Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
    Senior Member

Standaard

schoon basje idd.
    but you can't beat me:

heb van mijn collega een basje gekregen (die eko in het atelier, die heb je wel gezien denk ik) Ook een super lichte body, met een heel mooi halsje op.

van een oud madammetje gekregen op het container park: za wist niet waar ze dat ding moest gooien om dat er hout en metaal aan zat

mijn collega zo van: geef dat maar hier, ik ken wel iemand die geïnteresseerd is.

Electronica helemaal ok, met een beetje gekraak.
    Maar ik mis 1 stemsleutel, en de merde is dat het kleine vleugels zijn, en dat vind je niet gemakkelijk voor bas.

En de zelfde lakschade: zo'n hele dikke lak die er in schollen is afgekomen, was aan het denken om dat met giet epoxy terug aan te vullen, en daarna schuren zodat het terug vlak is, maar weet niet of het een goed idee is ...

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Hey Stijn,
    Ja, ik meen me die bas wel te herinneren. Krijgen is natuurlijk het allermooiste; inderdaad, I can't beat you (in wel meer opzichten, denk ik).

Opvullen lijkt me wel aan de orde bij die lakschade. Maar waarmee? Met epoxie heb ik bijna geen ervaring. Eén keer gebruikt en toen wilde het niet goed uitharden, bleef een beetje taai en kleverig. Ik heb wel al vaker Motip Metal Putty gebruikt; dat wordt snel heel hard, hecht heel goed en laat zich uitstekend bewerken. En omdat de ernstigste schade alleen in het zwart zit, denk ik dat het nog redelijk makkelijk weer mooi glanzend zwart te krijgen is. In ieder geval gladder en mooier dan het nu is.

Het formaat van de vleugels van basmechanieken zit je wel behoorlijk dwars deze dagen, nietwaar?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ja het lijkt mij dat er maar 1 soort grootte bestaat ...

over epoxy: de 2 componenten moeten perfect afgemeten worden, want als je er teveel van component A in doet kan de overschot niet reageren met component B. De niet gereageerde overschot is dan het plakkerige dat je voelt.

Ik heb de hele verzameling medicijn potjes gekregen van mijn oma: dat zijn van die kleine blauwe potjes met 1cc aanduiding langs de zijkant, perfect om kleine hoeveelheden epoxy af te meten. En het plakt er niet eens aan ook, dus je kan ze nadien opnieuw gebruiken

Zoek eens achter giet epoxy, dat is super gemakkelijk af te meten omdat het heel vloeibaar is. je zal dan wel een muurtje moeten bouwen zo op de rand van de bas, want het loopt er gewoon af. De epoxy die ik ken hard ook maar uit in 12 uur, dus geduld is een schone zaak.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Vandaag kwam ik na de hals losgeschroefd te hebben het volgende tegen:

Staat er 76-4 ? April 1976? 4de Kwartaal 1976?
    En dit op de onderkant:

8B26A004
    Serienummer?

Het onderdeel wat me het meest verwart is de kop, en dan de vorm ervan:

Ik ben deze vorm bij nog geen enkele gegooglede Aria tegengekomen.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Vandaag kwam ik na de hals losgeschroefd te hebben het volgende tegen:

Staat er 76-4 ? April 1976? 4de Kwartaal 1976?
    En dit op de onderkant:
    Misschien te simpel gedacht, maar zou het kunnen betekenen 76 cm (short scale) 4 snaren?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Misschien te simpel gedacht, maar zou het kunnen betekenen 76 cm (short scale) 4 snaren?
    Had gekund, ware het niet dat het met z'n ruim 86 cm echt wel een long scale bas is.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

headstock: ja, ik vind het logo eigenlijk wat klein... zou het kunnen dat het gewoon geen Aria is?
    Het kan natuulijk ook dathet wel een is met een grotere headstock en dat ze zich de moeite niet namen een logo in verhouding te maken

Standaard

Dergelijke gedachten spelen ook door mijn hoofd. Maar het lijkt wel heel erg op een oud Aria-logo en het zit echt onder de lak; en er is verder geen enkel spoor dat er daar ooit iets is verwijderd of bijgemaakt.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Ik had gedacht bij gelegenheid van deze bas maar eens te gaan leren spelen zoals een echte bassist, nl. niet met een plectrum.

Speciaal voor het aanslaan met de vingers was deze bas ooit uitgerust met een duimsteun. Aan de schroefgaten en een vage omtrek op de slagplaat kon ik de oorspronkelijke afmetingen, behalve de hoogte, afmeten.

Ik heb nog wat restjes wenge en na wat meten, zagen, schuren en boren heb ik nu dit:

Ik denk dat ik 'm nog lak zodat ie wat donkerder wordt.
    Gelukkig is op dit instrument sprake van een duimsteun. Ik vind ook een hoop bassen met vingersteun, precies aan de andere kant van de snaren dus. Daarvan ontgaat de diepere zin me een beetje
    Dit speelt lekker moet ik zeggen.

Inmiddels heb ik ook de grote gaten in de rand van de body voor een heel stuk weggewerkt. Eerst met een permanentmarker zwart gemaakt wat zwart moest zijn en toen opgevuld met secondenlijm. Dat weer glad geschraapt en geschuurd en eea een paar keer herhaald. Ze zijn nu bijna weg voor het oog; tijdens het spelen voel ik ze al niet meer.
    Verder de brug afgesteld zodat de snaren de radius van de hals volgen; die stonden in een recht vlak gesteld.

Eigenlijk jammer dat die verchroomde kappen over de brug en de elementen er niet meer op zitten. Vroeger vond ik dat allemaal maar in de weg zitten maar ik denk dat ik er nu wel mee overweg zou kunnen. En het ziet er mooi uit.
    Misschien kom ik ze nog ergens tegen.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Die vindersteun is op oude bassen. In den beginne speelde ben o pde bas of met plectrum of met de duim. De techniek zoals hij nu gebruikt word is pas late in zwnag gekomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten