no-nonsense én een hele hoop pedalen?

niet om je als newbie af te vallen, maar deze pedalen staan toch écht heel vaak in deze thread beschreven, even zoeken dus...!

1 kleine suggestie misschien: je kan 1 delay misschien buiten je loop, vóór je amp laten staan, en de ander in je fx-loop van de amp stoppen..
of voor wat meer lekkere variatie, beide delays in je fx-loop..

PSM-5 kan je pedalen voeden, afhankelijk van de adapter die je op de DC-input aansluit (de PSM-5 levert zelf geen stroom, maar is een verdeeldoos/masterswitch in-een)

ook kun je de pedalen die in je fx-loop gaan niet meteen aansluiten, omdat de PSM-5 'inline' staat met je andere pedalen..
wat wel gaat is dit: fx loop send -> PSM-5 input + delays in de loop, PSM-5 output -> fx loop return...
het nut hiervan is echter klein..
ik zou die PSM gebruiken als master aan/uit schakelaar voor al je pedalen behalve de delay's..

tap tempo = regelen van delaytijd met je voet, bij de DD-6 moet je volgens mij 'doorstappen' om tap tempo aan te geven, en een andere mate van druk zetten op het pedaal als je'm aan/uit zet..
je kan 'm dus uit/aan zetten als je tap tempo hebt, maar het vergt wat gewenning.. (Mijn DD-5 heeft gewoon een aansluiting voor een los tap tempo pedaaltje..)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stef3452 Bekijk bericht
goeieavond iedereen,

forums zijn geweldig. als newbie had ik graag geweten wat de beste volgorde is van mijn effectenpedalen. ik speel met mijn telecaster door een fender hotrod. een heel eerlijke klank met redelijk wat attack. no nonsense dus :-)

Boss GE-7 Graphic EQ
TU-2 Tuner pedal
Boss DS-1 Distortion
Ibanez Digital Delay
Tubescreamer
Pro Co Rat Distortion
Ibanez Compressor CP-5
Boss DD-6 Digital Delay
Boss PSM-5 power supply

Wat deze laatste pedaal betreft: kan deze alle pedalen voeden en
de pedalen die mss in de effects loop horen (de delays) daar inzetten?

Nog vraagje over Boss DD-6: je kan met de tap functie
zelf je tempo bepalen, had ik vernomen. Maar kan je die pedaal dan tijdens een nummer ook uitschakelen of zit hij dan vast in die tap-mode?

ik lees graag jullie antwoord

mvg