Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 78

Standaard 2 humbuckers 1 strat, EMG of Seymour Duncan?

hallo! Ik heb 2 London City Spitfire's en 1 ervan heb ik een Eric Clapton upgrade gegeven. De ander wil ik wat meer geschikt maken voor rock en metal door er andere elementen en electronica erin te zetten. Ik twijfel nu alleen of ik er 2 humbuckers in zal gaan zetten, ik heb de slagslaat al klaarliggen en de LC's zijn hier ook voor gebouwd, maar ik weet niet of een strat wel geschikt is voor 2 full blown humbuckers. Ik zit ook te twijfelen tussen een SD TB5 en SH2n of een setje EMG 81/60 (of 89). Hebben jullie hier ervaringen mee/ideeën over?

Senior Member

Standaard

Ja, een Strat is geschikt voor alle pickupcombinaties, de enige beperking is je eigen fantasie.
    Er zit nogal een verschil tussen een actief EMG setje en dat Seymour Duncan setje. Die SD's zorgen dat je ook nog een echt 'vintage' geluid uit je gitaar kan halen, dat ga je misschien missen bij de EMGs.

Senior Member

Standaard

Net wat Bram zegt, alles kan en alles mag
    Ik heb 2 SSS Strats omgebouwd naar HSS. Allebei een high output HB, Dimarzio Super Distortion, een zalige vette sound uit een Strat!!
    Maar een SC in de neckpositie van een Strat vind ik zo onzettend lekker klinken, daar kan naar mijn smaak geen HB tegen op...
    Maar je kan het beste gewoon allemaal uitproberen want dan pas kom je erachter wat een goede combi voor jouw LC is en wat het beste bij jouw smaak en jouw feel past...
    Laatst gewijzigd door jerome; 27 mei 2009 om 08:12

Standaard Reacties

Bedankt voor jullie snelle reacties!!

Ik begin steeds meer richting de HSS-setup te denken en de EMG's minder aantrekkelijk te vinden. Wat Bram+ al zegt: met de SD's houd je nog wat over van het vintage geluid (en dat staat mij wel aan).
    Ik wil wel een gitaar met "karakter" en vraag mij nog steeds af wat EMG's over laten aan "karakter" (als je ze in een plastic gitaar zou stoppen, klinken ze dan nog hetzelfde?).

Met een Seymour Duncan TB-5 kun je volgens mij ook schakelen naar single coil, zodat je de sound van de brug en middelste element samen ook nog hebt...

Ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen misschien....

Senior Member

Standaard

zoals al eerder is gezegd is de superdistortion DP100 een hele goede pickup, wil je echter wel een wat meer "open" tone bij de neck dan adviseer ik je een dimarzio from hell.
    is een zeer geschikte combi met de superdistortion !
    de from hell heeft ietswat single coil achtig soundje maar dan met meer power.

voor die schakeling die je zoekt zou je eens op de ibanez site kunnen kijken hoe hun dat doen met die 5way switch op H-H modellen.

een alternatief is het gebruik van een 3way in combinatie met 2 mini toggle switch knoppen om de pickups te splitten.

hulp nodig bij het solderen/assembleren van de slagplaat ? PM me maar. ik doe het graag voor je.

Senior Member

Standaard

er zijn ook EMG single coils. Hoeven niet persé actief te zijn, david gilmour gebruikt ze ook.

http://www.emginc.com/products/index/56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    zoals al eerder is gezegd is de superdistortion DP100 een hele goede pickup, wil je echter wel een wat meer "open" tone bij de neck dan adviseer ik je een dimarzio from hell.

voor die schakeling die je zoekt zou je eens op de ibanez site kunnen kijken hoe hun dat doen met die 5way switch op H-H modellen.

een alternatief is het gebruik van een 3way in combinatie met 2 mini toggle switch knoppen om de pickups te splitten.

hulp nodig bij het solderen/assembleren van de slagplaat ? PM me maar. ik doe het graag voor je.
    Bedankt voor je advies en de hulp die je aanbiedt, ik ga mij maar eens verdiepen in alternatieven voor de EMG en Seymour Duncan's... Mocht ik er niet uitkomen straks met assembleren....stuur ik je zeker een PM!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht

HH met een 5 way vind ik ook altijd een nuttige optie, ben ik ook steeds meer de heil gaan zien van een HSH configuratie, misschien ook nog een idee. Die 5 way kan overigens niet in combinatie met (alle) EMG's mochten die nog een optie zijn, die zijn namelijk niet allemaal te splitten, de standaard 81, 85 en 60 in ieder geval niet, 89 volgens mij wel.

Ik weet niet of er op ibanez.com bedradingsschema's staan, anders kun je hiervoor wel terecht op de bekende plek: http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/
    Laatst gewijzigd door Bram+; 27 mei 2009 om 10:32

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gothra Bekijk bericht
    er zijn ook EMG single coils. Hoeven niet persé actief te zijn, david gilmour gebruikt ze ook.

Tja, ik heb ook aan de DG-20 zitten denken en volgens reviews die ik heb gelezen op het internet is deze set ook goed te gebruiken voor metal(-achtige) muziek... maar ja, voor 300 euro zijn er zoveel andere opties dat het lastig wordt een goede keuze te maken...

Maar wat zijn de ervaringen met EMG's en het karakter(loze geluid) hiervan voor een strat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gothra Bekijk bericht

De david gilmour set is ook actief tenminste je krijgt er wel een boost bij:EXG Guitar Expander, een SPC Presence Control.

En uhh een dimarzio chopper dan?? Ik heb hem zelf niet maar ze zeggen dat het ene humbucker in single coil is. Ik heb zelf pas een vintage output dimarzio gekocht de 36th anni. Maar heb hem nog niet ingebouwd.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten