Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 604 van 1260 EersteEerste ... 1045045545946026036046056066146547041104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.031 t/m 6.040 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Dat is jammer, misschien verpatsen en er wat leuks voor terug kopen wat je ook gebruikt? Heb je ook ervaring met de 6100?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Dat is jammer, misschien verpatsen en er wat leuks voor terug kopen wat je ook gebruikt? Heb je ook ervaring met de 6100?
    ja, niet heel veel, op 1 of andere manier was ik heel snel uitgekeken bij die versterker. gewoon een marshall, deed me een beetje denken aan de tsl/ jcm800 en vintage modern qua sounds

edit: ohja, de enige marshall die me nog steeds best wel bevredigd, is de jcm800kk! dat ding is legendarisch! ik had hem 1 op 1 vergeleken met een triple rectifier en de jcm800kk blies die mesa gewoon weg.
    ik weet dat mesa's lastig in te stellen zijn, maar wat een sound zeg! voor metalfans zeker een aanrader! de jcm800kk!
    Laatst gewijzigd door pannekoek; 17 mei 2009 om 22:42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

Zou zomaar kunnen dat hij er heel wat heeft getest.
    Ja kan, maar oude marshalls liggen nou ook niet voor het oprapen, vandaar dat ik graag een referentiekader zie van diegene.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    ik heb best veel ervaring met marshalls, zowieso heb ik veel getest, en heb 7 maanden gewerkt in een groot bekende muziekwinkel, waar ik dus ook wat ervaring heb opgedaan. de jvm klinkt vet, heel vet zelfs. zeker als je wat guns n roses/zakk wylde achtige sounds zoekt.

maar ik speel in een metalband en marshall is niet echt de sound die ik zoek. ik zoek een amerikaanse high gain bak. iets als een 5150/rectifier bijvoorbeeld.
    momenteel haal ik dat soort sounds uit m'n line 6 pod x3 (geen gt 8 dus....) werkt best lekker, maar mijn marshall staat dus stof te vangen voor het grootste deel van de tijd.
    Ah oke, ik dacht juist dat de JVM ook 2 hele heavy OD kanalen aan boord had. Jammer dat je daar toch niet mee uit de voeten kan blijkbaar.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Die JVM kan je zeker zwaar laten oversturen. Met veel dingen kon ik gewoon niks. Elk kanaal heeft ook nog drie verschillende maten van oversturing. Tel uit je winst.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Standaard

Die JVM kan je zeker zwaar laten oversturen. Met veel dingen kon ik gewoon niks. Elk kanaal heeft ook nog drie verschillende maten van oversturing. Tel uit je winst.
    idd, de jvm heeft genoeg gain, meer dan je nodig hebt zelfs, voor alle marshall sound zit je goed, alleen voor metal is het niet strak genoeg

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    ja, niet heel veel, op 1 of andere manier was ik heel snel uitgekeken bij die versterker. gewoon een marshall, deed me een beetje denken aan de tsl/ jcm800 en vintage modern qua sounds

edit: ohja, de enige marshall die me nog steeds best wel bevredigd, is de jcm800kk! dat ding is legendarisch! ik had hem 1 op 1 vergeleken met een triple rectifier en de jcm800kk blies die mesa gewoon weg.
    ik weet dat mesa's lastig in te stellen zijn, maar wat een sound zeg! voor metalfans zeker een aanrader! de jcm800kk!
    Absoluut de beste marshall die ik persoonlijk heb gehoord die KK.
    Deze hebben we samen nog getest tijdens de meeting.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Absoluut de beste marshall die ik persoonlijk heb gehoord die KK.
    Deze hebben we samen nog getest tijdens de meeting.
    idd, 1 trick pony, maar als je van scheuren houd, absoluut kopen dat ding!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik heb de JVM ook flink aan de tand gevoeld, maar ik vond 'm echt belabberd slecht. zeker omdat je voor hetzelfde geld de powerball hebt. god, wat een brute amp is dat. de engl SE vind ik dan dus nog een tandje beter (heel stuk zelfs). maar goed, dat is pure smaak. dat de KK de recto flink in de schaduw zet, helemaal mee eens!

Standaard

@ Ace 1.15.19 :

Jouw Strat lijkt wel een tweelingbroertje van de mijne.

Standaard

De JVM is best wel een leuke versterker, alhoewel ik eerst dacht dat hij serieus tegenviel .Een maat van me heeft er een. Als hij er op speelde klonk hij voor geen meter. Heb er even op gespeeld en was verbaasd : klonk stukken beter. Conclusie : hij kan zijn eigen versterker niet afregelen en zijn gitaren zijn ook niet om over naar huis te schrijven..
    Ik speel op een TSL 100 (wat nu niet bekend staat als WAUW!) en toch krijg ik steeds complimenten over mijn sound. Laatst nog een band die voor ons speelde, had die gitarist ook een zelfde TSL. Klonk bij hem voor geen meter.
    Hij vroeg me of ik iets veranderd had aan mijn amp. Niks dus! Als ik dan kijk wat voor een gitaar hij had : Epiphone LP met de originele pickups nog in. Sorry, maar daar begint het al mee. Versterker : stond de gain volledig open en de master dus veel te weinig open. Dan krijg je geen ballen maar een scheerapparaatsound. Wil ik maar zeggen; als je op zo iemand moet afgaan is bijna elke Marshall een kloteversterker.
    Even terug in de tijd:
    Toen ik in de jaren tachtig met mijn twee Marshalls 2203 speelde, had ik ook van alles al geprobeerd om er meer gain uit te krijgen (en toch nog een super vette sound te hebben). Ik plaatste bij elke amp een TC Electronics Dual Parametric Equalizer ervoor. Kon je een beetje vergelijken met hoe De Marshall van Kerry King nu klinkt.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten