Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 27 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 269

Discussie: Vie Bass.

Senior Member

Standaard

En weer wat verder:

De aarding voor de losse bruggen:
    Een stuk messing van 1 mm dik, met daaraan een draadje gesoldeerd, en met 2 dotjes kit in de gefreesde gleuf geplakt:

Toe de kit droog was alles weggesneden, gelijk met het oppervlak. Daarna de top erop, met veel klemmen:

Das een goed teken:

Na 24 uur uit de klemmen gehaald en de randen gelijk gemaakt met het mahonie:

En dan de randen afgerond en de onderarm steun ongeveer gemaakt:

sfeer beeldjes:

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

die pupcovers: da's toch wel een staaltje vakmanschap hoor: chapeau

Senior Member

Standaard

Waaanzinnige top! En heel mooi zoals die over de pu-covers doorloopt.

Senior Member

Standaard

dude vet! ik snap alleen niet dat iemand ooit op het idee is gekomen zo'n enorme bovenste hoorn te maken.. is het uberhaupt nog wel een hoorn te noemen? niet dat ik het lelijk vind, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het functioneel is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JurjenYarr Bekijk bericht
    dude vet! ik snap alleen niet dat iemand ooit op het idee is gekomen zo'n enorme bovenste hoorn te maken.. is het uberhaupt nog wel een hoorn te noemen? niet dat ik het lelijk vind, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het functioneel is.
    functioneel is het zeker (ophangpunt van bass moet nu eenmaal ver naar voren liggen ivm balans)

Standaard

Ik vind em op zich heel erg vet, die top met dat randje enzo. Maar inderdaad die hoorn... Ik snap best dat het balanstechnisch gezien zeer handig is, maar het maakt em er absoluut niet mooier op.

Maar op de hoorn na dus echt een zeer geslaagde gitaar tot nu toe.

Senior Member

Standaard

Jullie moeten niet vergeten dat dit een bouw in opdracht is, dus eigenlijk heeft de bouwer weinig te zeggen over de vorm van het instrument.
    Daarbij zou ik de ''hoorn'' geloof ik meer zien als een stuk van de body en de andere helft van de body als een ''massive cutaway''. Het oogt in mijn ogen eigenlijk best wel chique, dit model, maar bij lange na niet modern.
    Echter, in combinatie met de inlay en specs van de gitaar is het zeker een uniek instrument! Prachtig!

Senior Member

Standaard

Ik ben wat rond gaan surfen op bassen en bij
    hier en hier uitgekomen.

Eigenlijk is het gewoon een bas zonder bovenste cut away.
    Een beetje zoals bij de akoestische instrumenten. daar zit de hals ook altijd aan fret 12 of 14 in de body.
    De body van deze bas komt tot aan de 12e fret. Bij een P-bass zit de strapholder ook ter hoogte van de 12e fret.

Mijn idee is dat het veel stevigheid geeft aan de hals want die is redelijk dun, zoals alembic en sandberg (dikte hals aan 1e fret: 21 mm incl fretbord)

Door de body te laten doorlopen is het onderst stuk zeer stabiel, enkel het bovenste deel kan met de truss rod afgesteld worden, ik hoop dus een zeer lage actie te kunnen bekomen.

Waarschijnlijk zal die grote (anti)hoorn er ook voor zorgen dat het instrument niet topzwaar wordt. Daar had ik wat schrik voor met die speciale kop.

Die kerel wou een bas door mij laten bouwen, omdat het mijn eerste (officiële) elektrische instrument is wil ik dat het opvalt, en dus geen bestaande kloon bouwen.

Ik ben nu al zwaar aan het denken hoe ik die achterkant moet gaan afwerken, de manier van adamovic vind ik een beetje te plomp, het moet meer vloeien, zoiets als stambaugh of fodera, ...
    Dat wordt nog zwaar sculpteren.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Sorry, ik dacht dat het een bouw in opdracht was.
    Opvallen doe je zéker met deze bas.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ondertussen zul je best al wel hebben begrepen dat ik veel respect heb voor jouw vakmanschap Stijn. Daarom hoop ik niet dat je het me kwalijk neemt dat ik niet echt weg ben van de onderarmsteun.
    De top is, op zich, vrij dominant en door daar een stuk van weg te schaven voor de steun lijkt het of de verhoudingen van de body niet meer kloppen. Misschien komt dat van de foto en misschien wordt dit na het afwerken / lakken ook nog wel anders maar wat ik nu het eerst zie is de lichte contour van de top en pas daarna het donkere gedeelte van de steun.

Ik weet niet of ik dat duidelijk uitleg ....
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten