Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 247 van 1797 EersteEerste ... 1471972372452462472482492572973477471247 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.461 t/m 2.470 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    inderdaad... Was het bijna 5 uur toen je deze mail kreeg?
    Dat rapporteren is gewoon een manier van mp om zichzelf in te dekken. Stel dat een grootgrutter als Fender bij mp gaat klagen over de illegale kopieën die er aangeboden worden en het feit dat mp daar niets aan doet. Dan kan mp stellen dat ze, ondanks dat er zoveel advertenties zijn dat het onmogelijk is om ze allemaal te controleren, er een klachtoptie bij iedere advertentie staat, maar dat er over de betreffende advertenties nauwelijks klachten binnenkwamen (is toch niet te controleren).
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

Het is misschien kut, maar het is vrij logisch dat Marktplaats er niks aan kan/wil doen. Het is een adverteer site, ze garanderen niet dat de spullen die op Marktplaats.nl te koop zijn echt zijn, ze zijn slechts een tussenpersoon voor kopen en verkopen. Het is aan de koper/verkoper zelf te stellen dat bijv een gitaar nep is. Het is qua tijd en kennis niet te doen als Marktplaats alle advertenties moet gaan controleren. Zelfs wij hier hebben vaak nogal discussies of gitaren nou echt of nep zijn, en hier zitten toch heel wat ervaren gitaristen. Als je zulke discussies nou moet voeren bij elke advertentie bij alle soorten producten (want namaak producten verkopen is echt niet alleen op de gitaarafdeling van Marktplaats zo), dat is gewoonweg onmogelijk. Vanuit hun ogen gezien is het dus echt niet gek dat ze dit niet kunnen, en dat snap ik best. Ik weet het, het is kut, dat vind ik ook maar het is niet anders. Marktplaats heeft hier geen blaam aan, slechts de adverteerders die bewust een copy gitaar verkopen als originele gitaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Daar baal ik van. Ik wilde in deze virtuele wereld zoooooo graag een grote neger zijn. Maar ja, als dat niet mag.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    er is inmiddels 1500 euro geboden door een koper
    Hoort die niet sowieso een ebben toets te hebben? Of heb ik het verkeerd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    Oordeel zelf!

Ik heb nog meer foto's gekregen, indien nodig...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12 Bekijk bericht
    jup, hardstikke nep

en trouwens, andere voorbeeldje, de bekende site piratebay, is ook zoiets als marktplaats, mensen kunnen hunbestanden online met elkaar delen, niet illegaal dus. tenzij het om kopierecht bestanden gaan, muziek games, software etc. piratebay heeft zich ook al die jaren schuil gehouden achter excusen als: tja wij zijn slechts een platform, wat de mensen op dat platform doen is hun eigen verantwoording. toch zijn ze aangeklaagd en veroordeeld. waarom kan dat bij marktplaats niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

jup, hardstikke nep

en trouwens, andere voorbeeldje, de bekende site piratebay, is ook zoiets als marktplaats, mensen kunnen hunbestanden online met elkaar delen, niet illegaal dus. tenzij het om kopierecht bestanden gaan, muziek games, software etc. piratebay heeft zich ook al die jaren schuil gehouden achter excusen als: tja wij zijn slechts een platform, wat de mensen op dat platform doen is hun eigen verantwoording. toch zijn ze aangeklaagd en veroordeeld. waarom kan dat bij marktplaats niet?
    Ander voorbeeldje? Sinds wanneer kan je produkten via Marktplaats gratis downloaden? Wat weet jij van Marktplaats wat ik niet weet? Vertel!

Tis geen bananenrepubliek met Pannekoek als president. Zet ik er een prima strat neer, stuurt Pannekoek een mailtje met vermoedens en hop, advertentie verwijdert.
    Zo gaat dat niet hier he.

Senior Member

Standaard

Mevrouw heeft er inmiddels wel een keurig zinnetje bijgezet dat het mogelijk een nepper is.
    Die had dus echt geen kwaad in de zin.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ander voorbeeldje? Sinds wanneer kan je produkten via Marktplaats gratis downloaden? Wat weet jij van Marktplaats wat ik niet weet? Vertel!

Tis geen bananenrepubliek met Pannekoek als president. Zet ik er een prima strat neer, stuurt Pannekoek een mailtje met vermoedens en hop, advertentie verwijdert.
    Zo gaat dat niet hier he.
    waarom zou het ander voorbeeld gaan? ''illegale'' activiteiten toelaten blijft hetzelfde lijkt mij maargoed.

maar goed, het gaat hier om de veiligheid van hun klanten. een beetje moeite moeten ze wel doen om hun klanten ten gunste te stellen. aangezien het nep gibson tavareel veel voorkomt lijkt het mij handig om misschien de klanten die opzoek zijn naar gitaren te waarschuwen dat er vaak kopies van de echte rondzwerven. (eventueel met kenmerken van de neppe gitaren, zoals bij les paul customs bijvoorbeeld).

en natuurlijk kan je zeggen, ja maar dat is lekker makkelijk, laat die mensen het maar zelf uitzoeken als ze een gitaar willen kopen... tja niet iedereen weet dat dat soort gitaren ook nep kunnen zijn. een kleine waarschuwing lijkt mij wel op z'n plaats
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

waarom zou het ander voorbeeld gaan? ''illegale'' activiteiten toelaten blijft hetzelfde lijkt mij maargoed.
    Misschien moet je die mailtjes naar Markplaats niet ondertekenen met Pannekoek....

Als Marktplaats af en toe hier mee zou lezen.. nou.. dan zouden ze wel weten met wat voor autoriteit ze hier van doen hebben! Maar nee hoor..

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Daarom is er toch kopersbescherming? Gewoon niet meer cash betalen, maar creditcard of paypal gebruiken. Mocht je er gebruik van moeten maken kost het je wel wat tijd. Ik heb zo mijn geld al eens teruggehad nadat ik opgelicht was.
    Als iemand een gitaar verkoopt van €1500/2000,- snapt hij ook wel dat jij jezelf indekt tegen eventuele oplichters praktijken. Een paypal account is in 5 minuten aangemaakt. Wil de verkoper dat niet doen, of enkel cash accepteren fuck hem en zijn fucking gitaar en koop ergens anders.

Bij marktplaats draait het ook alleen maar om geld, verder niks.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten