Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Heren,

aanvullingen!

de motherbucker; goeie! vergeten te vertellen. Heerlijke pickup. enorm veel output, scheurt als een gek. voor alles goed, mits je een vette brulsound zoekt natuurlijk. voor blues is ie goed (vette blueslicks de gekste!), voor jazz is ie ook super, lekker smooth en gearticuleerd. voor metal ook, lekker strak en pompend. Heel anders dan bijvoorbeeld de JB.

JB-geruchten: Ja, ik vind hem schel. Heel erg zelfs, en zou er nog steeds niet mee dood gevonden willen worden, maar in deze licht uitgeholde LP past ie perfect. de mids zijn strakker en 'knorriger', het hoog zingt veel meer, het laag is strakker. het is de juiste pup in deze gitaar. Toeval. de duncan distortion is strakker, scheurt meer, maar weer, voor deze gitaar. Het past precies zeg maar.

@orgasmocaster: heb ik gedaan! Nja, gemaild. Hij gaat voor mij een set custompickups maken. JB/duncan custom hybrid qua spoel, alnico5 rods, normale screw polepieces aan de andere kant, met als grote motor, de alnico8 magneet. Hij vond het een super ontwerp, voor wat ik wil.

@macwilliams: de pups in de rode studio: air norton! ik heb ze nu in de tobacco, en alles komt veel meer tot leven. de motherbuckers zaten in die paarse naaktewijven. je vond dat die enorm veel output hadden, en brulden, gewoon, BRULLLLLL, ala dat brulshirt van vorig jaar bij het EK :P

Het idee dat een high output schel is, wil ik stellig ontkrachten! superdistortion, x2n, warpig, motherbucker, alternative8, invader, tonezone. merendeel is dus echt niet schel, eerder volvet. Ik ga niet terug naar dimarzio. Ik vind alleen de air norton lekker, de rest trekt me niet. Ik kan er echt niks mee, veel te vlak.

de d-activator is leuk, maar VLAK. hij reageert totaal niet op je spel vind ik. Ik kan er weinig mee. de x2n is imho veel, en veel te vet.

@ezyduck: NEEEE niet die verdomde mighty mites. die zijn echt slecht. totaaal geen tone, geen ballen, geen karakter, niks. Ik ben verslaafd aan de MB's van kent armstrong. kent maakt imho, alleen maar goede pickups, te gek spul.

@liquid metal: ik weet precies de pickup voor jou: ALTERNATIVE 8!!!! man, dat ding is brutal. vand e week gehoord bij n vriend van me, mee gespeeld ook. in een dunne body als jou PRS werkt ie het best. in een LP is ie te vet. hij is niet modderig, absoluut niet. een alnico8 krijg je niet modderig, wat je ook doet. Hij is supersupersuperstrak, squeelt als een geslacht varken. tis eigenlijk de blackout, maar dan passief. Ik vind voor de hals de jazz heel lekker, maar een andere die ook heel tof is, is de screamin demon. de naam doet een agressief vuurspuwend monster aan, maar dat klopt eigenlijk niet. tis een pinnige paf, met een strak laag, smooth hoog en een lichte middip, precies genoeg voor in de hals om helder en gearticuleerd te zijn.ze laten je engl enorm over z'n nek gaan. de air norton ook overigens, maar ik vind seymour duncan gewoon wat beter.

uhm, als er nog meer vragen zijn, hoor ik het wel

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hij had het over kent armstrong. niet MM

Waar je ze moet halen weet ik niet.
    wd musicstore heet 't daar geloof ik. of ebay. ik heb ze op ebay gehaald voor belachelijk weinig,n og geen 60E per stuk (lang leven crappy dollarkoers vorig jaar).

Mijn favo sets momenteel:

1a:jazz+JB of D.distortion
    1b: prails
    2: motherbuckers
    3: air norton

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @liquid metal: ik weet precies de pickup voor jou: ALTERNATIVE 8!!!! man, dat ding is brutal. vand e week gehoord bij n vriend van me, mee gespeeld ook. in een dunne body als jou PRS werkt ie het best. in een LP is ie te vet. hij is niet modderig, absoluut niet. een alnico8 krijg je niet modderig, wat je ook doet. Hij is supersupersuperstrak, squeelt als een geslacht varken. tis eigenlijk de blackout, maar dan passief. Ik vind voor de hals de jazz heel lekker, maar een andere die ook heel tof is, is de screamin demon. de naam doet een agressief vuurspuwend monster aan, maar dat klopt eigenlijk niet. tis een pinnige paf, met een strak laag, smooth hoog en een lichte middip, precies genoeg voor in de hals om helder en gearticuleerd te zijn.ze laten je engl enorm over z'n nek gaan. de air norton ook overigens, maar ik vind seymour duncan gewoon wat beter.
    Ik zal 'ns kijken of ik dat ding (via internet) te horen kan krijgen. Heeft DiMarzio niet een vergelijkbare pickup? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen van niet.. Ik ben namelijk meer fan van DiMarzio dan van SD en om een of andere reden lijkt het me fijner twee pickups van hetzelfde merk te hebben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Leuke review!

Ik ben het niet met alles eens (Air Norton in de brug: ) maar desalniettemin interessant om te lezen!

Zo ben ik nu me aan het orienteren op het Bare Knuckle aanbod, en da's nog niet zo makkelijk! (het zijn er veel!!! )

Jammer dat de Rio Grandes al weg zijn
    De Air Norton is normaal gezien een brugpickup dus hij klinkt in die positie ook echt goed.
    Tech 21 Power Engine te koop

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik zal 'ns kijken of ik dat ding (via internet) te horen kan krijgen. Heeft DiMarzio niet een vergelijkbare pickup? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen van niet.. Ik ben namelijk meer fan van DiMarzio dan van SD en om een of andere reden lijkt het me fijner twee pickups van hetzelfde merk te hebben.
    combineren kan makkelijk, no problemo. Ik raad je echt de alt.8 aan. Ik ken niks uit het dimarzio assortiment dat zo goed, breed, gearticuleerd, strak en dynamisch klinkt als welke duncan dan ook. juist voor metal, overigens. Ik vind dimarzio zo vlak klinken.

besides, dimarzio doet niet aan alnico8, alleen A5 en ceramisch, wat zonde is eigenlijk.

maar goed, als je perse dimarzio wilt, zou ik kijken naar d sonic in de brug en een air norton in de hals, of de breed in de brug en neck, of de x2n in de brug en de super3 in de hals.

en toch raad ik de alt8 aan als de beste voor jou doeleinden. die blijft veel meer overeind in iedere situatie, terwijl dimarzio weg zakt.

de alternative8 is zo bijzonder, omdat ie de alnico8 heeft, en dusdanig gewonden is dat het hoog en midhoog er wel is, genoeg om erdoorheen te prikken, warm genoeg is om een 'kille' gitaar karakter en punch te geven, en helder genoeg is om een warme gitaar niet muddy te maken.

@distefano: haroldAdling vind 'm veel te fel voor de brug. Ik houd van een felle, strakke, scheurende sound met een soort brullend gerommel onderin (donder en bliksem zeg maar), en hij heeft liever een wat warmere sound, net als Macwilliams overigens. Hij vond de prails met 500k super, ik vind het te warm en lichtelijk te wollig. met 1megaohm is ie veel prettiger voor mij. niet eens omdat ik treble mis, maar transparantie.

Dictator

Standaard

@Orf: je hebt toch op mijn ESP gespeelt met JB/Jazz configuratie? Dan had je toch allang je keuze kunnen maken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!?!
    Gezocht: Ibanez DE7

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard polepieces

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    @Orf: je hebt toch op mijn ESP gespeelt met JB/Jazz configuratie? Dan had je toch allang je keuze kunnen maken. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!?!
    Ik heb al een jb/jazz set, in mijn fireburst. vond het gek dat jou JB veel minder feedback gaf dan de mijne Maar ik heb een tick, ik wil niet 2 dezelfde humbuckersets hebben (jaja ik weet het, 2 prailsets, maar dat is de uitzondering, die krengen klinken gewoon veel te goed!).

Naslagwerkje pickups

Om straffe des uitlachen post ik toch maar weer iets dat veelvuldig over het hoofd gezien word: polepieces afstelling! die dingen zitten er niet voor de sier op. het kan je hele tone slopen, of juist het naar een ander niveau tillen. Ik merk het met, bijvoorbeeld, de jazz, air norton, JB en distortion.

