Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 27 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 269

Discussie: Vie Bass.

Senior Member

Standaard

veel te duur

Ik heb een plaat besteld van 500 x 50 x 8 mm. Normaal €11 incl. btw, maar daar komt nog eens 15€ verzendkosten bij, omdat het zo'n belachelijke maat is.
    Maar zwarte POM hebben ze niet dunner, dus moet ik van die plaat eerst stroken van 2 a 2,5 mm afzagen. Ik heb ze op 500mm besteld, dan kan ik die schrapen met een fineer schraper (hopelijk) op de dikte van een breed gezette zaag (die ik nog moet gaan kopen want al die japaners zijn zo dun) daarna kan ik dat staafje van 500 x 2 x 8 mm doorzagen zodat het maar 4 mm hoog is. Dat is dan de fret 'draad'.
    Het idee is om het op de zelfde manier te doen als die romantische gitaartjes, daar waren de frets ook staafjes.

Alleen zal ik die delrin moeten lijmen, mss met epoxy of zo, daar ben ik ook nog niet uit.

Dus de prijs van de grondstof is niks, maar het zijn de uren voorbereiding die het wel duurder gaan maken.

s
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Ik was ervan uit gegaan dat je kant en klare frets van Delrin had besteld Niet dus ....

Senior Member

Standaard

Als je weet waar ik die kan vinden, laat maar weten.
    Het zou wel kunnen, als je weet dat er tandwielen en zo worden afgegoten.
    Maar dan waarschijnlijk op rol van 300 meter of zo, als het dan tegen zit, dan zit je daar met 298 meter waar je niks mee aan kunt vangen...

Op de foto's die hier voor ergens staan zijn de frets zelfs van een rond staafje gemaakt, dat lijkt me nog moeilijker om in te leggen. Dus ik vind m'n barfret methode nog niet zo slecht. (Als het lukt natuurlijk...)

s

Senior Member

Standaard

Plastics gaan niet op rol naar de fabrikant hoor. Als je al bulk delrin zou vinden zijn het pellets denk ik.

PS: Je gaat wel een stofmasker moeten dragen tijdens het vlakken en crownen denk ik
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

Senior Member

Standaard

Haha, ik heb geen flauw idee hoe zo iets in vorm wordt gemaakt, ik heb al gehoord over gieten en zo, maar ik heb nu een plaatje besteld.

Ik weet ook niet hoe de textuur is. Is het zoals glasvezel, of juist heel dens? Zijn de kleine plastiek partikels giftig, of gevaarlijk?

Ben wel van plan om een technische fiche of msds te vragen, zo weet ik waar ik op moet letten.

Masker, en zelfs veiligheidsbril bij het zagen is misschien geen slecht idee. Gewoon om zeker te zijn.

Ondertussen ook weer verder gedaan:
    De pickupcovers zijn nu in afwerkingsfase. Randen zijn 5mm dik, de topplaat zit iets boven de 1,5mm. De bartolini past er perfect in. Misschien zelfs iets te juist.

f*ckerdef*ck, ik krijg m'n foto's niet op photobucket.
    Die zullen in een volgende post staan dan.

s

Senior Member

Standaard

Heb ze uiteindelijk op photofucket gekregen:

De bijna afgewerkte covers:

Binnenkant, er zit toch een beetje speling op de kolomboor heb ik gemerkt, daar moet ik eens naar kijken.

Past perfect:

In afwachting van de delrin heb ik de toets terug aangepast, zodat ik een rechte kant heb, evenwijdig met de middellijn, zodat ik de fretgroeven haaks kan uitzagen.

s

Senior Member

Standaard

[noobquestion] zo'n houten pick cover hea. verneukt dat niet het hele geluid van de gitaar?[/noobquestion]

ziet er goed uit man

Senior Member

Standaard

Delrin zelf is niet giftig, maar omdat het een plastic is gaat het stof makkelijker verstuifen. De afwerking weet ik niet te veel van. Ik denk wel dat het redelijk glad te krijgen is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

Senior Member

Standaard

Wat ik gehoord heb over die pickupcovers is dat het niet uit maakt, zolang ze niet te dik zijn. Je pickup moet even ver van de snaren afzitten als zonder cover, dus alles komt 1,5 mm dichter bij de snaren te liggen.
    Ik moet alleen nog even uitvissen hoe ver die juist moeten komen

Op de foto's van de delrin fret bas zie je dat die redelijk glanzen, dus ik hoop dat het lukt...

'Hout vasthouden', of is het dan juist 'plastiek vasthouden'

s

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Wat ik gehoord heb over die pickupcovers is dat het niet uit maakt, zolang ze niet te dik zijn. Je pickup moet even ver van de snaren afzitten als zonder cover, dus alles komt 1,5 mm dichter bij de snaren te liggen.
    Ik moet alleen nog even uitvissen hoe ver die juist moeten komen

Op de foto's van de delrin fret bas zie je dat die redelijk glanzen, dus ik hoop dat het lukt...

'Hout vasthouden', of is het dan juist 'plastiek vasthouden'

s
    Zo te zien gebruikt Adamovic ook hout voor de cover (in het topic van Thijser http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123037
    't is wel chique

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten