Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 797 van 1214 EersteEerste ... 297697747787795796797798799807847897 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.961 t/m 7.970 van 12136
    Senior Member

Standaard

Chain:
    Gitaar -> Maxon OD-808 -> Proco Vintage Rat (USA) -> Carl Martin Echotone -> Boss CE-1 -> Ibanez FLanger Fl-301 -> EH LPB1 -> Boss Tu-2 -> Amp

De flanger is een beetje een miskoop geweest, die klinkt niet helemaal lekker meer naderhand. De rest zijn allemaal gewoon pedalen die gewoon doen wat ze moeten doen.

Bij de echotone kan je schakelen tussen een taptempo preset en een preset waarvan je de delay instelt met de potmeter. Wat best handig is, want ik heb hem nu zo ingesteld dat ik onder de ene een korte slapback echo heb en onder de tapknop heb ik alle ander snelheden van delay. De echo sterkte stel ik meestal onder het spelen met mn voet bij.

De proco rat is een heerlijk 80's achtige distortion en de Ce-1 is gewoon de allerbeste vette chorus die er is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Hij is bijna klaar. De opstaande randen aan de bovenkant en onderkant moeten op bepaalde punten nog worden weggehaald zodat het volumepedaal en de Memory Man erop kunnen.

Nice tube driver! De meest gewilde versie. Hoe klinkt deze t.o.v. de (limited) Butler versies die je bij Brent kan kopen? Wat voor pre amp buisje gebruik je?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duane Bekijk bericht
    Nice tube driver! De meest gewilde versie. Hoe klinkt deze t.o.v. de (limited) Butler versies die je bij Brent kan kopen? Wat voor pre amp buisje gebruik je?
    Dank je! Ik heb deze echt voor een habbekrats gekocht. Daarvoor heb ik wel 3,5 uur met het OV moeten reizen maar dat was het echt waard!! Om de een of andere reden heeft wel iemand 'Concept & Design By BK Butler' weggeveegd... geen flauw idee waarom!

Ehm.. nou eerlijk gezegd is er niet veel verschil tussen de nieuwe reissues en de oude. Zolang je een 4 knops Tube Driver hebt waar op zijn minst 'BK Butler' op staat (en dus niet enkel Chandler) heb je de goede. In mijn omgeving ken ik een paar mensen die in totaal een stuk of 5 (!) Tube Drivers hebben en dat zijn allemaal nieuwe reissues. We hebben ze veelvuldig naast elkaar gezet en mijn bevindingen zijn dat de mijne iets warmer en vetter klinkt... maar het is pas te merken als je ze naast elkaar zet. Die nieuwe zijn gewoon uitstekende pedalen, het verschil is nauwelijks te merken. Ik heb er nu een Philips 12au7 inzitten voor een tikkeltje warmer geluid.

Persoonlijk... ik heb het geluk gehad om veel overdrivepedalen tegen de Tube Driver kunnen zetten (Fulltone OCD, Proco Rat, MI Audio Crunchbox, Marshall Guv'nor, Boss Blues Driver) en serieus... geen enkele kan tegen de Tube Driver op! De Tube Driver is gewoon het meest 'amp-like' van ze allemaal, een van de weinige pedalen die echt ballen in het laag heeft.

... wat een verhaal weer!

Senior Member

Standaard

Een update van mijn bord:

Uit: Line6 MM4, BOR (de laatste heb ik nog wel om af te kunnen wisselen met de OCD)

In: OCD en Boss Trem

Verder heb ik ook nog een RAT achter de hand. Vorige bord was 1.20 lang deze maar 77cm dat scheelt stukken. De Phaser, OCD en trem zijn makkelijk om te wisselen voor een willekeurig ander pedaal (als het maar ongeveer Boss groote is).

Flightcase is onderweg en morgen ga ik alles verder bekabelen met George L's.
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy Bekijk bericht
    Een update van mijn bord:

Uit: Line6 MM4, BOR (de laatste heb ik nog wel om af te kunnen wisselen met de OCD)

In: OCD en Boss Trem
    Hoe bevalt die Boss trem? Ik heb 'm nooit ergens zien staan nog en ik zoek een goeie mooie en vooral betaalbare trem (een supatrem zal er wel nooit in zitten gok ik xD)
    It was never my intention to play guitar, therefore I am not a guitarist - Johnny Greenwood

Senior Member

Standaard

Ik vind dat ie voor het geld zijn werk goed doet. Hij is sowieso beter als de 2 trems die in mijn MM4 zaten. Ik heb ook rondgekeken naar een duurder model, maar aangezien ik het ding slechts sporadisch gebruik...
    Laatst gewijzigd door Wicked Willy; 20 juni 2009 om 18:45
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

Senior Member

Standaard

Marshall VT-1 (voor 49,- Nieuw!) http://www.muziektotaalwaalwijk.nl/p...ddedc753963035

Heb begrepen dat deze het ook erg leuk doet.....zeker voor die prijs
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 21 juni 2009 om 12:08
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy Bekijk bericht
    Ik vind dat ie voor het geld zijn werk goed doet. Hij is sowieso beter als de 2 trems die in mijn MM4 zaten. Ik heb ook rondgekeken naar een duurder model, maar aangezien ik het ding slechts sporadisch gebruik...
    Heb de Boss ook zelf gehad, en ben nu aan de Cool Cat.. als je een no-nonsense 'Fender amp-achtige' trem zoekt, is die Danelectro Cool Cat -ongeacht z'n lage prijs- een ge-wel-dig ding : metalen behuizing, true bypass, hard/soft (geen echte stutter, maar wel 'blokkig' als je het wilt) en een lekker geluid..!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratman1976 Bekijk bericht
    Ik heb het via een ebaywinkel gekocht, want in Nederland heb ik het nog nooit gezien:

http://stores.ebay.com/LYT-PEDALBOARDS
    (of mag ik zo'n link niet plaatsen??)
    Had hier snelle levering (weekje geloof ik) en geen importkosten o.i.d.
    Kleeft perfect! Veel beter dan die losse stripjes. Het tapijtje bevat uiteraard de lusjes kant van het klittenband, de pedalen heb ik beplakt met strookjes "haakjes" band (die kreeg ik erbij).
    Hele oude quote!

Maar ik ben nog steeds op zoek naar het 'kamerbreed klitteband'. Zo'n deurmat is misschien ook toereikend, maar lijkt me weer onnodig gewicht toevoegen...

Bij Lyt in den US and A hebben ze het, maar daar betaal je naast de $20 voor het klitteband $17.20 voor het verzenden ervan...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Hele oude quote!

Maar ik ben nog steeds op zoek naar het 'kamerbreed klitteband'. Zo'n deurmat is misschien ook toereikend, maar lijkt me weer onnodig gewicht toevoegen...

Bij Lyt in den US and A hebben ze het, maar daar betaal je naast de $20 voor het klitteband $17.20 voor het verzenden ervan...
    zo zwaar is een deurmat toch niet?
    vloerbedekking heeft voor mij ook altijd erg goed gewerkt...!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten