Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 81 EersteEerste ... 949575859606169 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 801

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    tap tempo = regelen van delaytijd met je voet, bij de DD-6 moet je volgens mij 'doorstappen' om tap tempo aan te geven, en een andere mate van druk zetten op het pedaal als je'm aan/uit zet..
    Niet helemaal, je moet de DD-6 2 sec. ingedrukt houden om in (en uit) "tap tempo-instellen" te komen.

Voor Stef3452: Ja dat kan.

Je houdt het pedaal 2 sec. ingedrukt om in de tap-delay modus te komen (lampje wordt groen). Je kunt dan het nieuwe tempo intappen - dit heeft meteen effect op de delaytijd die je hoort.
    Als je het goede tempo hebt, hou je het pedaal weer 2 sec. ingedrukt om de instelling op te slaan. Je kunt dan het effect aan en uit zetten, de instelling blijft bewaard totdat je een nieuw tempo intapt (nadat je weer 2 sec. het pedaal hebt ingehouden) of aan de tempoknop draait.
    Op de boss-site zijn handleidingen te vinden met meer info.
    Laatst gewijzigd door Trocar; 11 mei 2009 om 01:34

Standaard

bedankt voor jullie reacties dat apprecieer ik echt. en idd ik had al de helft van de informatie kunnen vinden bovenaan de thread. mijn excuses hiervoor.

in mijn geval: TU-2 Tuner -> Compressor -> Ge-7 EQ -> Tubescreamer -> Rat ->
    Delay

wat die Boss PSM-5 power supply betreft: aangezien ik een adapter heb om al m'n andere pedalen te voeden, is het dan belangrijk dat die op een bepaalde plaats komt in de loop (vooraan, achteraan, in het midden) of doet dat er niet toe?

bedankt voor de DD-6 tip. wist ik niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stef3452 Bekijk bericht
    bedankt voor jullie reacties dat apprecieer ik echt. en idd ik had al de helft van de informatie kunnen vinden bovenaan de thread. mijn excuses hiervoor.

in mijn geval: TU-2 Tuner -> Compressor -> Ge-7 EQ -> Tubescreamer -> Rat ->
    Delay

wat die Boss PSM-5 power supply betreft: aangezien ik een adapter heb om al m'n andere pedalen te voeden, is het dan belangrijk dat die op een bepaalde plaats komt in de loop (vooraan, achteraan, in het midden) of doet dat er niet toe?

bedankt voor de DD-6 tip. wist ik niet.
    Qua voeding is het verstandig om de pedalen in de loop en vóór de amp te scheiden van elkaar, verder is het eigenlijk altijd een kwestie van uit proberen.

Senior Member

Standaard toch nog een "volgorde" vraag

Graag jullie advies...

eerste vraag over de volgorde, na het lezen van de FAQ dacht ik aan dit:

gitaar -> vibe (univibe kopie) -> fuzz (Keeley) => 3 distortions => delay ->

tweede vraag gaat over de volgorde van de 3 distortions in de keten:

=> Eternity (Hi gain) -> KoT -> TIM (low gain) =>

wat denken jullie?

Standaard

Nee.. .ik zou juist de lowgain pedalen eerst doen, dan pas de highgainers.
    Zo kan je eventueel nog stacken, andersom werkt niet.

Tenzij je dat nooit doet, dan zou ik ze gewoon logisch plaatsen op je pedalboard (qua bereikbaarheid e.d.).

Standaard

Je kunt lowgainers echt wel achter zetten ook als je wil stacken. Het hangt wel af van de combi, met het ene pedaal zal het wel matchen en met een ander niet, gewoon uitproberen dus.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Ik ben ook aan het experimenteren met effecten en ik heb ook een vraag over de volgorde, excuses voor mijn ignorantie als beginneling met fx

Ik heb de volgende pedalen:
    Noisegate, chorus, delay, flanger, tuner.

Wat zou de meest logische volgorde zijn? Ik gebruik met name het distortion kanaal van mijn amp, mocht dat van invloed zijn.

Vriendelijk bedankt!

Senior Member

Standaard

Ik zou zelf gaan voor tuner>chorus>flanger> delay>noisegate
    hoe de chorus flanger en delay staan maakt volgens mij niet zo uit want het zijn allemaal modulatiepedalen. dat kan je het beste zelf uitproberen wat er gebeurt als je ze tegelijkertijd aanzet.

Standaard

Thanks, ga het proberen
    Zou die noisegate niet beter op het begin moeten, anders kapt ie de delay toch af?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctiis Bekijk bericht
    Thanks, ga het proberen
    Zou die noisegate niet beter op het begin moeten, anders kapt ie de delay toch af?
    Om bijgeluidjes van de flanger en chorus eruit te halen zou ik hem in ieder geval na die 2 apparaten zetten. Wat betreft de delay heb je misschien gelijk, maar sowieso niet zolang je nog doorspeelt natuurlijk. Hij zal misschien alleen minder mooi uitsterven wanneer je stopt met spelen en je delay door laat gaan. Gewoon even testen zou ik zeggen.
    Dreadmember

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten