Bedankt, voor de info. Ik denk dat ik dan toch naar een andere pickup voor mn les paul ga zoeken. Ik zoek een veelzijdige pickup voor rock en metal.
Of misschien toch aan seymour duncans gaan denken, dan kun je bijna geen miskoop maken denk ik.
Ik heb de beslissing genomen dat ik in mij epiphone les paul een gfs mean 90 in de neck wil en een crunchy pat in de brug. Nu is de cruncy pat 14 k en de mean 90 8,2 k, levert dit een groot verschil in volume op of kan ik ze er zo in zetten?
Dat moet je proberen, er zit wel een verschil tusen, maar dat is wel een beetje afhankelijk van je manier van spelen. De brug pup is sowieso 'hotter' om te compenseren met je kleinere amplitude van de snaren. Mocht het volume verschil nou écht vervelend zijn, dan kan je altijd nog een paar extra weerstanden op je pots solderen.
Bedankt voor de tips! Ik ga ze binnenkort na graspop bestellen denk ik! Ik ben benieuwd hoe ze klinken!![]()
En dan onthouden waar hij ongeveer stond? Of dat markeren en dan op het podium naar je knoppen moeten kijken of hij goed staat?
Het lijkt me handiger om de "100%" goed te hebben dan te moeten gokken op de juiste stand.
Misschien kun je met de hoogte afstellen al een mooi compromis vinden!
Favorieten/bladwijzers