Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 778 van 1214 EersteEerste ... 278678728768776777778779780788828878 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.771 t/m 7.780 van 12136

Standaard

afgelopen weekend eindelijk weer tijd gevonden!

Hele board overhoop gehaald; Pedalpower erin, nieuwe (neutrik) aansluitingen, nieuwe switcher erin en mijn wah nog verder gemod..

Eerste (crappy) foto:

Laatst gewijzigd door Chroxy; 18 mei 2009 om 13:31

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Hoi Chroxy, wat heb je allemaal aan je Wah gemod?

Mooi bord trouwens.

Kom je nog 's in de buurt met je band?
    ik kon laatst in Hoogeveen helaas niet komen.

Standaard

aan de wah heb ik wat standaard (internet) modjes; 33k erin, interne potmeter voor gain (die vrij laag staat), ingebouwd ledje, buffer eruit, true-bypass en de sweep aangepast dankzij de weerstandjes/condensatoren binnenin..

Daarnaast een volume/wah switch.. die eigenlijk hopeloos is: het volume pedaal is niet stil te krijgen en boost zelfs (qua level en midhoog) wanneer hij helemaal 'open staat'. Maar juist dat effect vind ik prachtig!

Anyway; we spelen nu in engeland en belgie veel met de band.. daarna zal het even wat rustiger worden qua gigs gezien we ook tijd moeten vrijmaken voor ons (debuut)album.. Hoogeveen was niet geweldig, maar we hopen snel weer terug te kunnen komen!

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    aan de wah heb ik wat standaard (internet) modjes; 33k erin, interne potmeter voor gain (die vrij laag staat), ingebouwd ledje, buffer eruit, true-bypass en de sweep aangepast dankzij de weerstandjes/condensatoren binnenin..
    Grappig!

Ik ben met precies hetzelfde bezig Ik ga wel 3 trimpots er in zetten voor mid-boost, gain en de Q van de sweep...

En een andere Fasel en potmeter...

Eigenlijk blijft er maar weinig over!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

afgelopen weekend eindelijk weer tijd gevonden!

Hele board overhoop gehaald; Pedalpower erin, nieuwe (neutrik) aansluitingen, nieuwe switcher erin en mijn wah nog verder gemod..

Eerste (crappy) foto:

AWHH ik zie het plaatje niet!
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    AWHH ik zie het plaatje niet!
    Het plaatje is ook exact 0 bytes groot

Senior Member

Standaard

Daarnaast een volume/wah switch.. die eigenlijk hopeloos is: het volume pedaal is niet stil te krijgen en boost zelfs (qua level en midhoog) wanneer hij helemaal 'open staat'. Maar juist dat effect vind ik prachtig!

Ik zit ook te overwegen om tzt een switch in te laten bouwen bij mn wah zodat ik m ook als volume kan gebruiken. Maar als normaal volume pedaal werkt dus niet echt? Ik wil hem voornamelijk voor swells gebruiken.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
    Ik zit ook te overwegen om tzt een switch in te laten bouwen bij mn wah zodat ik m ook als volume kan gebruiken. Maar als normaal volume pedaal werkt dus niet echt? Ik wil hem voornamelijk voor swells gebruiken.
    Op geofex staat per component wat het doet en van een elco wordt het volgende gezegd:

Important that it be large enough to bypass all signal at its (+) terminal to ground. From 4.7uF on up, little effect on sound. As it gets smaller, the sound becomes more of a loudness variation and less of a wah. If this cap is defective, wah pedals sound like volume pedals.
    Ik zal die cap eens opzoeken en met een schakelaar 'defective' maken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Bekijk bericht
    Voor swells kan het wel, maar verwacht geen grote schommelingen in volume. Tenminste niet in die van mij, die inmiddels helemaal kapot is.
    Een andere mod die wel eens voorkomt is de transistors vervangen door BC109C's. Daar zou hij wat minder scherp van worden. Ik heb dit echter zelf niet geprobeerd.
    EDIT: http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Een andere mod die wel eens voorkomt is de transistors vervangen door BC109C's. Daar zou hij wat minder scherp van worden.
    Mooi!

Die ga ik ook proberen! Tnx voor de tip!

Edit:
    Yeah, C is higher gain, B medium, A low gain. BC109Bs were the original spec in the McCoys, I think.
    Ik ga beiden maar proberen
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 18 mei 2009 om 11:52

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten