Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54
    Senior Member

Standaard

Mijn gitaar heeft ook EMG 81 in brug, EMG 60 in de hals, prima combo.
    Eerlijk gezegd vind ik de 85 wat modderig klinken in verhouding met de andere twee. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak. Ik heb overigens bijna nooit de combo 85 brug met 60 in hals gezien. Kan vast wel klinken.

Je zou kunnen zeggen de 85 is subtieler dan de 81.
    De 85 word ook vaak de "sophisticated and well rounded twin of the famous 81". Maar eerlijk gezegd vind ik de 81 gladder en constanter klinken dan de 85. De 85 heeft wel een bepaald karakter, je zou kunnen zeggen dat deze humbucker minder klinkt alsof die in bedwang word gehouden.
    Het is maar net waar je voor wilt gaan, de 85 is in bepaalde opzichten een beest, maar de 81 op zijn manier ook weer, de 85 heeft denk ik misschien meer karakter... moeilijk te zeggen, maar de 81 voelt wat mij betreft wat meer betrouwbaar aan. Ik weet wat ik kan verwachten van een 81 en de 85 doet niet altijd wat ik wil aan geluid.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring, dus doe er mee wat je wilt. Oh en wat mij betreft is de emg 60 standaard gewoon geweldig.
    Laatst gewijzigd door Thundermane; 30 mei 2009 om 12:18

Senior Member

Standaard

Anders kan je misschien ook voor de ivory versie kijken? Is misschien ook wel vet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd vind ik de 85 wat modderig klinken in verhouding met de andere twee. Maar ja dat is mijn persoonlijke smaak. Ik heb overigens bijna nooit de combo 85 brug met 60 in hals gezien. Kan vast wel klinken.

De 85 word ook vaak de "sophisticated and well rounded twin of the famous 81". Maar eerlijk gezegd vind ik de 81 gladder en constanter klinken dan de 85. De 85 heeft wel een bepaald karakter, je zou kunnen zeggen dat deze humbucker minder klinkt alsof die in bedwang word gehouden.
    Het is maar net waar je voor wilt gaan, de 85 is in bepaalde opzichten een beest, maar de 81 op zijn manier ook weer, de 85 heeft denk ik misschien meer karakter... moeilijk te zeggen, maar de 81 voelt wat mij betreft wat meer betrouwbaar aan. Ik weet wat ik kan verwachten van een 81 en de 85 doet niet altijd wat ik wil aan geluid.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring, dus doe er mee wat je wilt. Oh en wat mij betreft is de emg 60 standaard gewoon geweldig.
    Ik bedenk mij nu opeens dat ik wel ervaring heb met de 81 in de brug, maar niet met de 85... De 81 met spc vond ik wel lekker klinken... Helaas wordt het dan toch waarschijnlijk een zwarte combo 81 en 60... Maar dan zet ik het setje wel in mijn zwarte strat.... Zucht...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Ik bedenk mij nu opeens dat ik wel ervaring heb met de 81 in de brug, maar niet met de 85... De 81 met spc vond ik wel lekker klinken... Helaas wordt het dan toch waarschijnlijk een zwarte combo 81 en 60... Maar dan wet ik het setje wel m mijn zwarte strat.... Zucht...
    Haha, als het je doet zuchten, is het dan wel slim om te doen?
    Je kan vast wel komen aan witte emgs, don't give up, eh ^^

Standaard

Haha, als het je doet zuchten, is het dan wel slim om te doen?
    Je kan vast wel komen aan witte emgs, don't give up, eh ^^
    Ik heb gewoon zoveel zin om ze erin te zetten....

Standaard

Het heeft ook te maken met de gitaar waarin je je pickups gebruikt. In strat zou een 81 in de brug volgens mij te schel klinken.
    Tech 21 Power Engine te koop

Standaard

Is die vraag aan mij gericht? Ik ken de 85 niet goed, lijkt me zowiezo dat je beter 2 verschillende kunt nemen dan kun je eventueel nog switchen. Wat ik lees is het de EMG 81 die erg veel gebruikt is door bekende artiesten. Van de 85 weet ik dat zo net nog niet, in ieder geval is dat minder op safe spelen dan met de 81.

Verder zou ik echt even zoeken naar een witte als je dat echt mooier vindt. Optiek is ook belangrijk vooral op de langere termijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    En de combo 85/85?
    " Great minds think alike"

Standaard

Wit is voor mij inderdaad dé kleur in dit geval. De keus van de pickup 60 of 81 of 85 in de hals en 81 of 85 in de brug is nog niet gemaakt...het is alleen wel zo dat ik de 85 in het wit kan bestellen en dat deze betaalbaar en voorradig is (alle andere zijn in het wit niet of moeilijk te bestellen)

Ik twijfel nu dus of ik niet gewoon twee 85's zal bestellen en gewoon door blijf zoeken en expirimenteren, dan weet ik in ieder geval wat de 85 op beide posities doet en of ik hem te warm vind, te wollig, te schel, te HiFi, te steriel of misschien wel gewoon helemaal geweldig.... ik blijf gewoon zoeken naar een witte 60 en (als de 85 tegenvalt) eventueel naar een witte 81

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Is die vraag aan mij gericht? Ik ken de 85 niet goed, lijkt me zowiezo dat je beter 2 verschillende kunt nemen dan kun je eventueel nog switchen. Wat ik lees is het de EMG 81 die erg veel gebruikt is door bekende artiesten. Van de 85 weet ik dat zo net nog niet, in ieder geval is dat minder op safe spelen dan met de 81.

Verder zou ik echt even zoeken naar een witte als je dat echt mooier vindt. Optiek is ook belangrijk vooral op de langere termijn.
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 31 mei 2009 om 18:07

Senior Member

Standaard

Alle muziek winkels in Nederland die emg's verkopen kunnen ook witte emg's verkopen.
    De europese importeur van EMG levert namelijk alle emg types.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloodline Bekijk bericht
    Alle muziek winkels in Nederland die emg's verkopen kunnen ook witte emg's verkopen.
    De europese importeur van EMG levert namelijk alle emg types.
    Kunnen winkels in Nederland ook gemotiveerd worden om internetprijzen te hanteren?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten