Wat is er dan zo speciaal aan? Ik heb er nog nooit eerder een gezien of gehoord...
Wat is er dan zo speciaal aan? Ik heb er nog nooit eerder een gezien of gehoord...
“I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)
Ik weet niet hoe groot je pedalboard is, maar ik sinds de mijne redelijk compact is, kon ik met een dun deurmatje mn bord bekleden: plakt prima. Pas nog bijna de nietjes uit het hout (waarmee de mat vast zit) van het bord getrokken toen ik mn amp switch pedaal eraf trok ...
het is zo'n pedaal uit een 'klassieke' Boss-periode, ik geloof best dat het ding iets doet dat geen enkel ander pedaal doet, maar er is een hele schare fans voor
de DSD- delay/sampler
de OD-1 ; Boss' 1e overdrive
de 'Black label' made in Japan DS-1's, SD-1's en CE-2's
de FT-2 filter/wah
het is nog net geen CE-1 fanbase, maar je ziet wel dat 'oudere' Bossjes, die uit productie gehaald worden, steeds bepaalde fan community's krijgt;
zelfs een (destijds redelijk verguisd voor velen) pedaal als de HM-3 Hyper Metal krijgt weer fans, omdat David Gilmour 'm gebruikt/gebruikte..
mijn DD-5 begint ook een aardige klassieker te worden, die gaat dus voorlopig niet weg..!
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
De sampler die erop zat was niet veel; 800ms is niet veel maar kan zeker wel leuk gebruikt worden. Het is later als de HOLD functie gemaakt op de DD lijn.
De toon is heerlijk. Duidelijk digitaal maar niet zo steriel en 'saai' als de latere versies. Een hele eigen charme en een leuke oscillatiekant.
Ik heb op de mijne een bas cut gezet om zo mn tape echo te kunnen imiteren; had geen zin om dat ding de hele tijd mee te zeulen. Met die bas cut is ie zelfs nog beter omdat iedere repeat beter door de mix snijdt en meer 'organisch' word.
Een van de pedalen die ik zowel voor bas als gitaar al jaren gebruik!
Ik heb een "gemodificeerde" showmaster 24 in gebruik. Ik heb de voorste rand eraf gezaagd en aan de deksel bevestigd. Daardoor is hij ~5cm minder diep geworden maar heeft hij geen rand meer aan de voorkant!
En qua klittenband ga ik voor de 50x10cm variant van conrad.
Zo, ben weer terug in dit top topic!
Op dit moment heb ik bepaald welke pedalen (of toekomstige) er op m'n "main-board" moeten komen en ik overweeg de PedalTrain Junior aan te schaffen.
Aangezien ik 2 adapters moet gebruiken (9V en 24V voor de EH MMD) en het hele gebeuren liefst zo compact/easy/gig-ready wil hebben het volgende:
Iemand hier ervaringen met zulke boards en de montage van adapters op 'n stekkerdoos in de PedalTrain zelf? Er komt ook 'n wah bij dus ik moet sowieso zorgen dat de wah-spoel geen brom oppikt van adapters/etc.
Ben benieuwd/bvD!!!
Ha, ik heb nu precies hetzelfde gedaan.......
ik ga voor een LYT 24 bord.
Yes; mn rig beetje aan t inkrimpen voor mn nieuwe bandje(s). Zeker nu onze toetsenist een synth heeft vallen die functies bij mij weg...... kan ik weer andere dingen doen!
LYT
Goeie dingen over gehoord en een bandje waar ik veel voor werk heeft deze ook. Genoeg plaats voor mn (weinige) pedalen en toch hard genoeg om het leven in stage te overleven.
Zo'n LYT pedalpedalboard is toch belachelijk. Die klitteband heb ik ook van de hema. En een beetje hout met stof en zo'n verdieping kun je ook maken voor 10 euro.
M'n band: www.wearedeanmoore.com
Favorieten/bladwijzers