Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 85 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 842

Discussie: Over de moderatie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Je zult misschien ook wel inzien dat het een beetje bij jezelf ligt. Ik heb ook al aangegeven dat het niet alleen om die twee berichten gaat (dooddoener van mezelf, maar anders blijven we daar weer op steken). Soit, zie me vorige post.
    Bram, mag ik je vragen je problemen even in duidelijke, ondubbelzinnige bewoordingen en met voorbeelden op papier te zetten zodat wij weten waar we aan toe zijn, want ik snap er even niets van. Plaats die tekst even hier en dan zullen wij er reactie op geven. Tot die tijd lijkt het me beter het onderwerp even te laten rusten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Bram, mag ik je vragen je problemen even in duidelijke, ondubbelzinnige bewoordingen en met voorbeelden op papier te zetten zodat wij weten waar we aan toe zijn, want ik snap er even niets van. Plaats die tekst even hier en dan zullen wij er reactie op geven. Tot die tijd lijkt het me beter het onderwerp even te laten rusten.
    Je had 'm misschien even over het hoofd gezien, maar hier is ie dan nog een keer:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Je samenvatting klopte trouwens niet:
    - Han plaatst summier bericht over J+Y.
    - Bram post: boeiiiiûhhh
    - Han verwijdert beide berichten (om wat voor 'n reden dan ook) en plaatst nieuw bericht in andere thread met zijdelings 'n 'sneer' in mijn richting. Niet dezelfde twee berichten dus en netto niet hetzelfde resultaat.

Het eerste, 'algemene', punt is m.i. al wel deels opgelost: Han geeft zelf al aan dat het doorgaans de bedoeling is dat wanneer een mod op enige wijze bij een 'discussie' betrokken is, het modereren aan andere mods overlaat. Daar ging 't me in de eerste plaats om, want het leek er even op dat Han twee petten tegelijk op had. Hieruit kan ik ook opmaken dat hij misschien wel beseft dat hij het niet superhandig had aangepakt, maar dat is speculatie mijnerzijds.

Wat ook had kunnen gebeuren is dat ík een PM'tje had ontvangen over m'n verwijderde bericht (hoewel ik uiteraard toegeef dat 't een weinig constructief bericht was, maar dat is in lijn met wat toegestaan is hier dacht ik), in de trant van: "Bram, ik verwijder je bericht, niet omdat 't bericht me niet aanstaat, maar omdat ik de discussie naar een andere thread wil verplaatsen". Je snapt dat dat in dit geval heel anders overkomt dan hoe het nu gegaan is.

Standaard

Die had ik idd gemist, mijn samenvatting klopte niet, dat werd mij duidelijk.

Goed, communicatie over het verwijderen van berichten is dus het heikele punt. Ik zal daar eens een balletje over op gooien bij de moderators, want ik ben er zelf nog niet over uit of je voor ELK verwijderde bericht de poster ook moet informeren daarover. Voor nu wil ik de discussie even staken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Die had ik idd gemist, mijn samenvatting klopte niet, dat werd mij duidelijk.

Goed, communicatie over het verwijderen van berichten is dus het heikele punt. Ik zal daar eens een balletje over op gooien bij de moderators, want ik ben er zelf nog niet over uit of je voor ELK verwijderde bericht de poster ook moet informeren daarover. Voor nu wil ik de discussie even staken.
    Kleine aanvulling (want wat mij betreft hoef je óók niet voor elk verwijderd bericht te PM'en, in de meeste gevallen is het denk ik wel een goede beslissing): het ging om de specifieke situatie waarin m.i. de suggestie werd gewekt dat er op zich niks mis wat met mijn bericht (er werd zelfs nog naar verwezen), maar dat het de betreffende mod even niet zo goed uitkwam o.i.d.

Standaard

Dan hebben we dus vooralsnog geen algemeen probleem verder? PM even met Han en los het samen op, dat zou ik erg op prijs stellen.

Moderator

Standaard

Ik zal de reden onthullen van het verwijderen en niet verplaatsen van twee posts: het verplaatsen is meer werk en dat zou nodig zijn geweest als beide posts inhoudelijk wat hadden voorgesteld, maar het ging helemaal nergens over.

Verwijderen is een kwestie van klik en het is weg. Verplaatsen is een topic opzoeken waar het naartoe moet, het url daarvan copiëren en invullen, is helemaal geen probleem en als er een aantal posts welke op zich interessant zijn in een verkeerd toipc staan, dan verplaatsen wij dat wel hoor.

En een PM sturen naar iedereen waarvan een post wordt verwijderd is natuurlijk out of the question en ik hoop dat niet hoeft te worden uitgelegd waarom.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik zal de reden onthullen van het verwijderen en niet verplaatsen van twee posts: het verplaatsen is meer werk en dat zou nodig zijn geweest als beide posts inhoudelijk wat hadden voorgesteld, maar het ging helemaal nergens over.

Verwijderen is een kwestie van klik en het is weg. Verplaatsen is een topic opzoeken waar het naartoe moet, het url daarvan copiëren en invullen, is helemaal geen probleem en als er een aantal posts welke op zich interessant zijn in een verkeerd toipc staan, dan verplaatsen wij dat wel hoor.

En een PM sturen naar iedereen waarvan een post wordt verwijderd is natuurlijk out of the question en ik hoop dat niet hoeft te worden uitgelegd waarom.
    Deze reden vermoedde ik al en met die werkwijze is eigenlijk niks mis. Ik kan me alleen voorstellen dat Bram het niet zo leuk vind dat je hem nog even noemt in jouw post:

Bram vindt dat niet boeiend heb ik begrepen, maar ik wel.
    Je kunt dat inderdaad interpreteren als even natrappen. Maar goed, dat is niet echt iets dat we een algemeen probleem van de moderatie kunnen noemen.

Moderator

Standaard

Was niet bedoeld als trappen hoor, maar als het in bizar was blijven staan had ook iedereen kunnen zien dat Bram weer eens zonodig moest reageren met niks. Hij had ook gewoon den muil kunnen houden, maar dat is voor Bram heel erg moeilijk blijkbaar. Hij doet me denken aan iemand die ik ken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Niemand zegt hier 'iedereen' toch? Ik dacht dat Mith een paar laatste wijze woorden had gesproken, maar goed, zo kan het ook. Daarnet vroeg jij mij nog hoe lang het gaat duren, maar je snapt hopelijk wel dat dit niet echt 'helpt'. Dat het uiteindelijk 'allemaal' veroorzaakt is door wat ik noem 'gemakzucht' lijkt me overigens een mooie conclusie. Je bent in ieder geval weer volledig voorbij gegaan aan mijn uitleg.

Senior Member

Standaard

Was niet bedoeld als trappen hoor, maar als het in bizar was blijven staan had ook iedereen kunnen zien dat Bram weer eens zonodig moest reageren met niks. Hij had ook gewoon den muil kunnen houden, maar dat is voor Bram heel erg moeilijk blijkbaar. Hij doet me denken aan iemand die ik ken.
    Had ik niet onlangs een account onder de naam Drap aangemaakt? Misschien moet ik die maar eens gaan gebruiken Ik krijg wel steeds meer begrip voor hem, dus misschien is het probleem wel algemener dan we eigenlijk denken. Het reageren met niks is overigens mijn goed recht

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten