Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonne Bekijk bericht
In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
.....
Is er gebruik gemaakt van krimpkous wat in z'n geheel om die Powercon chassis gaat of alleen om de 3 afzonderlijke draden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
Oei, dat zou ik niet doen als ik jou was. Doe jezelf een plezier en doe het opnieuw, met krimpkous en bind het voor mijn part af met een tie rap om de powercon, en bij de kabel. De tape die jij gebruikt laat los en vervormt uiteindelijk door warmte (stroom = warmte). Als je ooit eens een keer onder een optreden moet troubleshooten (in het donker met je handen in het rack) hang je voor je het weet aan de 220.

Morris

edit: en als je geen goede trekontlasting (leuk woord he) hebt, schuift je isotape er sowieso vanaf uiteindelijk.
Mijn ervaring met die isolatie tape is anders best goed.
Als je zorgt dat de tape vanaf het eerste moment dat je 't erop doet, goed plakt, dan blijft het jaren goed zitten en is ook behoorlijk bestand tegen hitte.
Maar ik zal 's kijken of er een geschikte krimpkous te vinden is.
Hoe bedoel je dat met die tie-wraps?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
+1

Zorg dat je bedrading, connectors en vooral het soldeerwerk perfect gedaan zijn. Het vormt de basis van een goed werkend en veilig rack. Ik gebruik zelf een combinatie van krimpkous om de solderingen en die chassis/D-norm kous die al eerder genoemd werd als extra bescherming tegen stof, vuil, vocht en onhandige muziekanten vingers.
Ja, de solderingen zitten echt wel goed; ik ben aardig bedreven wat dat betreft. ahum
Je hebt zeker gelijk dat alles perfect moet.
Heb geen zin in narigheid terwijl ik lekker aan het rocken ben.

Bedankt voor de tips allemaal!