Ik had gedacht bij gelegenheid van deze bas maar eens te gaan leren spelen zoals een echte bassist, nl. niet met een plectrum.

Speciaal voor het aanslaan met de vingers was deze bas ooit uitgerust met een duimsteun. Aan de schroefgaten en een vage omtrek op de slagplaat kon ik de oorspronkelijke afmetingen, behalve de hoogte, afmeten.

Ik heb nog wat restjes wenge en na wat meten, zagen, schuren en boren heb ik nu dit:

Ik denk dat ik 'm nog lak zodat ie wat donkerder wordt.
Gelukkig is op dit instrument sprake van een duimsteun. Ik vind ook een hoop bassen met vingersteun, precies aan de andere kant van de snaren dus. Daarvan ontgaat de diepere zin me een beetje
Dit speelt lekker moet ik zeggen.

Inmiddels heb ik ook de grote gaten in de rand van de body voor een heel stuk weggewerkt. Eerst met een permanentmarker zwart gemaakt wat zwart moest zijn en toen opgevuld met secondenlijm. Dat weer glad geschraapt en geschuurd en eea een paar keer herhaald. Ze zijn nu bijna weg voor het oog; tijdens het spelen voel ik ze al niet meer.
Verder de brug afgesteld zodat de snaren de radius van de hals volgen; die stonden in een recht vlak gesteld.

Eigenlijk jammer dat die verchroomde kappen over de brug en de elementen er niet meer op zitten. Vroeger vond ik dat allemaal maar in de weg zitten maar ik denk dat ik er nu wel mee overweg zou kunnen. En het ziet er mooi uit.
Misschien kom ik ze nog ergens tegen.