ja, essen, 3 zadelbridge en een wat brutaler pickupje en waarschijnlijk in butterschotch honey.
ja, essen, 3 zadelbridge en een wat brutaler pickupje en waarschijnlijk in butterschotch honey.
Laatst gewijzigd door j3r03n; 16 mei 2009 om 19:14
9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Laatst gewijzigd door j3r03n; 16 mei 2009 om 19:23
- Contour: Nee, de S vorm wijkt af, is bijvoorbeeld off-set, en wijkt zeker af in de derde dimensie.
- Finish: Beide gitaren zijn in andere finishes te krijgen, en daarbij zijn flamed maple topjes nou ook niet typisch 'Ibanez'. Verder is de finish ook helemaal niet hetzelfde bij deze gitaren, maar soit.
- HSS: Deze Ibanez is HHH, 't zijn namelijk single sized humbuckers, maar da's mierenneuken. Net als bij Fender zijn er Ibanezzen met verschillende configuraties, waarbij SSH overigens niet de meest voorkomende is.
- Tremolosysteempje: vintage Fender systeem vs. Lo Pro Edge van Ibanez. Ja PRECIES hetzelfde!
- Verzonken input: Die van die Fender is helemaal niet verzonken, die zit namelijk met een plaatje op de top.
- Twee draaiknoppen op dezelfde plek: is er iets onlogisch aan die plek dan? Welke merken hebben dat allemaal drastisch anders (is aan de achterkant misschien handiger?)
- Toggle switch op dezelfde plek: zie hierboven
- Rosewood fredboard: De fender heeft een ebony fretboard.
Oftewel: geen domme opmerkingen maken en terugkomen als je wél verstand hebt van gitaren!![]()
Ik ben het niet helemaal eens met wat je er tegenin brengt, maar toch blijft die Stratocaster QMT (quilted maple top!) HSS qua configuratie dichter bij Ibanez dan bij Fender liggen
Een Fender Stratocaster heeft doorgaans 3 pots, geen locking, geen flamed/quilted finish, en niet zo'n toggle switch, vandaar mijn opmerking.
En met contour bedoelde ik eigenlijk meer de double cutaway. Vooraanzicht dus.
Wat de QMT en FMT betreft heb ik het verkeerde plaatje gekozen![]()
Die Fender heeft geen locking systeem, en toggle switch is hetzelfde als bij standaard Strats, alleen zit ie nu niet op de slagplaat. Flamed maple topjes zijn niet typisch Ibanez. De bodyvorm van de Ibanez S en Rg zijn inderdaad gebaseerd op de Stratvorm, maar ik zie niet in waarom déze Strat dan ineens extra op een Ibanez lijkt.
Oeps, ik zie het nu: http://lh4.ggpht.com/exgenius/RnFL7c...1_edited-1.jpg
Wat is dit dan voor kam?
PRS 20th anni
![]()
G: Fender Stratocaster RI '57: MIJ ~ Gibson Les Paul Studio
A: Marshall: AVT 50 Valvestate 2000 ~
Roland Cube 30X ~ Fender G-tec Junior
Favorieten/bladwijzers