Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 800 van 1214 EersteEerste ... 300700750790798799800801802810850900 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.991 t/m 8.000 van 12136
    Senior Member

Standaard

Wat is er dan zo speciaal aan? Ik heb er nog nooit eerder een gezien of gehoord...
    “I’m all in favor of getting grants for musicians. Or any other good brand of Scotch.” (Pepper Adams)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Het is waarschijnlijk ook te dik. Ik heb een verhoging gemaakt en met m'n pedalen er op gaat de deksel nu nog net dicht.

Vloerbedekking is misschien ook wel een goed idee, maar het liefst heb ik toch klitte(n)band...

5cm breed heb ik trouwens al wel gevonden, maar 10cm zou ideaal zijn! (minder randjes = minder loslaten)
    Ik weet niet hoe groot je pedalboard is, maar ik sinds de mijne redelijk compact is, kon ik met een dun deurmatje mn bord bekleden: plakt prima. Pas nog bijna de nietjes uit het hout (waarmee de mat vast zit) van het bord getrokken toen ik mn amp switch pedaal eraf trok ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dunnoaname Bekijk bericht
    Wat is er dan zo speciaal aan? Ik heb er nog nooit eerder een gezien of gehoord...
    het is zo'n pedaal uit een 'klassieke' Boss-periode, ik geloof best dat het ding iets doet dat geen enkel ander pedaal doet, maar er is een hele schare fans voor

de DSD- delay/sampler
    de OD-1 ; Boss' 1e overdrive
    de 'Black label' made in Japan DS-1's, SD-1's en CE-2's
    de FT-2 filter/wah

het is nog net geen CE-1 fanbase, maar je ziet wel dat 'oudere' Bossjes, die uit productie gehaald worden, steeds bepaalde fan community's krijgt;
    zelfs een (destijds redelijk verguisd voor velen) pedaal als de HM-3 Hyper Metal krijgt weer fans, omdat David Gilmour 'm gebruikt/gebruikte..
    mijn DD-5 begint ook een aardige klassieker te worden, die gaat dus voorlopig niet weg..!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

De sampler die erop zat was niet veel; 800ms is niet veel maar kan zeker wel leuk gebruikt worden. Het is later als de HOLD functie gemaakt op de DD lijn.

De toon is heerlijk. Duidelijk digitaal maar niet zo steriel en 'saai' als de latere versies. Een hele eigen charme en een leuke oscillatiekant.

Ik heb op de mijne een bas cut gezet om zo mn tape echo te kunnen imiteren; had geen zin om dat ding de hele tijd mee te zeulen. Met die bas cut is ie zelfs nog beter omdat iedere repeat beter door de mix snijdt en meer 'organisch' word.

Een van de pedalen die ik zowel voor bas als gitaar al jaren gebruik!
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe groot je pedalboard is, maar ik sinds de mijne redelijk compact is, kon ik met een dun deurmatje mn bord bekleden: plakt prima. Pas nog bijna de nietjes uit het hout (waarmee de mat vast zit) van het bord getrokken toen ik mn amp switch pedaal eraf trok ...
    Ik heb een "gemodificeerde" showmaster 24 in gebruik. Ik heb de voorste rand eraf gezaagd en aan de deksel bevestigd. Daardoor is hij ~5cm minder diep geworden maar heeft hij geen rand meer aan de voorkant!

En qua klittenband ga ik voor de 50x10cm variant van conrad.

Senior Member

vraagje plaatsing adapters

Zo, ben weer terug in dit top topic!

Op dit moment heb ik bepaald welke pedalen (of toekomstige) er op m'n "main-board" moeten komen en ik overweeg de PedalTrain Junior aan te schaffen.

Aangezien ik 2 adapters moet gebruiken (9V en 24V voor de EH MMD) en het hele gebeuren liefst zo compact/easy/gig-ready wil hebben het volgende:

Iemand hier ervaringen met zulke boards en de montage van adapters op 'n stekkerdoos in de PedalTrain zelf? Er komt ook 'n wah bij dus ik moet sowieso zorgen dat de wah-spoel geen brom oppikt van adapters/etc.

Ben benieuwd/bvD!!!

Standaard

Ha, ik heb nu precies hetzelfde gedaan.......

ik ga voor een LYT 24 bord.
    Tijd zat....... toch??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Ha, ik heb nu precies hetzelfde gedaan.......

ik ga voor een LYT 24 bord.
    Doelde je op mijn vraag?

Indien ja: linkje/foto?

bvD!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Doelde je op mijn vraag?

Indien ja: linkje/foto?

bvD!
    Yes; mn rig beetje aan t inkrimpen voor mn nieuwe bandje(s). Zeker nu onze toetsenist een synth heeft vallen die functies bij mij weg...... kan ik weer andere dingen doen!

LYT

Goeie dingen over gehoord en een bandje waar ik veel voor werk heeft deze ook. Genoeg plaats voor mn (weinige) pedalen en toch hard genoeg om het leven in stage te overleven.
    Tijd zat....... toch??

Senior Member

Standaard

Zo'n LYT pedalpedalboard is toch belachelijk. Die klitteband heb ik ook van de hema. En een beetje hout met stof en zo'n verdieping kun je ook maken voor 10 euro.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten