Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 338 van 593 EersteEerste ... 238288328336337338339340348388438 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.371 t/m 3.380 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Staon Bekijk bericht
    Hoe verhoudt die 60's zich tot de 50's? Ik heb ze nooit kunnen A/B'en. Ik zou die 50's zou meenemen als ie er in andere tinten dan sunburst te krijgen was (grijs is zowieso geen optie) en die sixties is zo prachtig wit
    die shoreline gold ('grijs') i.c.m. een maple toets is inderdaad niet zo heel mooi.. met een pallisander/rosewood toets zou ik het al veel interessanter vinden (zoals het limited John Mayer-model destijds..)

de sixties is bijna-wit, maar officieel is ie (sonic) blauw, terwijl iedereen natuurlijk weet dat Sonic veel donkerder blauw is...

maar wel 'n vette kleur, misschien dat ik ook ooit nog een sonic blue'e neem; ik ben ooit 'begonnen' met blauwe gitaren sparen..

Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

chicken

nu is 't pas echt "strat."

m'n Fender USA standard strat naast mijn oude Swing S2 strat !
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Klopt, maar ik ben er toch maar aan begonnen en toen bleek dat het allemaal nogal meeviel. De bushing in het systeem leek z'n beste tijd gehad te hebben. Toen ik het hele zaakje uit elkaar had gehaald, bleek dat de arm uit de bushing was geraakt, waardoor de pook los zat en door de speling ervoor zorgde dat er van alles meetrilde. In eerste instantie lukte me het met geen mogelijkheid om alle onderdelen weer op hun juiste plaats te krijgen, tot ik een methode vond om (en ik weet niet meer hoe... ) van achter uit alles weer op de correcte wijze wist te positioneren en af te stellen.

Dat afstellen ging trouwens behoorlijk vlot. Ik had meer problemen verwacht bij de overstap van een .009 setje naar een .011 setje. Ik heb echter maar heel weinig hoeven bijstellen om de gitaar weer zuiver en goed bespeelbaar te maken.

Onlangs heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens opgetreden met die plank. Door een toevallige samenloop van omstandigheden had ik geen beschikking over pedalen en ook de kanaalschakelaar van de versterker weigerde dienst. Het hele optreden heb ik het moeten doen met slechts de volumeknop van die gitaar en dat ging niet eens zo verkeerd.
    Ik zal in de nabije toekomst ongetwijfeld vaker een beroep op haar doen.

Kek plankie, hoor!
    Wow cool! Leuk dat je je oude vriend zo weer kunt gebruiken!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht

m'n Fender USA standard strat naast mijn oude Swing S2 strat !
    Staat er nou niet 'Smash' op de headstock, in plaats van swing?

Senior Member

Standaard

Mijn nieuwe London City Spitfire MKII.
    Heeft me in totaal 35 hele euro's gekocht, dus die gaat zeker eerst niet weer weg! Erg fijn dingetje!

Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

Senior Member

Standaard

35 euri maar sjeuzes die lust ik ook wel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Wow cool! Leuk dat je je oude vriend zo weer kunt gebruiken!
    Het is leuk dat ik mijn 'oude' VRIENDIN weer kan gebruiken. En zo oud is ze trouwens niet. Een stuk jonger dan ikzelf in ieder geval.....
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Wat vinden jullie van de japanse squiers? en dan niet de JV serie maar E serie?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Het is leuk dat ik mijn 'oude' VRIENDIN weer kan gebruiken. En zo oud is ze trouwens niet. Een stuk jonger dan ikzelf in ieder geval.....
    Sorry. Wit is ook wel een maagdelijk vrouwenkleurtje inderdaad.. Of zeg ik nou weer iets verkeerd?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Sorry. Wit is ook wel een maagdelijk vrouwenkleurtje inderdaad.. Of zeg ik nou weer iets verkeerd?
    Al mijn gitaren zijn per definitie vrouwelijk. Ik ben bereid daar 'verder' mee te gaan om alles er uit te halen wat er in zit. Het idee om dat te doen met iets dat voor 'mannelijk' door moet gaan, zou me onbewust weerhouden om het beste...., enfin je begrijpt waar ik heen wil......

Om nog een beetje on topic te blijven, de volgende gitaar die ik aan wil pakken, omdat ik haar nu alleen maar thuis gebruik als alternatief voor een acoustische gitaar, is mijn non-trem 'Dan Smith' stratocaster uit 1982. Ik wil haar geschikt maken voor het zwaardere podiumwerk door de electronica te vervangen (met name door haar te voorzien van een DiMarzio ToneZone S pick up in de brugpositie). Dat zou me de gelegenheid geven om haar in te zetten i.c.m. mijn telecaster. Eventueel als back up, maar dat kan ook andersom, afhankelijk van hoe mijn pet staat...

Voor alle duidelijkheid, de elementen op die strat zijn nu nog helemaal origineel, maar ondanks haar ontegenzeggelijk unieke geluid (vlijmscherp - een telecaster klinkt als een Gibson L5 met een dichtgedraaide tone pot op het halselement, i.v.m. die strat), klinkt deze gitaar gewoon niet goed. Hoe ik de toneregeling ook aanpas, iedereen (inclusief ikzelf) blijft naar de oren grijpen vanwege het snerpende geluid.

Het gaat om deze gitaar:

Het geluid mag dan tegenvallen en voor de kleur gelden de bekende persoonlijke regels van de smaak, maar ze speelt super. Het is mijn eerste serieuze gitaar, gekocht in een tijd dat ik letterlijk 6 tot 7 uur per dag gitaar speelde. Waarschijnlijk is dat de reden dat deze gitaar, meer dan welke gitaar ook, zo vertrouwd en natuurlijk aanvoelt.

Om Bill Carson te quoten: "This guitar fits like a shirt".
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten