Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp voor mij?

Aantal stemmers
90. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bogner Ectacy

23 25,56%
  • HOOK Captain 34

31 34,44%
  • Soldano SLO

30 33,33%
  • Rivera Knucklehead

12 13,33%
  • ENGL Steve Morse

8 8,89%
  • ENGL SE

12 13,33%
  • Anders nl: licht je antwoord a.u.b. toe.

8 8,89%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 17 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 167
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Tsja, we zijn inderdaad ff heel snel door wat kanaaltjes heen gedenderd, maar ik kreeg gewoon de indruk dat ik die metalvoicing er niet uit kreeg, die hoorde namelijk in elk kanaal terug, en leek me typicsch iets voor de SE.

Tsja, ik heb wel de moeite genomen open te staan voor de amp hoor , ik heb alleen niet superuitgebreid alle settings geprobeerd. Het was meer een algemene indruk van de amp die ik er aan overgehouden heb, kan een foute zijn .
    Op straffe des uber-kinderlijkheid: vraag t maar aan macwilliams ( en michaelae in mindere mate). De SE was toen heel erg metal gevoiced, maar kan net zo makkelijk een bluesy of rock- vibe krijgen. Juist omdat je niet alle toneopties hebt geprobeerd, vind ik het opmerkelijk dat je je mening (dat t n metalbak pur sang is, Zo komt je mening over ) zo stellig presenteert.

Senior Member

Standaard

Wanneer er nog eens een meeting komt en dat ding er staat, kom ik ook. Want wanneer die SE echt al die geluidjes onder een footswitch heeft staan, kan de rest van de bouwers met pensioen. Ik kan het echt niet geloven, dat nota bene ENGL al die vintage vibe, mojo en magic in een doosje heeft weten te stoppen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik heb vandaag eindelijk je lp studio met Prails over de engl. Derde kanaal (ubermetulkanaal) gain op 0,02 en van de prails de voorste P90 en op de brug de rail. Brug volume op 7 en even aan de tone knoppen van de engl gedraaid. Nou dan weet je waarom ik die 15" eminence MOEST hebben. Milk& motherfucking honey!!!

Even prutsen en hopla dire straits, gary moore noem ze maar op.

En dat op een afgebrande studio hè !

Standaard

Is het bij de Steve Morse en de SE anders dan bijvoorbeeld bij de Fire en Powerball. Daar zitten tja hoe zal ik ze noemen trashy middentonen in die ik echt HAAT. Ik hoor dit in Alle ENGL demo´s op youtube en overal terug, niet dat zo´n demo erg veel zegt maar ik hoor wel telkens terug waar ik een hekel aan heb en wat ik niet in andere amps hoor. Heb de Steve Morse en SE niet getest maar ben benieuwd. Als die SE echt doet wat Orpheo zegt dan verkoop ik alle 3 mijn tops en mn cabs meteen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Talking

Begin dan maar vast advertenties te maken dan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    De Steve morse is zeker geen versterker voor 30min proberen. Ik heb er zelf een hele dag aan geweid. En zelfs nu vind ik soms weer prettige settings bij.
    Pff, dan hoef je de SE al helemaal niet te testen die heeft dan veuls te veule knoppies.
    Wat vond je dan "lichtelijk"tegenvallen?

Ik gaf in mijn revieuw ook aan dat hij fluisterstil ook nog groots moest klinken en dat doet hij met gemak.

Enne die 6100...Zeker als hij waarmaakt wat word beweerd dan lijkt het toch wel "de" amp
    Ik vond het clean, wat ik er in een minuut of 2 in heb proberen te draaien, een beetje zonder karakter. Gewoon clean, zeker niet slecht maar ook niet bijzonder.
    Toen ik me 5 minuten tegen het 2e kanaal aan heb bemoeid kreeg ik er wel een steeds betere sound uit. Het 3e kanaal heb ik veel te weinig tijd ingestoken.
    Ik was ook erg onder de indruk van de 5150 op dat moment en had een beetje zoiets van: Laat maar zitten al die knopjes.
    Op de 5150 was het inprikken en ik had gelijk m'n sound.
    Dat is toch wel een beetje meer mijn ding.
    De Steve Morse en de SE zijn wel degelijk hele goede amps maar vooral bedoeld om veel sounds mee te produceren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Qua sound maakt de 6100 waar wat er gezegd wordt. Het is een erg goeie amp met echt verschillende voicings. Het clean is behoorlijk sprankelend (zeker voor een Marshall). Kanaal 2 is echt erg lekker. Helaas zijn de 3 voicings niet schakelbaar met voet pedaal of midi. Het 3e kanaal vond ik veel te compressed. Behoorlijk high gain.

Ik heb de LE combo gehad. In de paar jaar dat ik hem gehad heb, heb ik hem wel 2 x moeten laten repareren. Ik zou het ook niet aandurven er mee op het podium te gaan staan. Vaak moet hij 2 keer aangezet worden, omdat het midi gedeelte niet goed opstart en dus crashed. De hele amp doet dan niet veel meer.

Het is al eerder gezegd (door Tristan dacht ik). Een Plexi met een overdrive is echt een goeie combi. Toen ik mijn CMW Plexi+ kreeg, dacht ik een 1-trick pony te krijgen. Maar niets is minder waar. Het is de meest veelzijdige amp die ik ooit gehad heb. Veelzijdiger dan de 6100 in ieder geval. Het meest opvallend van de Plexi+ is dat juist het clean zo mooi is.
    Ik heb ondertussen de 6100 van Dingeman gekocht, moet hem alleen nog in de Koekstad zien te krijgen. Dat gaat helemaal goed komen trouwens.

Ik hoop voor mij dat de combo die jij hebt gehad een slecht exemplaar is geweest.

Er is een heel goed youtube filmpje waarin een JCM 800 en een 6100 met elkaar vergeleken worden en die klinken toch behoorlijk identiek.

Als het clean nou net zo goed is als iedereen zegt dan zal me het 3e kanaal worst wezen.
    Het blijft een beetje een gok maar gelukkig is het geen €2500+.

Ik heb nog wel een vraagje over die CMW Plexi+ van jou.
    Is dat ook een channelswitcher, en hoe bedoel je dat ie zo veelzijdig is?
    Ik was altijd in de veronderstelling dat het een éénkanaals versterker was.
    Als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan tapdansen op het podium.
    Ik wil b.v. van een leadsound met boost en delay met 1 druk op de knop naar een clean met chorus en reverb.
    Nou weet ik dat dit ook wel kan met midi apparatuur van b.v. Axess Electronics maar dan betaal je alleen voor de switcher/loopers al honderden euro's.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 2 juni 2009 om 00:19

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik wil nogmaals erop wijzen dat

a: we toen in het highgain -hok stonden
    b: er heel veel trash-zooi om ons heen was
    c: de amp echt niet goed ingesteld stond, omdat er gewoon weinig tijd was.

Ik snap echt niet dat je het clean van de SE 'maar clean' kunt vinden, zeker als je dan bijvoorbeeld de 5150 III, JVM, Hook captain en bogner probeert en sommigen al bejubeld. De engl doet daar totaal niet voor onder vinden Mac en ik, en het is echt niet zo dat we ons met een kluitje het riet in hebben laten sturen.

Senior Member

Standaard

Eigenlijk stond van te voren al vast voor mij dat het geen ENGL zou worden omdat het gewoon mijn ding niet is, en ik vind ze lelijk. Zie ook m'n openingspost.
    Ik wilde de Steve Morse nog een kans geven omdat:
    - ie er nog enigszins beschaafd uitziet
    - ie veel opties heeft (midi, 2 master volumes, 2 schakelbare en programmeerbare FX loops, etc.)
    - ie niet al te duur is
    - Steve Morse een goeie gitarist is.

De SE was 'm sowieso niet geworden, gewoon omdat ik hem lelijk en duur vind.
    No offense Orpheo.

Het clean v.d. SE zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de Steve Morse maar zoals ik al zei, ik heb in 2 minuten geprobeerd er een goeie clean uit te halen wat best gelukt is maar ik vond het niet speciaal.

De HOOK heeft het beste clean wat ik ooit gehoord heb maar de 5150 kan daar best aan tippen vind ik. Ik realiseer me dat ik nu wat discussie uitlok misschien, maar ik vond de 5150 III echt een hele goede versterker, helemaal mijn ding.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Tjah, uiterlijkheden. Ik heb me eroverheen gezet. Ik dacht echt dat ik een marshall man was maar dat was omdat ik verblind was door het uiterlijk. Het is duidelijk dat er voor mij maar een marshall is. Maar dan zal ik in een metul band moeten spelen.

Ik vond de steve morse echt spuug en spuug lelijk. Ik heb ook geen idee wie de beste man is? Hoe dan ook daardoor was ik dus objektief t.o.v de versterker.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Eigenlijk stond van te voren al vast voor mij dat het geen ENGL zou worden omdat het gewoon mijn ding niet is, en ik vind ze lelijk. Zie ook m'n openingspost.
    Ik wilde de Steve Morse nog een kans geven omdat:
    - ie er nog enigszins beschaafd uitziet
    - ie veel opties heeft (midi, 2 master volumes, 2 schakelbare en programmeerbare FX loops, etc.)
    - ie niet al te duur is
    - Steve Morse een goeie gitarist is.

De SE was 'm sowieso niet geworden, gewoon omdat ik hem lelijk en duur vind.
    No offense Orpheo.

Het clean v.d. SE zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de Steve Morse maar zoals ik al zei, ik heb in 2 minuten geprobeerd er een goeie clean uit te halen wat best gelukt is maar ik vond het niet speciaal.

De HOOK heeft het beste clean wat ik ooit gehoord heb maar de 5150 kan daar best aan tippen vind ik. Ik realiseer me dat ik nu wat discussie uitlok misschien, maar ik vond de 5150 III echt een hele goede versterker, helemaal mijn ding.
    Ik snap het hoor, ik wil alleen even aangeven dat het beeld dat sommigen hebben gekregen op de meeting omtrent de SE, niet echt een solide beeld is

maar goed, als jij er helemaal happy mee bent, daar gaat het toch om? Ik zal net zo hard door de kamer jumpen als je een 5150 III hebt, als dat je een HOOK of powerball of triamp van H&K koopt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten