Even een wat respectloze vraag hoor, maar:
Waarom koop je er een amp bij, als je er niet helemaal tevreden over bent?
Ik zou zeggen, schop ze alledrie op marktplaats, en koop er 1 waanzinnige voor in de plaats?
Even een wat respectloze vraag hoor, maar:
Waarom koop je er een amp bij, als je er niet helemaal tevreden over bent?
Ik zou zeggen, schop ze alledrie op marktplaats, en koop er 1 waanzinnige voor in de plaats?
Of koop er een kast bij en ga voor een dual amp setup?
Ik heb de amp "op de gok" gekocht omdat ik hem niet eenvoudig kon testen vanwege de afstand.
De JCM 800 gaat sowieso niet weg wat mij betreft, deze heeft de beste crunch/drive die ik ken, misschien wel beter dan de HOOK.
Maar wellicht dat zowel de JVM als ook de 6100 MP "opgeschopt" worden.
Nee, geen optie. Wel heel leuk natuurlijk, zo heb je de beste sounds, maar in een kroeg, waar we met de band het meeste spelen is het niet te doen.
Domweg te weinig ruimte.
Ik ben wel van plan om hiermee wat te gaan experimeteren voor thuis en misschien de grotere podia.
Ik heb heel lang een dual amp-setup gehad (2203 en een Deluxe Reverb kloon)
en het is erg leuk, maar zo veel gedoe...ook al lieten de podia het wel toe, (of soms niet maar deed ik het gewoon) je wordt er als je veel speelt echt wel snel beu van.
Nu ik mijn Hook heb, staat mijn 2203 zich al dik een jaar lang in een hoekje te schamen en stof te vangen. Ik moet zeggen, ik heb de 6100 ook gehad (1 maand lang wel!) dat ik er best mee uit de voeten kon, alleen het clean was inderdaad vrij plat.
Gebruik je met de HOOK nog een drive pedaaltje?
Weet je toevallig ook of de HOOK goed reageert op een tubescreamer, zodat ie toch die vette (vintage) metal sound krijgt?
Ik heb de HOOK enkel zonder pedalen (veel te kort) getest.
Deze versterker heeft toch misschien wel de beste clean en crunch in één.
Ik heb nog nooit de neiging gehad om een drive voor de Hook te hangen.
Wel eens mijn footswitch vergeten, en toen met mijn Jeckyll & Hyde over het clean gespeeld. Beetje te modern voor mijn smaak, maar ik moest improviseren.
Er zit ook wel een TS-808 functie op de J&H, maar ik ben sowieso niet zo weg van dat ding. Wat versta je trouwens onder vintage metal, Judas Priest / Maiden etc?
O.a. Priest en Maiden inderdaad, maar het gaat mij hoofdzakelijk om de Ride the Lightning sound van Metallica, en evt. van Death Magnetic en Master of Puppets e.d. wat iets strakker/moderner klinkt.
Voor m'n coverband heb ik die sound maar bij één of twee nummers nodig, maar ik vind het ook gewoon lekker om af en toe 's lekker te hakken.
Voor thuis kan ik altijd de JCM 800 pakken hiervoor.
Ik zou het eens proberen met een EMG 81 ofzo en een V30 setup, maarja daar heb je ook niks aanDat soort muziek speel ik bijna nooit op mijn Hook, het moet er vast wel uit te persen zijn maar daar heb ik de gitaren ook niet voor. Denk dat een simpele GE-7 in de loop een heleboel doet.
Gisteren heb ik o.a. de Bogner Ecstacy Classic getest. Zie dit topic
Mijn conclusie: Ik vind 'm het geld niet waard, ondanks dat het de beste amp van de avond was.
Dus die valt hoogstwaarschijnlijk af voor mij.
De 6100 blijkt tot nu toe toch geen verkeerde aankoop, gisteravond kwam ie als beste uit de test wat mij betreft, ideaal ook voor in de kleine kroegjes, want op laag volume klinkt ie nog steeds erg goed.
Ik heb echter nog steeds de neiging om 's te kijken naar een Splawn Nitro/Quickrod.
Deze versterkers lijken me echt perfect, zeker als ik de opties en geluiden zo 's beluister op internet.
Bovendien zijn ze (redelijk) betaalbaar.
Als er iemand in de buurt van Deventer is die er één heeft, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik die 's zou mogen proberen.
Een uurtje rijden vind ik geen probleem.
Stuur a.u.b. een PM in dat geval.
Favorieten/bladwijzers