Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41

Standaard Nieuwe LP Traditional of gewoon standard?

Ik heb mijn oog laten vallen op de 'nieuwe' Les Paul Traditional. Samen met de Standard 2008 de nieuwe standaard line-up van gibson. Zijn hier mensen met ervaring met de traditional? en in vergelijking met de standard 2008? (kom maar op maar al die chambered en swiss cheese hole verhalen ) Iemand die ze toevallig allebei getest heeft?

Verder lees ik op het net dat de traditional eigenlijk gewoon de oude standard is met een stel Classic '57 pups, iemand hier een mening over? De specs schelen niet veel...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire Bekijk bericht
    Ik heb mijn oog laten vallen op de 'nieuwe' Les Paul Traditional. Samen met de Standard 2008 de nieuwe standaard line-up van gibson. Zijn hier mensen met ervaring met de traditional? en in vergelijking met de standard 2008? (kom maar op maar al die chambered en swiss cheese hole verhalen ) Iemand die ze toevallig allebei getest heeft?

Verder lees ik op het net dat de traditional eigenlijk gewoon de oude standard is met een stel Classic '57 pups, iemand hier een mening over? De specs schelen niet veel...
    wacht effe ik pak vast een bak chips en een biertje en verheug mij weer op deze discussie

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

standard: kamers (heel erg hol)
    traditional: nagenoeg solide, op 9 gaten na.

standard: deep set neck tenon (klassiek)
    traditional: 'korte' tenon (modern)

wil je beiden: customshop R7/R8/R9

wil je een les paul die wel set neck is, nog geen 1700E all in, en brutal is in specs, tone en feel:

www.carvin.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    standard: kamers (heel erg hol)
    traditional: nagenoeg solide, op 9 gaten na.

standard: deep set neck tenon (klassiek)
    traditional: 'korte' tenon (modern)

wil je beiden: customshop R7/R8/R9

wil je een les paul die wel set neck is, nog geen 1700E all in, en brutal is in specs, tone en feel:

www.carvin.com
    Ik wil toch echt wel voor een Gibson gaan, een echte les paul is altijd al mijn droomgitaar geweest..

customshoppers liggen een beetje buiten mn budget, max €2000

Verder de neck: dat zou ik moeten proberen, ik ga eind deze week de 3 tegen elkaar vergelijken. Oude standard en 2008 standard heb ik beide al geprobeerd, vond de nieuwe eerlijk gezegd veeel beter qua tone en feel...

Mijn grootste vraag is dus: wat zou nu een goed argument zijn om een traditional te kopen en geen oude standard? Als alleen de pups het verschil zijn en een iets andere neck?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

dat moet je echt zelf weten. Ik ben zelf al jarenlang voorbij het punt dat gibson een droomding is, vandaar mijn advies

Standaard

dat moet je echt zelf weten. Ik ben zelf al jarenlang voorbij het punt dat gibson een droomding is, vandaar mijn advies
    ach ja, voor jouw is gibson niet je droomding, voor mij op dit moment wel net als vele anderen. en orpheo, jij bent een apart geval, jij hebt geen droomding, het is altijd wat anders en jouw smaak verandering gaat nog sneller dan de postcount van ferraririk.

@ts:
    ik heb beide ervaring met ze maar ik kan ze niet echt vergelijken, toevallig voelde ze heel anders aan en exemplarisch vond ik de standard beter.
    heb je ze zelf ook allebei getest?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Standaard

Ik weet dat Gibson absoluut niet alleen maar topgitaren maakt, maar ik ben gewoon opgegroeid met het kijken en luisteren naar die gitaar (mijn vader heeft een Les Paul Custom). En bijna elke les paul waar ik op gespeeld had vond ik geweldig (en dat zijn er aardig wat). Het is gewoon echt mijn gitaar... vandaar de keus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht

@ts:
    ik heb beide ervaring met ze maar ik kan ze niet echt vergelijken, toevallig voelde ze heel anders aan en exemplarisch vond ik de standard beter.
    heb je ze zelf ook allebei getest?
    Zoals ik al eerder zei heb ik de Standard 2008 en de oude standard al geprobeerd, meerdere exemplaren, en de 2008 was vele malen beter dan de 'oude'. De traditional heb ik nog niet geprobeerd, maar dat hoop ik vrijdag te gaan doen. Dan kan ik em ook meteen vergelijken met de 2008.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkFire Bekijk bericht
    Zoals ik al eerder zei heb ik de Standard 2008 en de oude standard al geprobeerd, meerdere exemplaren, en de 2008 was vele malen beter dan de 'oude'. De traditional heb ik nog niet geprobeerd, maar dat hoop ik vrijdag te gaan doen. Dan kan ik em ook meteen vergelijken met de 2008.
    In welk opzicht vind je die nieuwe standard beter dan? Ik heb zelf een iets oudere maar daar ben ik nog steeds zeer tevreden over(al ga ik m customizen nu)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    In welk opzicht vind je die nieuwe standard beter dan? Ik heb zelf een iets oudere maar daar ben ik nog steeds zeer tevreden over(al ga ik m customizen nu)
    Ik merkte het meteen al toen ik em voor het eerst vast had, hij lag gewoon lekker in de hand, speelde heerlijk, klonk nog beter.. Ik kwam toen eigenlijk om te kijken voor een classic of classic antique, nooit aan gedacht om de standard te testen. Maar toen ik dat ding eenmaal uitgeprobeerd was was ik gelijk verkocht. Maar nu lees ik veel goede berichten over de traditional, dus dat bracht me weer aan het twijfelen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten