nou de hoekige kanten van een tele zijn niet altijd even fijn
Speel mn arm al blauw op een strat body, laat staan op een gewone tele.
Carved is helemaal niet alleen maar cosmetisch. Ook ergonomisch.
nou de hoekige kanten van een tele zijn niet altijd even fijn
Speel mn arm al blauw op een strat body, laat staan op een gewone tele.
Carved is helemaal niet alleen maar cosmetisch. Ook ergonomisch.
Sorry hoor, maar als je dit soort dingen ziet
Vind ik dat Fender een stuk beter bezig is, ze houden de 'vintage fibe' maar verbeteren de gitaren met boosters, noiseless elemten etc..
Ik heb juist respect voor hun keuze, misschien zouden ze het wel willen om weer lekker tele's te verkopen, maar ze doen het niet om hun 'image' te behouden.
Sommige mensen willen een tele omdat ze simpel en karaktervol zijn, als ze het geluid niet mooi vinden kopen ze er een met boost of iets dergelijks.
Jij vind het nodig om de meest rare houtsoorten/pickup combi's en whatever op je gitaar te stoppen, doe dat vooral als je dat leuk vind.
Maar laat de andere dan op de karaktervolle simpele tele spelen, omdat ze hem fijn en mooi vinden, ookal vind jij dat totaal niet.
Zou jij het leuk vinden als iedereen van die supergepimpte Warmoth LP's speelde?Dan is er voor jou zelf geen zak meer aan, nu ben je uniek.
Je zou eigenlijk blij moeten zijn met mensen die een andere mening hebben dude!![]()
Mij maakt het persoonlijk niets uit hoor, ik wil of een oer-Fender of een super-Custom gitaar, maar waarom zou Fender niet extra modellen er naast kunnen doen? Dus bijv. die carved Tele of andere dingen. Zou niet ten koste moeten gaan van de "echte" Tele. Hebben zij een groter publiek zonder mensen kwijt te raken.
The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.
Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.
Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)
Zie ik het goed dat jij nu zelf een quote verzint ('ja maar tis warmoth') om daar dan vervolgens op te reageren?
Dit ging over het aanbod van een carved telebody. Ik vind dat leuk (dat het nu toevallig warmoth is, doet voor mij niet ter zake, er zijn zeker nog bouwers die dat willen leveren, mss minder bekend dan warmoth maar soit).
Dan wordt een tekst gepost die qua off topic nogal kan tellen, een geschiedenisverhaaltje over warmoth. waar gaat dit over?
@Daan: en toch vergeet je dat deze gitaren bij Gibson verkopen als een idioot. Loopt als een gek! geef ze dus een reden om het niet te doen. in hun gamma zit een hoop echt 'vintage' spul, maar ook spul dat meer geupdate is, tot zelfs 'heel modern'.
Ik snap niet waarom je met een supergepimpte les paul komt aanzetten. het gaat niet om les pauls, maar om tele's die niet vlak zijn. Fender heeft een flinke lijn met 'vintage' spul, en dingen die neigen naar vintage, maar het is wel allemaal echt een variatie op een thema: vintage. vintage tone zonder ruis, vintage trem die stabiel is, vintage halspen die solide werkt, etc etc. weinig dat echt modern is, echt vernieuwd, op de aeorodyne strat na, en die is gewoon lelijk, dat is veel te 'gimicky'. Fender laat veel steken vallen op dit gebied. Fender kan makkelijk een lijn maken met een 'deluxe custom' versie van de strat en tele, dus bv met mooie flametop, carved, mahonie/alder/ash back, hol gemaakt, en dan een lijn met singlecoils, humbuckers en h/s/s. Kost ze geen drol extra om dus in totaal een stuk of 8 versies te maken (mahonie back, sss, mahonie back, hss, alder back, sss, alder back, hss, voor tele en strat, dus 8 stuks). die CNC freest wel, de lakkers lakken wel. En dan desnoods 16: 8 USA, 8 mexicaans. de CNC doet 't echt wel.
De les paul is een icoon, toch? ondanks dat, verkoopt de gibson lp axcess (dus met floyd) als een tierelier.
de explorer is een icoon, toch? ondanks dat, is de xplorer met kahler niet aan te slepen.
de SG is een icoon, toch? ondanks dat is de SG met carved maple top op mahonie niet aan te slepen! sterker nog, gibson heeft zelfs nog een versie uitgebracht om aan de vraag te voldoen.
En zie je de vintage style sg's verdwijnen? nee, totaal niet. die lijn wordt steeds verder uitgediept, met standards met p90's, specials met 1 of 2 p90's, humbuckers, faded series, weet ik t' wat.
het kan wel, de wil is er alleen niet dus bij Fender. en waarom? ga een willekeurig engelstalig forum langs, en de wens voor een carved top tele is enorm. men wil over het algemeen liever een Fender dan een warmoth, dat is gewoon zo. Maar als de wens echt diep is, dan gaan we dus wel naar Warmoth doe. fender krijgt centen van de licentie, maar de echte winst, daar krijgen ze niks van. Warmoth boert goed hoor, gaat als een tierelier. Ze zijn met updates gekomen van hun PRS vorm, van de explorer vorm, van de carved tops, van de laminaten voor de tops, carved of vlak, en alleen maar omdat Gibson, PRS en Fender hele grote steken laten vallen in hun assortimentsbreiwerk.
Wie zegt dat? Volgens mij is een carved tele juist iets wat tussenin zit en zal die ENORME vraag serieus meevallen. Ik begrijp Fender heel goed dat ze dat niet op de markt brengen.
Enerzijds gaat het tegen het Tele-verhaal in (een rechte, simpele maar oerdegelijke plank). Anderzijds zullen de kosten om een dergelijke lijn op te starten ook niet mals zijn. Misschien win je er enkele klanten mee, mensen die wel eens iets anders willen, maar het ligt niet in lijn met het "tele-verhaal".
Wil je meer fancy dingen zoals carved tops etc. Dan zijn er andere alternatieven. Maar een tele hoort gewoon een rechtoe rechtaan plank te zijn. En wat jij verstaat onder innovatie in de 4de post zijn gewoon gaten in de markt waar Fender op springt, de gecarvede tele zal dan wel niet zo'n groot gaatje zijn, toch?
just my 0.02€
Favorieten/bladwijzers