Even wat pickup-techniek.

Een pickup bestaat uit ten minste 2 onderdelen, maar vaak uit 3 tot 5.

Minimaal:
    magneet en een spoel

Wat er vaak bijzit:
    tweede spoel
    polepieces op de ene en/of andere kant in diverse vormen, te weten:

slugs

screw:

allen wrench:

blade:

Bij de extreem vintage (gestylde) stratpickups word de spoel direct gewonden om de slug polepiece, die overigens een magneet is. Dit element heeft dus maar 2 componenten. Ieder onderdeel zit er niet voor de sier, maar doet echt bewust wat met het geluid.

Pickups hebben ook dus een magneet en een spoel. de spoel kan diverse vormen hebben. Meestal is het haaks op de snaar recht, dat is eigenlijk altijd zo op een paar na, maar die zijn vaak voor akoestische gitaren. Bij de kopse kanten van de spoel zie je wel wat meer variatie. Het ronde wat je altijd ziet eigenlijk, geeft een redelijk gecomprimeerd geluid, maar omdat je het altijd hoort en ziet, ben je je er niet bewust van.

Bij deze;

is het geluid wat breder, vlakker, minder compressie, omdat de spoel meer 'breedte' en diepte heeft. Dit ontwerp is onderhevig aan een patent van Seymour duncan. Het is een soort miniatuur p90 spoel.

Spoelen; draaddikten en vorm
    Iets dat ik heel, heel veel lees is 'de pickup heeft weinig output omdat ie maar een weerstand heeft van 8 kOhm'.

Daarvan gaan mijn nekharen recht overeind staan. Dit is PURE bullshit en flauwekul. De spanning die een pickup levert is afhankelijk van de magneetsterkte en de spoel, mee eens, maar de weerstand van de spoel hangt af van (vooral) 2 dingen: dikte van de draad, en de lengte (hoeveelheid windingen), en juist dat eerste negeert men, en alles word gegooid op het tweede, en dat klopt niet.

Er worden 3 draadmaten vooral gebruikt. AWG 42, 43 en 44.

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge

Hoe dikker de draad, hoe LAGER het getal! 42>43>44.

Hoe meer draad van dun materiaal, hoe meer hoog 'weggesnoept' wordt. Hoe meer draad van dik materiaal, hoe breder en egaler je tone.

Even wat elementjes met hun draaddikte:
    superdistortion, JB, duncan distortion: 44AWG

duncan custom, custom5, customcustom: 43AWG

(ouwe) pafs, air norton (geloof ik), seth lover, pearly gates: 42 AWG.

Daarom is dus een paf 'maar' 8k! er gaat niet meer draad op de bobbin. De air norton heeft een hybrid qua spoelen, net als eigenlijk iedere andere dimarzio. Duncan mag dat niet doen, omdat dimarzio het alleenrecht daarop heeft. Gelukkig trekken een hoop custombouwers zich daar geen reet van aan, en doen ze het lekker toch.

Het maken van een hybrid heeft een hoop voordelen, en eigenlijk 1 nadeel. een humbucker heet een humbucker, omdat deze die irritante brom onderdrukt die singlecoils hebben. Hij doet dat met 2 spoelen die 'reverse wound' (eentje linksom gewonden, ander rechtsom) met omgekeerde polariteit, die de invloed van buitenaf op die manier eruit drukken. Hoe dat precies in zijn werk gaat, is te lastig om nu uit te leggen, maar voldoende is te zeggen dat bij dat wegdrukken van de brom er ook een hoop 'tone' word weggedrukt. Daarom vinden veel mensen singlecoils zo lekker, omdat die zo'n breed spectrum hebben, inclusief de brom. Met een laagkapfilter krijg je die 50/60hz brom wel weg, overigens.

Een PAF, hetgeen Seth Lover niet ontworpen heeft, maar verbeterd voor gitaar, heeft 2 spoelen die gelijk zijn in vorm en draad, maar omgekeerd gewonden zijn ten opzichte van elkaar. Het is overduidelijk dat een hybrid dat dus NIET heeft, en daarom is het nog duidelijker dat een hybrid meer 'kans' heeft op brommen. Dat is niet een heel erg fenomeen, sinds bijna 99% van de amps niet goed geaard is, en je dus niet weet of het ligt aan de amp of je pickup.

Dimarzio heeft daar een oplossing voor gevonden, en dat doet ie met 2 verschillende spoelen in draad en vorm. Je kunt een 'bulge' maken in de vorm van de spoel. Daarmee krijgt hij het voor elkaar dat de bewuste spoel een bepaald frequentiebereik juist wel, of niet, 'oppikt'.

*intermezzo*
    bulge midden: meer nadruk op midrange, veel meer vette singlecoil tone.
    bulge onderin: nadruk op laag
    bulge boven: nadruk op hoog
    geen: egalere tone
    S shape: *weet ik even niet precies*

Omdat dimarzio dat dus heeft gepatenteerd, mag alleen dimarzio dat doen in zijn productiemodellen, overigens, net als de double cream bobbin. Duncan en onder andere bareknuckle doen dat alleen 'per ongeluk/expres' onder een kapje (en op verzoek!). cream/zwart mag overigens wel gewoon.

Dimarzio heeft overigens ook het alleenrecht op matte bobbins (is hun speciale bobbinmateriaal).

(vervolg komt zo!!)
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 29 mei 2009 om 13:04

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Magneten; soorten, modellen, uitwerking op tone

Magneten zijn c r u c i a a l voor een gitaarelement voor electrische gitaar (piezo niet inbegrepen), omdat zonder de magneet, er geen magneetveld is om op te wekken. Dat magneetveld heeft een bepaalde vorm, die bepaald wordt door de klassificering van de magneet als mede zijn eigen vorm. De grootte van dat veld in combinatie met de spoel maakt de tone en de 'hotheid' van de pickup.

Er zijn 2 grote takken in de magnetenwereld, met een paar kleine spelers tussendoor. Alnico en ceramisch. Alnico staat voor aluminium nikkel en cobalt met soms nog wat ijzer, koper en titanium. Dat is van origine een militaire legering, dusdanig, dat ie pas na 10,000 jaar de helft van zijn magnetische veldsterkte heeft die hij in het begin van zijn magnetisatie had.

Alnico is belachelijk krachtig, er zijn maar 2 permagneten die in de natuur voorkomen sterker, en dat zijn ook dezelfde magneten die we soms in elementen tegenkomen: neodymium (gebruikt in Qtuners en dure speakerdrivers, omdat het heel sterk is, en je er daarom weinig van nodig hebt), en samarium -cobalt.

Alnico bestaat in 5 versies: alnico 2, 3, 4, 5 en 8. De laatste paar jaar wordt alnico 3, 4 en 8 steeds vaker gebruikt, alnico 5 en 2 al veel langer.

pickups die welke magneet gebruiken:

paf: A2, A5
    air norton: A5
    JB:A5
    jazz: A5
    alnico2pro: A2
    breed: A5
    seth lover: alnico2
    pearly gates:alnico2

Dit geeft maar weer eens nog duidelijker aan: ga niet af op alleen de gortdroge specs van DC's, omdat de pearly gates en seth heel helder klinken, en toch de 'warme' A2 magneten hebben.

Hoe hoger het getal, hoe sterker het veld. De A5 en A8 zijn compleet verschillend gemagnetiseerd dan de anderen, daarom 'voelt' een A5/8 ook zoveel sterker dan de anderen.

De A2, 3 en 4 lijken een beetje op elkaar. Hoe hoger het getal, dat weer wel, hoe meer mids en hoog erbij komt. De A8 is een buitenbeentje, omdat deze echt een andere tone heeft. Meer mids en een heel strak laag, en een smooth hoog. Met de juiste spoel kan je daar enorm veel mee doen. De JB met alnico8 zal bijvoorbeeld veel strakker en helderder en agressiever klinken, met meer output, dan de duncan custom, die veel gebalanceerder zal zijn, en beiden meer agressie en hoog dan de alternative 8.

De alternative8 is de ENIGE productiepickup met een alnico8.

Dan zijn er nog 2 magneetsoorten die onder 1 grote noemer vallen: ceramisch5 en ceramisch8. Welke van de 2 gebruikt wordt, word vaak niet gezegd, alleen dat het ceramisch is. Ik vermoed 8 overigens, omdat ceramisch5 veel te kil klinkt, en ongeveer even 'hot' is als de A5. ceramisch is ideaal voor metal, omdat het een heel solide mag.veld geeft, en een heel strak geluid geeft, met een piek in het hoog/midhoog. Hij gaat eigenlijk alleen goed met een draad gelijk of dunner aan 43AWG, vind ik. Al het andere gaat niet echt lekker, omdat ie dan te krasserig en fel word. maar goed, dat is smaak natuurlijk.

A8 is een heel goede vervanger voor ceramisch, omdat dat wel even 'hot' is, maar een veel natuurlijker geluid geeft. Ceramisch word vaak nog wel eens als klinisch omschreven (hoewel het frappant is dat de jazz ook diezelfde betiteling krijgt, ondanks zijn A5).
    Over de andere magneten kan ik niet echt veel vertellen, omdat ze niet regulier zijn, en ik er totaal geen, 0, ervaring mee heb. Ik heb het wel geanalyseerd, de neodymium, en heb het sterke vermoeden dat het heel sterk is, en dat het een hifi-geluid geeft, ongeacht de spoel.

Nog even een opmerking over hoe 'hot een pickup is en/of word ervaren:

bij sommige pickups lijkt het alsof je meer output hebt dan bij anderen ondanks nagenoeg gelijke specs. . Dat komt omdat je een bepaald frequentiebereik hoort, dat je eerst niet of minder meekreeg, en dat is dan net in de piek van het menselijk gehoor.

(de bobbel in het volgende plaatje)

Daarom zullen veel mensen de air norton hotter vinden dan de superdistortion. De SD heeft een sterkere magneet en een spoel die ideaal is voor output, maar het frequentiebereik is dusdanig dat je 't net niet lekker hoort zeg maar, terwijl de air norton precies in die spike zit.

Ik hoor ook wel eens het idee om met een electromagneet een alnico element na te bootsen. Dat kan wel, maar alleen in veldsterkte, en alleen als ie wisselspanning aangevoerd krijgt. Echt een alnico namaken, daarvoor zal ook de vorm van de spoel van de electromagneet veranderd moeten worden.

Een ceramische magneet heeft eigenlijk een misleidende naam. Keramiek heeft vaak de naklank dat het gebakken aardewerk is, maar dat is niet correct. Eigenlijk is het gesinterd. Dat wil zeggen dat de korrels aan elkaar zijn gesmolten, maar niet een nieuwe mengsel zijn geworden. Gesinterd materiaal is inherent enorm sterk, en daarom zijn ceramische magneten ook zo godsgruwelijk hard.

Nog een sprookje is het de-gaussen; zwakker maken van magneten. dat gebeurd echt niet heel gemakkelijk, alleen onder invloed van een sterk magnetisch veld zal dat gebeuren. Zoals eerder vermeld, een alnico (maar 'ceramische') magneet zal niet snel zwakker worden, zeker niet merkbaar in een mensenleven, ook niet 2. Het de-gaussen gebeurd door 'm bijvoorbeeld langdurig in een bepaald magnetisch veld neer te leggen. Duidelijk mag het zijn, dat dit veld vele malen sterker is dan het aardse magnetische veld!
    Polepieces, herzien

Zoals ik zei, zijn er een paar polepieces als vorm. Allen wrench, slug, screw en blade. Dat laatste hoort er eigenlijk niet bij, maar ik stop 'm er toch in, omdat ie eigenlijk ook eenzelfde effect heeft als de anderen.

Allemaal horen ze in principe GEEN magneet te zijn! Bij sommigen wel, zoals de stagmag van duncan, en een paar singlecoils, maar in principe: het is GEEN magneet. ze worden wel gemagnetiseerd door de dikke magneet onderin de pickup.

De screw en slug zijn het meest bekend. De slug is alleen maar een plekvuller, hij doet vrij weinig. immers. hij ligt vast. de screw kan je in en uit draaien, en dat maakt enorm verschil.

Er zijn 4 mogelijkheden.
    1: spoelen laag, screw hoog.
    iets minder output dan ge'spec'd, veel meer bite en agressie. ideaal om een pickup beter te laten screamen bij pinch harmonics, of om 'm helderder te maken.

2: spoel hoog, screw laag:
    meer output, meer stringpull, en dat geeft 'wolve notes'. Noten die er eigenlijk niet horen, maar je hoort ze wel, omdat die gecreeerd worden door de inductiestromen in de spoel. Zeer onwenselijk. Tot op zekere hoogte kan het wel, maar vaak is dit niet goed.

3: spoel laag, screw laag:
    veel meer 'beef' in je geluid, dikker, vetter. Ideaal als je pickup wat schellerig is.

4: spoel hoog screw hoog:
    beetje als #2, maar dan nog extremer, omdat de hoge screws nog meer 'scream' geven zeg maar. Beetje te krasserig imho, maar objectief bekeken: meer hoog en midhoog.

Allen screws zullen je een mid-dip geven, wat absoluut ideaal is bij pickups met heel veel mids, zoals bijvoorbeeld de superdistortion of de invader. Allen's in een pickup die screws had, zullen een sound geven die iets meer 'hifi' is dan eerst.

De blade doet eigenlijk vrij weinig voor je tone, behalve dat ie het magneetveld egaler distribueert dan de screws/poles/allens. Omdat dat rondjes zijn, krijg je een volgend magneetveld:

dit tussen 2 polepieces in. In het midden, is het veld 'dood'. Daarom heb je dus ook een drop in volume bij benden over de polepieces, en daarom is f-spaced belangrijk, zeker bij pickups die hier gevoelig voor zijn, zoals p90's, bepaalde humbuckers en singlecoils. Veel humbuckers zijn fspaced voor de esthetica.

Het plaatje klopt helaas niet helemaal, maar het geeft wel een beeld van hoe het veld (ongeveer) loopt.

Kapjes op humbuckers:

kapjes zullen fungeren als een hoogafkapfilter. Afhankelijk van het materiaal zal het in meer of mindere mate je hoog afsnoepen. Heren als Jimmy Page en Adje van den Berg hebben niet voor niets hun nikkelen kap eraf gehaald; hun hoog kwam daarmee terug, en in de Marshall geprikt, gaf dat veel meer 'edge' en bite om door de mix heen te prikken (en meer schijnbare output). Tegenwoordig heb je heel veel kapjes die gemaakt zijn van niet-ferromagnetisch materiaal. Het magnetisme dat je krijgt in deze pickups is, grofweg, overwegend ferromagnetisch. Die kapjes zullen dus ook vrij weinig veranderen aan je tone, in tegenstelling tot de ouwe nikkelen kapjes, die dus wel wat aan je tone veranderen.

Poeh... ik denk dat ik er zo wel ben eigenlijk! Tikfoutjes en herinneringsfoutjes daargelaten, zal het behoorlijk okee kloppen denk ik zo
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 29 mei 2009 om 14:32

Senior Member

Standaard

Er zijn 4 mogelijkheden.
    1: spoelen laag, screw hoog.
    iets minder output dan ge'spec'd, veel meer bite en agressie. ideaal om een pickup beter te laten screamen bij pinch harmonics, of om 'm helderder te maken.

2: spoel hoog, screw laag:
    meer output, meer stringpull, en dat geeft 'wolve notes'. Noten die er eigenlijk niet horen, maar je hoort ze wel, omdat die gecreeerd worden door de inductiestromen in de spoel. Zeer onwenselijk. Tot op zekere hoogte kan het wel, maar vaak is dit niet goed.

3: spoel laag, screw laag:
    veel meer 'beef' in je geluid, dikker, vetter. Ideaal als je pickup wat schellerig is.

4: spoel hoog screw hoog:
    beetje als #2, maar dan nog extremer, omdat de hoge screws nog meer 'scream' geven zeg maar. Beetje te krasserig imho, maar objectief bekeken: meer hoog en midhoog.
    Ik heb lang lopen zoeken naar een simpele uitleg over het hoe en wat van het omhoog en omlaag zetten van pickups en polepieces, en simpeler dan dit kan volgens mij niet. Dank u, o Orpheo!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

Standaard

Heren,

@orgasmocaster: heb ik gedaan! Nja, gemaild. Hij gaat voor mij een set custompickups maken. JB/duncan custom hybrid qua spoel, alnico5 rods, normale screw polepieces aan de andere kant, met als grote motor, de alnico8 magneet. Hij vond het een super ontwerp, voor wat ik wil.
    ha, good job! ik denk dat je wel tevreden zal zijn, Jon heeft erg goed werk gedaan op mijn custom p90s!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten