Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 134 van 252 EersteEerste ... 3484124132133134135136144184234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.331 t/m 1.340 van 2514
    Senior Member

Standaard

Negative
    Live

en bij wisselstroom maakt het dus niets uit wat wat is. (geloof ik, maar anyway.. de - is meestal zwart)
    Laatst gewijzigd door hole; 18 mei 2009 om 08:54

Senior Member

Standaard

Ik doe het toch liever goed .
    Moet het geschroefd worden? De manual zegt dat dat de bedoeling is. Mijn vraag is dus meer: werkt het goed?

Senior Member

Standaard

Ja hoor,

mijn IEC's zijn ook geschroefd, dat zit moervast.

Senior Member

Standaard

De L is van Line en de N van Neutral dacht ik:

http://www.neutrik.com/content/techn...=205_315046480

De pluggen moet je idd schroeven maar de chassis-delen moet je wel solderen.
    Ik vind het wel vreemd dat die in principe gewoon open zijn.
    Als je dus met je hand in je rack gaat wel opletten dat je niet tegen de achterkant van dat powercon chassis-deel komt.
    Ik had ook al iemand gezien die het in z'n pedalboard had zitten en er een dot lijm met een lijmpistool opgesmeerd had.
    Ik zou het denk ik liever met een tape-je doen denk ik. Voor het geval je hem ooit weer los wilt solderen e.d.

Edit: Het begint er goed op te lijken.

Senior Member

Standaard

Normaal gesproken worden de Powercons met geïsoleerde kabelschoentjes vastgezet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Negative
    Live

en bij wisselstroom maakt het dus niets uit wat wat is. (geloof ik, maar anyway.. de - is meestal zwart)
    Europees:
    GND = Groen/Groengeel
    L = Bruin
    N = Blauw

Amerikaans
    GND = Groen
    L = Wit
    N = Zwart

Overigens maakt het uiteindelijk wel uit hoe je alles aansluit. Ik had zelf een lichte brom in mijn rack. Uiteindelijk alle 'N' en 'L' aansluitingen van alle devices op dezelfde wijze aangesloten en de brom was weg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

Ik vind het wel vreemd dat die in principe gewoon open zijn.
    Als je dus met je hand in je rack gaat wel opletten dat je niet tegen de achterkant van dat powercon chassis-deel komt.
    Ik had ook al iemand gezien die het in z'n pedalboard had zitten en er een dot lijm met een lijmpistool opgesmeerd had.
    In principe heeft Neutrik deze sleeve voor de chassisdelen. Zelf heb ik wat krimpkous om de losse draden gedaan en na het vastsolderen daarmee geisoleerd. Werkt prima omdat het in mijn geval in m'n pedalboard zit weggewerkt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den Bekijk bericht
    In principe heeft Neutrik deze sleeve voor de chassisdelen. Zelf heb ik wat krimpkous om de losse draden gedaan en na het vastsolderen daarmee geisoleerd. Werkt prima omdat het in mijn geval in m'n pedalboard zit weggewerkt.
    Die dingen werken perfect! Je moet zelf het gat erin maken voor het snoer (dat kan dus precies op maat) en als je wil kan je ze ook nog wat inkorten voor een iets compacter geheel.

Member

Standaard

In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
    De reden dat powercon schroefverbindingen heeft is warmte. Solderingen kunnen simpelweg smelten wanneer je de voeding heftig belast. Je moet echter wel heel erg je best doen wil je de smelt-temperatuur van tin bereiken. Ik heb dus mijn pluggen én laten solderen én vast laten schroeven om er 100% zeker van te zijn dat de aansluiting nooit los zal gaan. Je moet bij het schroeven van een soldering wel goed letten op tin-resten e.d. door het aandraaien van de schroef.

Senior Member

Standaard

Vanmiddag de powercon vastgeschroefd en het chassisdeel gesoldeerd. Ik moet zeggen dat mijn soldeertechniek al een stuk beter is ontwikkeld in vergelijking met het begin van zaterdagmiddag :P.
    Ik ben net bezig geweest met het solderen van een vijfaderige XLR-plug, voor MIDI. Wat een gepriegel zeg! Ik was voor ik ging sporten begonnen maar dat ging voor geen meter. Op weg naar de gym bedacht ik me dat mijn soldeerpunt wel érg dik was :P. Net met een dunnere gedaan en dat ging wel wat beter. Maar alsog: erg handig zijn ze niet :S. Het XLR chassisdeel lijkt een stuk minder werk te zijn. Dat zijn logische kanalen, hoewel ook wel erg dicht op elkaar...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten