Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 331 van 593 EersteEerste ... 231281321329330331332333341381431 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.301 t/m 3.310 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Nou niet om het een of ander, maar die gasten (met name P. naar mijn smaak) hebben echt dikke flows hoor!
    Vind het vaak een beetje 'triest' als muzikanten rappers afkraken omdat het geen 'muzikanten' zijn. Maar die gasten zijn meer muzikant dan je denkt hoor..
    Tja... er wordt veel muziek gemaakt. Belangrijkste is nog altijd: als het lekker klinkt klinkt het lekker! En als je het leuk vindt moet je er vooral naar luisteren!

En wat zijn "dikke flows"?
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

flowen = rappen (ongeveer toch)

Het combineren van de juiste woorden (rijm, in de maat, etc...) in een rapnummer.

Zoiets dacht ik.

Senior Member

Standaard

Hmmm... Ok... Nou ja... in dat geval hoor ik liever Lange Frans bezig. Of de heren van Rage Against The Machine...

Maar ieder zijn meug...
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Tja... er wordt veel muziek gemaakt. Belangrijkste is nog altijd: als het lekker klinkt klinkt het lekker! En als je het leuk vindt moet je er vooral naar luisteren!

En wat zijn "dikke flows"?
    Tuurlijk. Wat ik alleen altijd een beetje lame vind is dat de zogenaamd 'true' gasten rappers moeten afzeiken. Word een beetje triest onderhand. Je bent imho kortzichtig als je dingen als rap niet als muziek ziet.

Flowen is rappen inderdaad, maar niet alleen dat. Het is ook hoe je timed. Lui, jagend of precies erop. Bijvoorbeeld in het nummer Bekkie vind ik het echt lekker hoe P. de Fabergé (1ste verse) die rap zo lui achter die maat aan laat hobbelen. Dat maakt het echt ontzéttend groove.
    De tweede verse van Vieze Fur is juist weer wat voor de tel, wat een wat 'normalere' feel mee geeft.

Zack flowt ook lekker inderdaad
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Vaak vind ik het probleem bij dat soort muziek dat de muziek onder de rap zelf al gewoon waardeloos is. Daarnaast vind ik de teksten vaak bagger. En een tekst schrijven en uitblaffen kan ik ook. Er is wel wat hiphop waar ik naar luister, maar niet veel, en al helemaaaaal niet nederlands. Als ik ergens een hekel aan heb....

Standaard

Dé rapper van Nl is toch wel rudeboy, en dámn wat een gitarist hadden ze (jaja een hele grote op een strat )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Vaak vind ik het probleem bij dat soort muziek dat de muziek onder de rap zelf al gewoon waardeloos is. Daarnaast vind ik de teksten vaak bagger. En een tekst schrijven en uitblaffen kan ik ook. Er is wel wat hiphop waar ik naar luister, maar niet veel, en al helemaaaaal niet nederlands. Als ik ergens een hekel aan heb....
    Whehe de beats vind ik júist cool
    Maar het is ook geen uitblaffen. Ik dacht dat ik dat in m'n vorige post wel duidelijk gemaakt had.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...

Senior Member

Standaard

Dat klopt, maar al die dingen die je noemt zijn nog veel moeilijker bij echte zang dan bij rap.

Senior Member

Standaard

Ach.. Moeilijker, moeilijker.. Wat boeit dat nou weer. Het zal alle twee z'n struikel punten hebben.

Senior Member

Standaard

nou ja, hier ook maar even de pic van mijn strat geplaatst, voor wie hem nog niet gezien het betreft een Squier E serie superstrat uit 1987, made in Japan.

ik heb er op gespeeld en gitaar is echt heel goed, qua bespeelbaarheid, sound etc. een hedendaagde Squier is met deze niet te vergelijken en ik durf wel te stellen dat deze niet onderdoet voor een Japanse of Mexicaanse strat.

afwerking is ook super en holy shit! wat een mooi en fijn halsje

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten