Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 163 EersteEerste ... 1353616263646573113 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 1628
    Senior Member

Standaard

Ja, The Paul was de eerste budget Les Paul, soort pre studio model maar introduceerde tegelijk walnoot en de Dirty Fingers. Dat was zo'n succes dat The SG daarna volgde. Eigenlijk was die beter gelukt omdat een standaard SG toch geen bindings heeft en hij werd ook lovend ontvangen maar de tijdgeest werkte tegen, eind zeventig/begin tachtig was het een en al fender out of phase tussenstandje en een paar kilo chorus of Adrian Belew chaos. Een brute recht toe recht aan rock'n roll SG mixte slecht met de polyfone toetsenmuziek die toen populair was.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, The Paul was de eerste budget Les Paul, soort pre studio model maar introduceerde tegelijk walnoot en de Dirty Fingers. Dat was zo'n succes dat The SG daarna volgde. Eigenlijk was die beter gelukt omdat een standaard SG toch geen bindings heeft en hij werd ook lovend ontvangen maar de tijdgeest werkte tegen, eind zeventig/begin tachtig was het een en al fender out of phase tussenstandje en een paar kilo chorus of Adrian Belew chaos. Een brute recht toe recht aan rock'n roll SG mixte slecht met de polyfone toetsenmuziek die toen populair was.
    Als ik het goed begrepen heb was The Paul vooral geroemd onder reggae-artiesten. Toch vind ik de studio toch een vettere gitaar omdat het toch meer een echte LP is.

Maar goed, het topic gaat over SG's.

En laat ik nog steeds wel een Ebony Std. lusten
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neals Bekijk bericht
    Als ik het goed begrepen heb was The Paul vooral geroemd onder reggae-artiesten. Toch vind ik de studio toch een vettere gitaar omdat het toch meer een echte LP is.

Maar goed, het topic gaat over SG's.

En laat ik nog steeds wel een Ebony Std. lusten
    Ben je niet in de war met de special van Marley?

Senior Member

Standaard

[QUOTE=vulvasonic;2056308]Deze post was eigenlijk een reactie op het zojuist gesloten topic 'post je Gibson', of iets in die richting. Aangezien het toch een behoorlijk verhaal was (kostbare tijd, jawel!) en het over onderstaande SG gaat, heb ik de originele post dus gekopieerd en hier in dit topic (over SG's) geplaatst. Dus...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

Ergens rond 1980 was ik op zoek naar een vervanger voor mijn imitatie SG van Maya. Het ding was op (echt waar!) en het werd tijd voor een serieuze gitaar. De Gibson SG was mijn GROTE LIEFDE en ik MOEST en ZOU er eentje hebben (het is er nooit van gekomen, maar dat heeft andere oorzaken en het is ook nogal een lang verhaal...).
    In die tijd heb ik veel SG's getest. Eerlijk gezegd (nu zou ik er geen enkel probleem mee hebben) vond ik ze allemaal, stuk voor stuk, helemaal niet zo fijn spelen. TOT ik op een dag een PRACHTIGE SG zag hangen bij Saris, Nijmegen. Ik speelde er op en tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer een gitaar bespeeld die ZO VERREKTE PRETTIG was als die ene. Het leek of ik ineens 10 maal zo snel kon spelen, onnauwkeurige vingerzettingen waren ineens verdwenen..., ik was INEENS een goede gitarist!!!

Je raadt het al; die supergitaar was de The SG. Ik heb er altijd een zwak voor gehouden, maar ik ben er nooit meer een tegengekomen (behalve op plaatjes dus...).

Als deze gitaar ook maar IETS heeft van die ene waar ik toen over speelde, dan mag je jezelf een gelukkig mens noemen.
    Ja, ondanks dat ik hem op het moment niet zo veel meer gebruik als ik zou willen, voelt deze gitaar elke keer als een soort van thuiskomen. Ik heb hem voor een goed bedrag kunnen kopen een aantal jaar terug, heb hem inmiddels al 2 maal in 2 stukken gehad (podium ongelukjes ) .. alle frets laten vervangen, maar wat een heerlijke plank blijft dit toch. Ondanks dat ik in Omission bas speel ipv gitaar is deze SG bij elke opname tot op heden gebruikt, ook door andere bevriende bands is deze gitaar gebruikt om opnames mee in te spelen. Deze gitaar gaat nooit meer weg.

Standaard

gek dat mijn gibson er zo donker uit ziet op foto
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Je raadt het al; die supergitaar was de The SG. Ik heb er altijd een zwak voor gehouden, maar ik ben er nooit meer een tegengekomen (behalve op plaatjes dus...).
    Maar je hebt die op MP toch wel gezien? The SG 1979
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Maar je hebt die op MP toch wel gezien? The SG 1979
    die quote ie van iemand anders en die heb ik toen gebruikt in een ander topic, zo oud ben ik nog niet hoor, het lijkt net of ik het geschreven heb, maar dat is niet zo, ik heb al een oude SG uit 1967

Senior Member

Standaard

Oh sorry... maar misschien leest de schrijver van de quote wel mee.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

geeft niet, als troostprijs een picje van mijn 67er SG melodymaker

Standaard

zo !

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten