Lullig inderdaad, maar bij een winkel niet onverwacht. En het vervelende vind ik dat je tegenwoordig met de verzamelwaarde en de gebruikswaarde te maken hebt. Een jaar of 20 geleden was zo'n Ibby 150 gulden waard. De verzamelaars gaan zich ermee bemoeien en de prijzen schieten omhoog, MITS volledig origineel en in uitstekende staat. Ik blijf het idioot vinden. Zo geweldig zijn de meeste Lawsuit Ibbies helemaal niet, tenminste voor zover ik me herinner.
Een gitaar is om op te spelen en ik zal nooit een vintage-man worden, als ik niet aan een gitaar kan prutsen om hem te verbeteren dan steken ze hem maar in hun reet. De mint verzamelaarsobjecten die zoveel opleveren stemmen mij vaak wantrouwig: als een gitaar van 35 jaar oud er als nieuw uitziet dan is er dus nauwelijks op gespeeld en hoe zou dat nu komen..
Maar helaas, de realiteit is dat mensen elkaar achterna hollen en liever bijvoorbeeld een klote Gibson kopen die veel te duur is dan een handgebouwde gitaar van een onbekende bouwer waar hart en ziel van die bouwer in zit. Merkgeilheid en inruilwaarde wegen zwaarder dan de kwaliteit van het instrument. En van de unieke persoon die we allemaal zo graag willen zijn blijft dan ineens een meeloper over..
Just some thoughts over de gitaarmarkt.. Ik kan me goed voorstellen dat je er als prof gefrustreerd van raakt. Een poos geleden was ik bij Rikkers in Grunn en verbaasde me ook weer over de m.i. veel te lage prijzen. Rijk zul je er dus niet van worden. Ik kan me voorstellen dat het wel een enorme bevrediging geeft om zelf kwaliteitsinstrumenten te bouwen. Maar of dat voor jou genoeg is kan ik niet beoordelen..

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers