Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euroboy Bekijk bericht
    Da vond ik dus niet! Ik vind mijn les paul (2007) beter dan de standard's van 2008 heb ze naast mekaar getest... ik vond de traditional maar niets..
    Ik vind mn 2007 zeker Slechter dan de nieuwe straditional en stand 2008 die ik heb geprobeert.

Das het probleem...De ene is niet beter dan de ander. het is een kwestie van smaak. Als je een strakke les paul sound wil moet je ook niet voor een customshop gaan, ook al is deze als gitaar zijnde veel beter dan de traditionals en standards... Ga ze gewoon eens samen langs elkaar checken en oordeel zelf. Ook het hele chambered en weight relieft is niks slechts aan. De gitaren klinken er een beetje anders door maar zeker niet minder lespaul achtig ofzo.

Als voor jou de gibson het beste lijkt wat er is ga dan zeker niet voor iets anders want daar ga je spijt van krijgen. Er zijn zijn veel immitaties die wel goed zijn, maar gewoon niet dikke lespaul karakter hebben.

Dus in deze weer 1 advies, Ga naar een winkel de gitaren testen, en als je iets vind wat je bevalt, ga dan voor dat exemplaar !!

Suc6

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door x.a.d Bekijk bericht
    Ook het hele chambered en weight relieft is niks slechts aan. De gitaren klinken er een beetje anders door maar zeker niet minder lespaul achtig ofzo.
    Hier denk ik precies hetzelfde over! Waarom zeuren over chambered/weight relief als de gitaar nogsteeds goed klinkt? Dat is ook echt persoonlijke smaak. En het heeft ook weer als voordeel dat je met een chambered niet tegen je 40e met een nekhernia loopt
    Gibson Les Paul Standard 2008
    Fender Stratocaster
    Epiphone Les Paul Standard Plus
    Marshall JCM800 Combo

Standaard

Nou, heb ze allebei eens stevig aan de tand gevoeld, en ben een heel stuk wijzer geworden. Heb van allebei 2 exemplaren getest, hier het resultaat:

Standard 2008:

+ Heerlijke feel, speelt super
    + Neckelement lekker warm
    + Brugelement goed agressief
    + Geluid over het algemeen gewoon heel goed!

- Niet de mooiste Flametop
    - Knoppen die nogal goedkoop aanvoelden, iig te goedkoop voor een 2000+ gitaar

Traditional:

+ Zwaarder, meer het gevoel van kwaliteit en goed hout
    + Niet chambered, meer 'oud' les paul geluid
    + Beter aanvoelende knoppen
    + Mooiere afwerking, erg mooie flametop

- Speelt minder goed
    - Klinkt minder goed, niet heel strak
    - Mindere stemmechanieken
    - Ontstemt sneller

De standard maakte gewoon een veel betere indruk, veel meer mijn type gitaar. Echt een heerlijk geluid, agressief,maar kan ook heel warm klinken. Hij kan warmer klinken dan de traditional maar ook agressiever/strakker. De stemmechanieken waren een stuk beter, en eenmaal gestemd ontstemde hij amper meer. Totaalplaatje: heerlijke gitaar, zonder twijfel de best-spelende les paul die ik ooit in mn handen heb gehad (best klinkende blijft nog wel een custom uit '71...)

Heb trouwens allebei de gitaren op een Blackstar HT-5 stackje geprobeerd, van clean tot zwaar metaal. Heerlijk dingetje, en heb dus allebei de gitaren op zo'n beetje alle vlakken geprobeerd.

Conclusie: de standard 2008 is veel meer mijn ding. Zeker een aanrader, en ik ga er ook voor als ik het geld bij elkaar heb!

Fender Stratocaster
    Marshall JCM800 Combo

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

het gaat toch om de tone? speelgemak is iets dat afgesteld kan worden, en tuners, ach, die vervang ik bij gibson toch direct door Gotoh. beter dan die zooi van Ping Works.

Standaard

Traditional heeft in zijn opzicht toch echt een paar dikke minpunten waar ik igg een gitaar op zou afkeuren.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    het gaat toch om de tone? speelgemak is iets dat afgesteld kan worden, en tuners, ach, die vervang ik bij gibson toch direct door Gotoh. beter dan die zooi van Ping Works.
    Met speelgemak bedoel ik ook niet alleen actie of dergelijke. Ik bedoel ook de hals, en gewoon hoe die in de hand ligt. De minpunten zijn ook puur vanuit mijn oogpunt hoor, IK vind em minder klinken, IK vind em minder spelen. De bovengenoemde punten is wat ik ervan vond, nu ik ze zo getest heb. Ik vond de standard gewoon een beter totaalplaatje hebben, en beter bij mij passen.

Daarbij zijn voor mij de tuners wel een belangrijk punt, ik knutsel niet zo veel aan mn gitaren, ik heb het liefst iets dat rechtstreeks uit de doos goed klinkt/speelt, waar ik vrijwel niets aan hoef te doen (behalve misschien een beetje afstellen).
    Fender Stratocaster
    Marshall JCM800 Combo

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire Bekijk bericht
    Met speelgemak bedoel ik ook niet alleen actie of dergelijke. Ik bedoel ook de hals, en gewoon hoe die in de hand ligt. De minpunten zijn ook puur vanuit mijn oogpunt hoor, IK vind em minder klinken, IK vind em minder spelen. De bovengenoemde punten is wat ik ervan vond, nu ik ze zo getest heb. Ik vond de standard gewoon een beter totaalplaatje hebben, en beter bij mij passen.

Daarbij zijn voor mij de tuners wel een belangrijk punt, ik knutsel niet zo veel aan mn gitaren, ik heb het liefst iets dat rechtstreeks uit de doos goed klinkt/speelt, waar ik vrijwel niets aan hoef te doen (behalve misschien een beetje afstellen).

over tone zeg ik niks. ik zeg alleen dat ik vind dat je een gitaar moet beoordelen op de tone, en dat tuners vervangen appeltje eitje is, mocht dat het enige criterium zijn.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire Bekijk bericht
    Da's een groot taboe op Gitaarnet hoor. Als je niet kan solderen, schuren of lakken hoor je er niet bij
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Da's een groot taboe op Gitaarnet hoor. Als je niet kan solderen, schuren of lakken hoor je er niet bij
    Ik kan et wel, maar ik doe het liever niet. Ik heb het liefst een gitaar die rechtstreeks uit de winkel perfect voor mij is... en die standard komt in de buurt
    Fender Stratocaster
    Marshall JCM800 Combo

Senior Member

Standaard

ik denk dat er bij sommige mensen echt wel de mening is dat een chambered body van mindere kwaliteit is dan een volledige solid... Ik vind dit niet (altijd) waar... Het is een mening, maar ik vind het geluid er niet slechter door, en hoe lichter je 'm kan maken zonder de eigenheid te verliezen, hoe beter natuurlijk.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten