Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51

Discussie: Tweede preamp?

Standaard

Voor een lichte boost gewoon dist dicht, tone en level naar smaak.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Met de DS-1 kun je een heel donkere sound maken door de tone ver naar links te draaien. Misschien gaat dat wel iets heel moois opleveren :P.
    Op dit moment gebruik ik de Contour om m'n solo's te boosten, maar misschien moet ik 'm altijd aan laten om wat meer mid te geven. Ik hou van mids en m'n settings zijn nu als volgt:
    Bass: 5
    Lo Mid: 7,5
    Hi Mid: 3
    Treble: 7

Maar treble is meer een soort presence. M'n sound wordt dik, maar een stuk minder strak. Ik ben er dus nog steeds niet uit . Wellicht wordt het iets moois met de DS-1 (voor leads, of ook rythm).

Oh, toelichting daarvan: deze setting (andere uiterste) heb ik ook geprobeerd en is superstrak. Maar is me niet dik, vol en rauw genoeg:
    Bass: 7,5
    Lo Mid: 5
    Hi Mid: 7,5
    Treble: 3

De scooped sound dus. Misschien met mid boost (Contour) aan wel? Heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd :P.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 27 mei 2009 om 12:29

Senior Member

Standaard

Ik zal je laten weten hoe dat gaat klinken, met de DS-1!!

Maar ik ben nog steeds wel benieuwd welke rack preamp een mooie warme clean geeft, die lekker dynamisch is en niet plat.

Senior Member

Standaard

Hoi LM,

Alvorens je de Engl de schuld geeft van een minder geslaagd clean geluid vraag ik mij oprecht af wat de rol van je speakercab kan zijn. De e530 wordt juist vaak geprezen om zijn clean en ik moet zeggen dat ik er ook uitermate tevreden over ben.

Senior Member

Standaard

Mja daar heb je wel een punt. Qua type zijn de speakers wel wat ik wil, maar echt highend is het niet hè :P.
    Over wat voor cabinet speel je zelf? En heb je dan misschien clips van clean sounds? Vind je niet dat 'ie wat plat is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maar ik ben nog steeds wel benieuwd welke rack preamp een mooie warme clean geeft, die lekker dynamisch is en niet plat.
    Tsja... Een Egnater IE4? Dan kan de Engl gelijk de deur uit!

Edit:
    http://www.amptone.com/egnaterie4.htm

Senior Member

Standaard

Maar Egnator's en CAE's zijn vast heeeeeeeeeeeeel erg duur...
    Bovendien vind ik de Overdrive van Engl zo lekker. Dat unieke rauwige is behoorlijk mijn ding (misschien tot ik een Soldano SLO heb )

Is die IE-4 overigens hetzelfde als de TOL-100? Daar vind ik 1 clip van op netmusicians.org en die klinkt echt HEERLIJK

Ik heb nu overigens een hele fijne gitaar (PRS SE Custom 22) en daar wil ik de komende jaren op blijven spelen (ik weet het...). Ik wil mijn rack wel uitbreiden met een GCX+GCP en verscheidene pedaaltjes, maar is het misschien een idee om eerst voor een superpreamp te gaan? Ik ben eigenlijk wel tevreden met de Engl, dus het lijkt me lichtelijk overbodig.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 27 mei 2009 om 17:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Maar Egnator's en CAE's zijn vast heeeeeeeeeeeeel erg duur...
    Het is dat Almere niet echt in de buurt van Tilburg ligt, maar anders had je 'm wel ff mogen lenen...

Senior Member

Standaard

Hoewel de Koch KV50 eigenlijk niet een dedicated pre-amp is, issie wel 19". De mijne heeft in mijn ogen een enorm warm clean kanaal, dus misschien met wat doorpatchen zou het moeten werken, er zitten in ieder geval meer dan genoeg opties op voor uitsturen, plus dattie volgens mij in het verleden werd gebruikt met 19" satellite poweramps. Als je er een kan vinden: volgens mij ligt de marktprijs op tussen de 300 en 400 euro, maar goed ik weet dus niet of het een optie is, gezien het niet alleen een pre-amp is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde met een Gibson Les paul. Wat zijn Gibsons toch eigenlijk waardeloze gitaren!

http://myspace.com/voodooritesrock

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Het is dat Almere niet echt in de buurt van Tilburg ligt, maar anders had je 'm wel ff mogen lenen...
    :O. Ik zou d'r best wel eens eentje willen proberen. Helaas woont Hole ook al zo ver weg. De CAE 3+ zou ik ook erg graag irl willen horen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten