Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 135 van 252 EersteEerste ... 3585125133134135136137145185235 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.341 t/m 1.350 van 2514
    Senior Member

Standaard

Ja, de 5-polige stekkers zijn natuurlijk wel het meest lastig.
    Ik heb de 5-polige nog niet; er is wat misgegaan bij de bestelling, dus die bewaar ik ook maar voor het laatst. Kun je nagaan wat een gepriegel het is als je 5- of 7-polige DIN stekkers moet solderen....

Ik ben ondertussen ook aardig gevorderd.
    Hierbij een foto van mijn powercon power in chassis met isolatie tape.
    Ik had er krimpkous omheen gedaan maar dat is door de hitte van het solderen al gekrompen dus kon ik het niet meer over de soldering heen schuiven.
    Dit vind ik ook wel OK.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, de 5-polige stekkers zijn natuurlijk wel het meest lastig.
    Ik heb de 5-polige nog niet; er is wat misgegaan bij de bestelling, dus die bewaar ik ook maar voor het laatst. Kun je nagaan wat een gepriegel het is als je 5- of 7-polige DIN stekkers moet solderen....

Ik ben ondertussen ook aardig gevorderd.
    Hierbij een foto van mijn powercon power in chassis met isolatie tape.
    Ik had er krimpkous omheen gedaan maar dat is door de hitte van het solderen al gekrompen dus kon ik het niet meer over de soldering heen schuiven.
    Dit vind ik ook wel OK.

Oei, dat zou ik niet doen als ik jou was. Doe jezelf een plezier en doe het opnieuw, met krimpkous en bind het voor mijn part af met een tie rap om de powercon, en bij de kabel. De tape die jij gebruikt laat los en vervormt uiteindelijk door warmte (stroom = warmte). Als je ooit eens een keer onder een optreden moet troubleshooten (in het donker met je handen in het rack) hang je voor je het weet aan de 220.

Morris

edit: en als je geen goede trekontlasting (leuk woord he) hebt, schuift je isotape er sowieso vanaf uiteindelijk.
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

+1

Zorg dat je bedrading, connectors en vooral het soldeerwerk perfect gedaan zijn. Het vormt de basis van een goed werkend en veilig rack. Ik gebruik zelf een combinatie van krimpkous om de solderingen en die chassis/D-norm kous die al eerder genoemd werd als extra bescherming tegen stof, vuil, vocht en onhandige muziekanten vingers.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonne Bekijk bericht
    In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
    .....
    Is er gebruik gemaakt van krimpkous wat in z'n geheel om die Powercon chassis gaat of alleen om de 3 afzonderlijke draden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Oei, dat zou ik niet doen als ik jou was. Doe jezelf een plezier en doe het opnieuw, met krimpkous en bind het voor mijn part af met een tie rap om de powercon, en bij de kabel. De tape die jij gebruikt laat los en vervormt uiteindelijk door warmte (stroom = warmte). Als je ooit eens een keer onder een optreden moet troubleshooten (in het donker met je handen in het rack) hang je voor je het weet aan de 220.

Morris

edit: en als je geen goede trekontlasting (leuk woord he) hebt, schuift je isotape er sowieso vanaf uiteindelijk.
    Mijn ervaring met die isolatie tape is anders best goed.
    Als je zorgt dat de tape vanaf het eerste moment dat je 't erop doet, goed plakt, dan blijft het jaren goed zitten en is ook behoorlijk bestand tegen hitte.
    Maar ik zal 's kijken of er een geschikte krimpkous te vinden is.
    Hoe bedoel je dat met die tie-wraps?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    +1

Zorg dat je bedrading, connectors en vooral het soldeerwerk perfect gedaan zijn. Het vormt de basis van een goed werkend en veilig rack. Ik gebruik zelf een combinatie van krimpkous om de solderingen en die chassis/D-norm kous die al eerder genoemd werd als extra bescherming tegen stof, vuil, vocht en onhandige muziekanten vingers.
    Ja, de solderingen zitten echt wel goed; ik ben aardig bedreven wat dat betreft. ahum
    Je hebt zeker gelijk dat alles perfect moet.
    Heb geen zin in narigheid terwijl ik lekker aan het rocken ben.

Bedankt voor de tips allemaal!

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Is er gebruik gemaakt van krimpkous wat in z'n geheel om die Powercon chassis gaat of alleen om de 3 afzonderlijke draden?
    Om het gehele chassisdeel + een stukje van de kabel. Vervolgens heb ik tie-wraps om het chassisdeel gedaan en de kabel met een andere tie-wrap aan het chassisdeel vastgemaakt (heb zo'n 90 graden chassisdeel, met om de 2 aansluitingen een gaatje om de bekabeling aan vast te maken). De boel kan geen kant meer op + er kan geen vocht e.d. bij komen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonne Bekijk bericht
    In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
    De reden dat powercon schroefverbindingen heeft is warmte. Solderingen kunnen simpelweg smelten wanneer je de voeding heftig belast. Je moet echter wel heel erg je best doen wil je de smelt-temperatuur van tin bereiken. Ik heb dus mijn pluggen én laten solderen én vast laten schroeven om er 100% zeker van te zijn dat de aansluiting nooit los zal gaan. Je moet bij het schroeven van een soldering wel goed letten op tin-resten e.d. door het aandraaien van de schroef.
    NOOIT solderen die voedingsdraden! Het al dan niet smelten van de tin speelt daarbij vrijwel geen rol. Wanneer iets zo heet wordt dat de tin smelt, is het sowieso al te laat.
    Tin oxideert vele malen sneller dan andere metalen waardoor de geleiding slechter wordt. Dit lijdt uiteindelijk tot grotere weerstand, grotere stroom en oplopende temperatuur en verhoogt kans op het uitbranden van het contact. Dit kan brand veroorzaken!

Dit is niet direct van belang binnenin versterkers en effecten, maar externe aansluitingen altijd schroeven of klemmen, niet solderen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    ....
    Tin oxideert vele malen sneller dan andere metalen waardoor de geleiding slechter wordt. Dit lijdt uiteindelijk tot grotere weerstand, grotere stroom en oplopende temperatuur en verhoogt kans op het uitbranden van het contact. Dit kan brand veroorzaken!
    ......
    Volgens mij komt er een oxide laagje op het tin en zal daarna niet verder oxideren in tegenstelling tot ijzer, wat van binnenuit verder oxideert.

Volgens mij krijg je met klemmen eerder last van oxidatie omdat de klemmetjes en lipjes wel kunnen gaan oxideren en er dus een slechte verbinding ontstaat.
    Dit geldt ook voor speaker aansluitingen; die kun je ook het beste solderen.

Ik wil niet eigenwijs overkomen (ben ik wel ), dus correct me if I'm wrong.

Senior Member

Standaard

Heren,
    Dit heeft niet veel meer met foto's van jouw rack te maken, toch?

Senior Member

Standaard

Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
    [IMG=http://img216.imageshack.us/img216/9930/afb028k.jpg][/IMG]
    Laatst gewijzigd door Johannes; 19 mei 2009 om 18:44

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
    [IMG=http://img216.imageshack.us/img216/9930/afb028k.th.jpg][/IMG]
    Hey, ziet er goed uit!
    Wat zijn die twee units onder de g-force? Kan het niet goed zien door die pics...

Groetjes Bram

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten