Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
    Senior Member

Standaard

Hoewel de D-Activator en de X2N misschien wel wat teveel high hebben.
    Ze moeten overigens wel in een mahonie body (én mahonie hals: PRS SE Custom) dus misschien is wat meer high wel iets goeds.
    Hey Orph, je vindt het toch niet erg dat ik je topic een klein beetje kaap hè?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs up

Ik weet niet meer welke je in die rode studio had zitten maar ze klonken in deze wel heel lekker levendig. Ik herinner me me vooral het speelse karakter op fingerpiking, heel gearticuleerd. Het was wel heel veel info op een dag maar het was duidelijk dat sommige pickups niet goed bij het karakter van het hout pasten. Typisch dat die warmoth met die hele warme soud (onversterkt) dit versterkt juist niet was. Zoals ik al zei zou ik die juist van een low output setje voorzien. Veel houtklank en niet de spoel. Damn wat klonk die goed.

Al met al een leerzaam dagje waarin dus duidelijk is geworden dat ik een goed besluit heb genomen om die prails te halen.

Die motherbuckers hebben ook mijn interesse wel gewekt. Deze moet ik maar eens gaan testen. Ik zoek een uiterst veelzijdig setje voor de custom.

Die prails gaan in de geschuurde WB, dat moge duidelijk zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik loop met een grote boog om schelle sounds heen.
    Mijn ervaring met high-output elementen is dat ze steeds scheller worden... Maar dat ligt ook aan je pedalen/amp natuurlijk...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Mijn ervaring met high-output elementen is dat ze steeds scheller worden... Maar dat ligt ook aan je pedalen/amp natuurlijk...
    Wat ik nu heb is absoluut niet schel. De pickups in de gitaar zijn niet high-output, maar ik kan inderdaad met m'n amp en pedalen ervoor zorgen dat het niet schel wordt, maar precies zoals ik het wil. Rauw en warm.
    Ik zou eigenlijk ook graag een keer zoiets als Orpheo willen doen want ik heb geen idee hoe ik er objectief achter moet komen welke high power pickup geschikt is voor mij.

Senior Member

Standaard

Ik zou eigenlijk ook graag een keer zoiets als Orpheo willen doen want ik heb geen idee hoe ik er objectief achter moet komen welke high power pickup geschikt is voor mij.
    Ik heb hetzelfde met de iets meer vintage klinkende dikke en vette humbuckers...

Deze vind ik briljant klinken, maar andere samples van hetzelfde model klinken weer nergens naar...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde met de iets meer vintage klinkende dikke en vette humbuckers...

Deze vind ik briljant klinken, maar andere samples van hetzelfde model klinken weer nergens naar...
    Die klinkt zéker briljant. Maar wat voor pickup is dat dan? Diezel is de amp neem ik aan?

Senior Member

Standaard

Die klinkt zéker briljant. Maar wat voor pickup is dat dan? Diezel is de amp neem ik aan?
    Nou, je zal je verbazen: het is gespeeld op een Axe FX!!!

Did a recording with the SG / RiffRaff today, using "Das Metall" model (Diezel VH4) on the Axe FX:
    En de pickup is de Riff Raff van Bare Knuckles.

Hier staan vele samples van BK pickups. Kijk daar eerst maar eens bij 'Riff Raff'.

Senior Member

Standaard

Leerzaam ! ehm, Orf had een goede tip: motherbuckers (ik neem aan van mighty mite) waar kan ik die bestellen ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ezyduck Bekijk bericht
    Leerzaam ! ehm, Orf had een goede tip: motherbuckers (ik neem aan van mighty mite) waar kan ik die bestellen ?

Hij bedoelt niet die van Mighty Mite.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Hij had het over kent armstrong. niet MM

Waar je ze moet halen weet ik niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten