Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
    Senior Member

Standaard NEW GUITAR DAY: Fender Jazzmaster Mex (Classic Player)

Voor de lezers die zitten te twijfelen een Jazzmaster aan te schaffen schrijf ik deze review wat mijn bevindingen zijn.

Waarom een Jazzmaster?
    Ik bezit meerdere gitaren (voornamelijk humbucker gitaren) maar nog geen single coil gitaar. Ik ben altijd al bezeten geweest van de looks en sound van een Jazzmaster maar nooit echt een mooie marktplaats deal tegen gekomen.

Waarom een Mexicaan en geen USA of Jap?
    USA: Fokking duur (en minder hotte elementen). Ik heb geen zin om telkens m'n gitaar van 1800 piek in de gaten te houden.
    Jap: Goede gitaar, echter de elementen zijn minder hot en minder dik naar mijn gevoel. Modding praktisch vereiste, Mustang brug etc.

Mexico, Mexiiiiihiiiiiicooooo:
    zodoende zat ik dus al een tijdje naar Mexicaanse Jazzmasters te kijken. Nog nooit een Mexicaanse bespeeld maar afgaande van reacties hier op het forum moest de gitaar wel oke zijn.

Ik zag er 1 op marktplaats staan en heb meteen geboden (bleek achteraf ook de enige bieder te zijn).

Langsgegaan, even de body en neck geinspecteerd, niet eens aangesloten, inpakken en wegwezen. Plastic zat nog op de slagplaat...

Eenmaal thuis .11 snaren erop, even tunen en aangesloten op de toneport.

Sound:
    De clean sound is echt magistraal, uniek en helder en warm. Daarna distortion aangeslingerd en gaan met die banaan! Deze gitaar rockt als een malle.

Gisteren repetite gehad, over m'n Orange amp... OEI! Heerlijk

Minder dik als een humbucker gitaar maar o zo lekker...

Afwerking:
    De afwerking is gewoon goed. Nu is die van mij 2dehands en heeft dus hier en daar een krasje etc. Maar de finish is gewoon goed. De neck heeft een fijne radius en is erg goed bespeelbaar. Tuners zijn ook prima, de gitaar blijft prima in tuning.

Conclusie:
    Je ziet veel reacties op het net dat mensen problemen hebben met de Scale length, hier heb ik totaal geen last van.

Zie je een lekkere marktplaats deal of zie je er 1 hangen in de winkel? Test hem gewoon eens uit, het is eens iets anders dan een standaard strat of telecaster maar o zo lekkere gitaar.

Pics:

Banned

Standaard

Vet, ziet er goed uit. Ga ik ook nog eens testen in de winkel, die Mex Jazzmasters en Jaguars.

Ik denk vooral dat je geen last van de scale hebt, omdat een Jazzmaster geen shortscale is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome Bekijk bericht
    Ik denk vooral dat je geen last van de scale hebt, omdat een Jazzmaster geen shortscale is.
    De meeste hebben juiste problemen met de lengte, niet met hoe kort hij is :-P

Senior Member

Standaard

prachtig ding! Gefeliciteerd

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nils47 Bekijk bericht
    De meeste hebben juiste problemen met de lengte, niet met hoe kort hij is :-P
    No shit? Maar de lengte is toch precies hetzelfde als strat, tele? Naja, persoonlijk vind ik de lengte heerlijk en Jazzmasters behoren mijns inziens toch wel tot de meest comfortabele gitaren om te bespelen.

Senior Member

Standaard

Mooi , hoe doet de tremelo het? Blijft hij een beetje op stemming?

Standaard

ik heb ook nog steeds interesse in een Jazzmaster sinds ik de gitarist van Raymond van het Groenewoud er op bezig zag. Zou dan een sunburst moeten worden....

Grappig toeval: mijn vriendin blijkt deze ook erg mooi te vinden, zagen we gisteren op Pinkpop. Normaliter heb ik er schijt aan, als ik iets wil komt ie er toch wel (al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds geen Firebird hebt gekocht, deels omdat ze die spuuglelijk vindt. Bizar....)

Kortom; gefeliciteerd!

Senior Member

Thumbs up

Mooi!!!

Wat betreft schaallengte bij Fender;
    25,5"
    Strat, Tele, Jazzmaster
    24"
    Jaguar, Mustang, MusicMaster II, Bronco

Banned

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    24"
    Mustang, MusicMaster II, Bronco
    Wil ook nog wel eens 22,5 zijn m'n beste.

Senior Member

Standaard

Prachtig! Deze staat ook al een tijdje op mijn lijstje, zodra ik de bucks heb staat ze naast mn Tele.
    Ik heb ze wel al eens getest naast een Jaguar en een Mustang en ik ben ook persoonlijk een grotere fan van de long scale (of de gewone scale als die op de Tele en Strat), de shortscale is gewoon een beetje lastiger, ook al was het verschil volgens de verkoper niet zo groot.

Maar, gefeliciteerd hoor, mooi ding!

! ! ! GAS GAS GAS ! ! !
    It might get loud!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten