Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 78
    Senior Member

Standaard

Ik kan je alleen mijn ervaringen met EMG’s geven. Of ze op jou van toepassing zijn moet je zelf bepalen…
    Ik heb een Fender Strat+ en een zelfbouw superstrat, allebei met een EMG SL20 set, waarbij de EMG 85 bij de Strat+ is vervangen door een 89 (wat overigens geen splitbare humbucker is, maar een 2 in 1 combi van een 85 en een SA).
    De Fender heeft een elzen body met esdoorn hals, de superstrat heeft een body van mahonie met een esdoorn hals en ebben toets. Beide gitaren klinken strak in de overdrive en kristalhelder met een clean geluid. Gek genoeg is de mahoniestrat wat spankier met de SC’s. Je zou denken dat die juist wat donkerder zou klinken.
    Zelfde elementen, praktisch dezelfde hardware (allebei Wilkinson trem en locking mechanieken), maar toch een eigen karakter. Het is een fabeltje dat EMG’s op wat voor plank dan ook hetzelfde klinken en van het vermeende gebrek aan dynamiek heb ik zelf nog niets gemerkt….

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    ik blijf erbij, dimarzio superdistortion F-spaced brug humbucker in combinatie met een dimarzio from hell..

past makkelijk in je budget en zijn echt top pickups! veel drive, strak, en dynamisch karakter.

de combi zal je gitaar zeer divers inzetbaar maken.
    DP100 en DP156? 158 euro bij Thomann incl verzenden! ik zal hem er tussen plaatsen... Ik ga zaterdag de knoop proberen door te hakken

Senior Member

Standaard

DiMarzio DP160 en DP161 worden gebruikt door heel veel rock en prog metal gasten (ook bekende)

Paul gilbert john petrucci heeft precies dezelfde pu's als deze in zijn music man.
    en zo kan het lijstje met namen nog wel door gaan.
    Nou ligt de sound ook natuurlijk niet aan je pu's wat bij hun super cool klinkt zal bij jou miss anders klinken door de amps en effecten enzo. Maar je zal wel dicht bij die sound komen. Dus vind je hun sound cool moet je die pu's er in doen.

Senior Member

Standaard

Weet iemand wat van die EMG-x series?
    http://www.premierguitar.com/Magazin..._X_Series.aspx
    Veel mensen zeggen dat het een antwoord is op seymour duncan's blackouts.
    (Eerlijk gezegd zie ik blackouts sowieso als een mislukte poging om EMGs qua marketing te overbruggen, maar ja je ziet ze bijna bij geen enkel fabriek gitaar, EMG daar in tegen...)
    Ik vertrouw er op dat ze wel goed klinken. Eerlijk gezegd ben ik al meer dan tevreden met mijn 18 volt modded EMG 81 en EMG 60. Klinkt veel agressiever dan andere dingen die ik ooit hebt gehoord, tipt zelfs aan Lundgren.
    Komt denk ik vooral door de gitaar zelf, de zelfde hardware klinkt namelijk heel anders dan bij de gitaar van de andere gitarist in mijn band.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    Weet iemand wat van die EMG-x series?
    Eerlijk gezegd ben ik al meer dan tevreden met mijn 18 volt modded EMG 81 en EMG 60. Klinkt veel agressiever dan andere dingen die ik ooit hebt gehoord, tipt zelfs aan Lundgren.
    Komt denk ik vooral door de gitaar zelf, de zelfde hardware klinkt namelijk heel anders dan bij de gitaar van de andere gitarist in mijn band.

Waar heb je de 81 en 60 inzitten en kan je de 9volts gewoon in serie zetten en heb je dan de 18volt mod?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Waar heb je de 81 en 60 inzitten en kan je de 9volts gewoon in serie zetten en heb je dan de 18volt mod?
    T'is een ESP LTD EC 1000 (BLK)
    En inderdaad gewoon in serie zetten, overigens simpelweg wat soldeerwerk, niet eens zo netjes gedaan.

Senior Member

Standaard

Ik heb 2 Van Zandt Blues en 1 Seymour Duncan 59 bij de brug in mijn omgebouwde RW strat. Blues, classic rock geen probleem. Het nadeel van een humbucker bij de brug van een strat is wel dat het tussenstandje minder goed klinkt ook al kan je de humbucker splitten. Ik heb de RW wel hardtail gemaakt dus de tremolo eruit, holte opvullen, vaste brug erop, snaren door de body. Meer sustain, meer laag, stabieler.

Humbucker bij de nek vind ik niet zo bruikbaar in band verband of je moet jazz/fusion spelen.

Ben nu bezig met een Ibbie RG projectje met GFS Power Rails bij de brug en 2 Lil Killers. Wordt "heftag" en voor een redelijk budget

LC is top, heb een Comet tele en een B-52(!) Jazzbas, beide even uitstekend.

Standaard

T'is een ESP LTD EC 1000 (BLK)

Wie weet wordt deze set het wel...
    van wat ik nu heb gelezen in de reacties is een EMG dus niet alleen bepalend voor het geluid maar ook de plank waar ze inzitten..
    het zal dus ook een kwestie van uitproberen zijn...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Wie weet wordt deze set het wel...
    van wat ik nu heb gelezen in de reacties is een EMG dus niet alleen bepalend voor het geluid maar ook de plank waar ze inzitten..
    het zal dus ook een kwestie van uitproberen zijn...
    Wat voor muziekstijl doe je dan?
    Voor classic rock bvb. zou ik EMGs niet aanraden.
    En in wat voor gitaar was je van plan het te zetten?

Standaard

Wat voor muziekstijl doe je dan?
    Voor classic rock bvb. zou ik EMGs niet aanraden.
    En in wat voor gitaar was je van plan het te zetten?
    Ik heb 2 London City Spitfire's en 1 ervan heb ik een Eric Clapton upgrade gegeven. De ander wil ik wat meer geschikt maken voor rock en metal door er andere elementen en electronica erin te zetten. Ik twijfel nu alleen of ik er 2 humbuckers in zal gaan zetten, ik heb de slagslaat al klaarliggen en de LC's zijn hier ook voor gebouwd, maar ik weet niet of een strat wel geschikt is voor 2 full blown humbuckers. Ik zit ook te twijfelen tussen een SD TB5 en SH2n of een setje EMG 81/60 (of 89)

Sorry, een strat dus.... Elzen (Alder) body met Esdoorn (maple) neck/toets...

Muziekstijlen die ik met de twee strats wil kunnen spelen zijn:

Blues
    Rock
    Classic Rock
    Hard Rock
    Pop
    Metal

Denk aan Eric Clapton/Cream, Pink Floyd, Led Zeppelin, Guns n Roses/Velvet Revolver, Metallica/Megadeth, Tool...
    Laatst gewijzigd door Jappiedepappie; 28 mei 2009 om 11:03

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten