Leuk die hoogwaterstandaards![]()
Leuk die hoogwaterstandaards![]()
Horny HornsOorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
Weer s een update van mn electrische gitaren, in een leuke collectie collage...
![]()
!Rock 'n Roll!
Mooi hoor. Merk je nou veel verschil tussen zo'n Yamaha en een Sheraton?
Dit topic biedt een mooie gelegenheid mijn gitaarhoek eens uit te ruimen, de boel aan te vegen en meteen een kiekje van de hele familie te maken:
Staand vlnr.:
- Een hele oude en flink gekannibaliseerde Hohner G2Tremolo
- Een dreadnaught van het merk Jester (dit is de enige gitaar waarop ik het ooit ben tegengekomen); lang geleden gekocht bij Bill Coolen in Tilburg
- Stonebeat Phoenix I; mijn eerste volledige zelfbouw, met welhaast oneindig veel schakelmogelijkheden, actieve elektonica, een Hohner humbucker en een Fender strat element. Eiken met meranti toets
- Stonebeat AS; zwaar geïnspireerd door de Gibson ES-335; twee Might Might P90 pickups. Eiken hals en centre block, body front en back gelamineerd ceder, toets en brug van wenge.
- Stonebeat TCB; mijn versie van de Telecaster, met Tonerider Tele Vintage Plus pickups. Essen body, wenge hals, eiken toets
- Stonebeat Les Beat, mijn versie van de Les Paul. Gibson PAF als brugelement, Dimarzio SuperDistortion bij de hals, variabele coiltap voor het halselement. Mahonie body en hals, eiken top en toets.
- Stonebeat Phoenix II met elementen uit een Höfner 176, coil taps voor beide elementen en varitone. Essen body, eiken hals, merbau toets.
Liggend vlnr.:
- Landola (parlour?) gitaar van waarschijnlijk eind jaren '60
- Epiphone G400
- Squier Bullet Strat; door mijzelf in Shanhai gekocht en aldaar enkele keren mee opgetreden. Omdat ik 'm heel vaak bij het lesgeven gebruik nog altijd een van mijn meest bespeeld instrumenten
Hier nog op de voorgrond mijn Manuel Velasco waarvan de brug al nooit goed tegen het voorblad zat en die me bijna een stuk van mijn linkerduim kostte bij het verwijderen ervanMaar hij gaat weer bespeelbaar worden
![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Van Links naar rechts: Mijn 1996 Gibson Explorer met Duncan AlNiCo pro elementen, mijn zelfbouw Explorer met Kahler Vibrato, mijn jaren negentiger Epiphone Firebird overgespoten en gemod met andere pickups en een Washburn vibrato, mijn zelfbouw "Pizzar", mijn zelfbouw Tele/Paul, mijn jaren zeventiger SG Custom kopie, de immidels verkochtte Ibanez Les Paul kopie die ik op heb geknapt, mijn zelfbouw SG/Telecaster en op de grond, mijn 1989 Squier stratocaster "De veteraan"
"Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
- Willy Alberti
Sorry, ik had je vraag in eerste instantie gemist;
Zowel ja als nee; het zijn allebei semihollows en ze klinken dus in grote lijnen hetzelfde. Door verschillen in contructie en materialen zijn er uiteraard behoorlijk wat subtiele verschillen.
De grootste 2 zijn dat:
De yamaha een enorme D- shaped hals heeft met een ebben toets en speelt dus iig heel anders als de sheraton, die juist een bovengemiddelde dunne hals heeft met een rosewood toets.
De yamaha standaard 2 push push knoppen heeft om de humbuckers te splitsen en dus echt erg veelzijdig is.
Ze zijn vrij zeldzaam. Het afgelopen jaar heb ik er maar 2 echte oudjes (mijn e komt uit 7voorbij zien komen (voor resp 800 en 1250 euro) en allebei waren ze zo weg...
Een nieuwe kost iets van 1250 eur bij thomann trouwens, die hebben nog steeds dezelfde specs.
!Rock 'n Roll!
Favorieten/bladwijzers