afgelopen weekend eindelijk weer tijd gevonden!
Hele board overhoop gehaald; Pedalpower erin, nieuwe (neutrik) aansluitingen, nieuwe switcher erin en mijn wah nog verder gemod..
Eerste (crappy) foto:
![]()
afgelopen weekend eindelijk weer tijd gevonden!
Hele board overhoop gehaald; Pedalpower erin, nieuwe (neutrik) aansluitingen, nieuwe switcher erin en mijn wah nog verder gemod..
Eerste (crappy) foto:
![]()
Laatst gewijzigd door Chroxy; 18 mei 2009 om 13:31
Guitars -> Pedals -> Amps
Hoi Chroxy, wat heb je allemaal aan je Wah gemod?
Mooi bord trouwens.
Kom je nog 's in de buurt met je band?
ik kon laatst in Hoogeveen helaas niet komen.
aan de wah heb ik wat standaard (internet) modjes; 33k erin, interne potmeter voor gain (die vrij laag staat), ingebouwd ledje, buffer eruit, true-bypass en de sweep aangepast dankzij de weerstandjes/condensatoren binnenin..
Daarnaast een volume/wah switch.. die eigenlijk hopeloos is: het volume pedaal is niet stil te krijgen en boost zelfs (qua level en midhoog) wanneer hij helemaal 'open staat'. Maar juist dat effect vind ik prachtig!
Anyway; we spelen nu in engeland en belgie veel met de band.. daarna zal het even wat rustiger worden qua gigs gezien we ook tijd moeten vrijmaken voor ons (debuut)album.. Hoogeveen was niet geweldig, maar we hopen snel weer terug te kunnen komen!
Guitars -> Pedals -> Amps
Op geofex staat per component wat het doet en van een elco wordt het volgende gezegd:
Ik zal die cap eens opzoeken en met een schakelaar 'defective' makenImportant that it be large enough to bypass all signal at its (+) terminal to ground. From 4.7uF on up, little effect on sound. As it gets smaller, the sound becomes more of a loudness variation and less of a wah. If this cap is defective, wah pedals sound like volume pedals.![]()
Voor swells kan het wel, maar verwacht geen grote schommelingen in volume. Tenminste niet in die van mij, die inmiddels helemaal kapot is.
Een andere mod die wel eens voorkomt is de transistors vervangen door BC109C's. Daar zou hij wat minder scherp van worden. Ik heb dit echter zelf niet geprobeerd.
EDIT: http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Mooi!
Die ga ik ook proberen! Tnx voor de tip!
Edit:
Ik ga beiden maar proberenYeah, C is higher gain, B medium, A low gain. BC109Bs were the original spec in the McCoys, I think.![]()
Laatst gewijzigd door HaroldA; 18 mei 2009 om 11:52
Favorieten/bladwijzers