aan, veel te lage actie, ook nu kletteren de snaren behoorlijk, binnenkort eens aan sleutelen.

Bij de snelle verzending vanuit musicstore (had hem na 3 dagen binnen in een enorme doos) zaten zelfs inbussleuteltjes meegeleverd voor o.a. de hals.

Ik heb nog 4 andere gitaren die allemaal veel duurder zijn, maar ondertussen is dit vakantiegitaartje gepromoveerd tot mijn favoriet.

In elk geval zal ik waarschijnlijk op basis van dit ding geen duizenden euri's meer willen neertellen voor een a-merk gitaar

prima dingkie
    +1. De brugpickup klinkt heel goed op een 120 Watt buizenversterker.

Senior Member

Standaard

Gitaar:
    Jack & Danny JM-10 Surf Green
    Prijs (evt. met link):
    €88 bij Music Store Köln
    Vorm:
    Jaguar-vorm met een Strat-slagplaat layout.
    Muziekstijlen:
    Alles waar een strat past (vrijwel alles dus :P)
    Waarom deze gitaar?
    Ik was acuut verliefd op de kleur en de vorm van deze gitaar. Dat de prijs belachelijk laag is hielp uiteraard ook wat bij de keuze.
    Als je je ogen dicht zou doen, hoor je een (nette!) strat. Drie single-coils met een 5-way switch zorgen voor alle standjes en tussenstandjes van een echte strat.
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Ik snap niet waar de chinezen het van kunnen maken. Het schijnt dat J&D gitaren uit dezelfde fabriek komen als London City's. Het is ook zeker weten (heb zelf ook een LC Comet gehad) dezelfde kwaliteit, maar dan voor een fractie van de prijs. Lekkere maplehals met gelijmde toets, geen enkel scherp fretje (ik ken mexicaanse Fenders die het minder doen) en van de doos uit laag en netjes afgesteld. Tremolo is wel slecht, gaat veel te zwaar en bij gebruik ontstemt de gitaar ook flink. Daar staat dan tegenover dat wanneer jij hem níet gebruikt, de gitaar ook níet ontstemt. Ik heb hem meerdere dagen ongebruikt op een kamer hangen waar de temperatuur tussen de 11 en 22 graden zweeft (wisselt 3 keer op een dag ongeveer) en de gitaar was vrijwel niet ontstemt.

De foto op de website van Music Store is overigens niet correct! De hals en headstock zijn toch écht anders. Hier dan ook een daadwerkelijke foto van de gitaar:

Al met al is de conclusie dat deze gitaar belachelijk goed is voor belachelijk weinig geld. Hij is in geen velden of wegen te vergelijken met goedkopere (<250 euro) Squiers. Hij past zo in het rijtje van LC's, Mexicaanse Fenders etc.

Senior Member

Standaard

Mooie gitaar man...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard J & D is weer 99 eu

Ik klikte even op je linkje, maar hij is inmiddels weer 99 euro.
    http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/G...GIT0011806-000

Nou is die 11 euro ook niet onoverkomelijk, maarja, ik ben nou eenmaal een zeikerd

Senior Member

Standaard

@muziekschuur: Dankje! Het blijft ook nog steeds mijn favorietje om te zien en te spelen!

@Fisherman: Inderdaad, ik zal het zo nog even aanpassen.

Edit: Dat kan ik dus niet meer aanpassen.. Modje?

Verder dit topic maar niet te veel vervuilen, dat kan wel mooi in het HNGD topic! Ik ga op zeer korte termijn nog even een review typen van m'n Spear!

Senior Member

Standaard

Gitaar:
    De Spear RT-200
    Prijs (evt. met link):
    Stond in de winkel voor 250, maar er zat een plakkert van 350 op.
    Vorm:
    Telecaster met een humbucker in de brug.
    Muziekstijlen:
    Ik kan me goed voorstellen dat deze gitaar voor de meeste stijlen wel in te zetten is. Zelf gebruik ik hem voor een wat steviger rock geluid, mede dankzij de humbucker.
    Waarom deze gitaar?
    Het houtwerk, de doorlopende hals, de soepelheid, de details, het algemene plaatje: Het is een prachtige gitaar om te zien en te bespelen. Alleen de headstock moet je wel liggen..
    De gitaar klinkt een beetje richting een Les Paul, ondanks er een singlecoil in bij de hals zit. Erg warm en vol en een eindeloze sustain dankzij de doorlopende hals. Het brugelement is van zichzelf ook al vrij warm (lees: niet extreem veel hoog) en dat merk je wel. Mogelijkerwijs dat ik het element op termijn vervang voor een feller exemplaar. Desalniettemin zeker erg bruikbaar zoals hij nu is!
    Verder opmerkingen/promotiepraatjes/etc.? Plaatje ...
    Het houtwerk zit er prachtig uit. De nerven zijn mooi duidelijk te zien, maar zijn niet veel te opzichtig. De gitaar is uit plakken opgebouwd: De body bestaat uit 2 stukken Mahonie waar de hals tussen gelijmd is. Hierop is een dun laagje Esdoorn geplakt om een mooi wit randje te geven. Vervolgens ligt er een 8 mm dikke plak Ebben. Het hele geheel is in een flinterdun laagje lak gezet (je ziet het zo goed als niet), waardoor alle tekening bewaard gebleven is. Ontzettend veel gitaar voor het geld!

Senior Member

Standaard

Gitaar
    Epiphone les paul "standard

Prijs
    250-400 euro

Vorm
    Les Paul

Muziekstijlen
    Blues, Jazz, Funk, Pop, Punk, Rock, Hardrock en Metal!

Waarom deze Gitaar?
    Omdat mijn broertje al een SG had en ik daarom deze bloedmooie Les Paul zag staan en meteen verkocht was.

[B]Kun je het geluid beschrijven?/B]
    Dat licht aan de muziekstijl.
    op de clean stand klinkt ie bij het mooist, maar met een beetje overdive/distortion klinkt ie veel gaver af en toe een beetje modderig, maar mooie hoge noten

Verder nog Opmerkingen?
    Lekker gitaartje (naar mijn mening mooi afgewerkt) de humbuckers zijn niet geweldig, maar zeker goed.
    Wel erg Duur

Foto

die van mij tobaco burst!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten