Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 163 EersteEerste ... 1252606162636472112162 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 1628
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    Kickass! Er komt over een aantal dagen een Gibson SG Classic (P90's!) mijn kant uit. Over een week of zo zal ik eens een familiefoto maken van mijn Gibson SG Special, Gibson SG Classic, Burny mid 80's SG en 70's Hagstrom HIIN.

Die 'nieuwe' SG van je is trouwens weer erg vet Jay! Dan heb je uiteindelijk alleen die witte 61RI en deze 67'er SG Standard over als ik het goed begrijp. Daar kan menig SG liefhebber jaloers op zijn.
    Klopt helemaal! Die witte 61RI moet zich nog bewijzen maar die 67er, pff, daar was ik al zo lang naar op zoek, met de fijne dunnere halsprofiel, gewoon helemaal wat ik zocht!

Zo'n classic is ook echt te gek, met die P90s idd, alleen vind ik die halzen niet fijn spelen van die RI SG's. ( wel van de 61RI want die hebben een slankere hals, maar van die standaard en classics bedoel ik dan )

Ik ga in mijn volgens mij ook uit 1967 Epiphone Olympic ook Gibson P90s zetten.
    Die zijn onderweg, dus dat moet hetzelfde gaan klinken als het goed is.

Maak maar eens een foto ja!

Senior Member

Standaard

Mijn epiphone G-400 met seymour duncan SH-2 en SH-4 met ingebouwde coilsplit switch.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

hier ook maar even neergezet, mijn Gibson SG Melody Maker uit 1967
    Nu nog met enkele humbucker, maar ik wil er witte P 90's inzetten

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

Nice! geert!.... ding is vast eng veel geld waard! ;o)

Senior Member

Standaard

Ik zag dat ding op Marktplaats en dacht er aan om er op te gaan bieden, jij bent me dus voor, toch leuke gitaar gefeliciteert.

Kan je ook een foto van de Kop maken? Ik wou graag zien wat voor logo er op zit.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

dit is het logo, gitaar heeft ooit een headcrack gehad en is gerepareerd in de USA, bij de headcrack is de voorzijde beschadigd en heeft men de voorzijde van de headstock opnieuw zwart gespoten en een nieuwe decal erop gezet, wel erg apart, met de letter "O" gesloten en niet half open.

decal is een gestanst plastic plaatje en is ingelegd in de headstock, dus niet er bovenop is geplakt

Het is wel een echte Gibson daar ben ik wel achter, humbucker is ook niet origineel, heeft oorspronkelijk een singel coil ingezeten

Senior Member

Standaard

Het is wel een echte Gibson daar ben ik wel achter, humbucker is ook niet origineel, heeft oorspronkelijk een singel coil ingezeten
    Yup, hij heeft er ZO uitgezien toen hij nieuw was.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

maar ja na 42 jaar..

foto die jij geplaatst hebt is er inderdaad eentje firered is dat, maar er waren meerdere kleuren, fibrola was trouwens een optie

Enfin, gitaar klinkt en speelt erg lekker, halsje is heerlijk dun en met lichte muff knort hij heerlijk, moet er nog wel eea aan doen, maar ben erg blij met de gitaar, heb hem voor E 250,00 gekocht, niet te duur lijkt me

Senior Member

Standaard

Deze post was eigenlijk een reactie op het zojuist gesloten topic 'post je Gibson', of iets in die richting. Aangezien het toch een behoorlijk verhaal was (kostbare tijd, jawel!) en het over onderstaande SG gaat, heb ik de originele post dus gekopieerd en hier in dit topic (over SG's) geplaatst. Dus...

[quote=geert1976;2056156]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc Bekijk bericht
    Dan doe ik ook mijn duit in het zakje.

'78 The SG

oei, dit is een gitaar met een hoog strakke plasser gehalte, ontzettend gaaf
    Ergens rond 1980 was ik op zoek naar een vervanger voor mijn imitatie SG van Maya. Het ding was op (echt waar!) en het werd tijd voor een serieuze gitaar. De Gibson SG was mijn GROTE LIEFDE en ik MOEST en ZOU er eentje hebben (het is er nooit van gekomen, maar dat heeft andere oorzaken en het is ook nogal een lang verhaal...).
    In die tijd heb ik veel SG's getest. Eerlijk gezegd (nu zou ik er geen enkel probleem mee hebben) vond ik ze allemaal, stuk voor stuk, helemaal niet zo fijn spelen. TOT ik op een dag een PRACHTIGE SG zag hangen bij Saris, Nijmegen. Ik speelde er op en tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer een gitaar bespeeld die ZO VERREKTE PRETTIG was als die ene. Het leek of ik ineens 10 maal zo snel kon spelen, onnauwkeurige vingerzettingen waren ineens verdwenen..., ik was INEENS een goede gitarist!!!

Je raadt het al; die supergitaar was de The SG. Ik heb er altijd een zwak voor gehouden, maar ik ben er nooit meer een tegengekomen (behalve op plaatjes dus...).

Als deze gitaar ook maar IETS heeft van die ene waar ik toen over speelde, dan mag je jezelf een gelukkig mens noemen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ergens rond 1980 was ik op zoek naar een vervanger voor mijn imitatie SG van Maya. Het ding was op (echt waar!) en het werd tijd voor een serieuze gitaar. De Gibson SG was mijn GROTE LIEFDE en ik MOEST en ZOU er eentje hebben (het is er nooit van gekomen, maar dat heeft andere oorzaken en het is ook nogal een lang verhaal...).
    In die tijd heb ik veel SG's getest. Eerlijk gezegd (nu zou ik er geen enkel probleem mee hebben) vond ik ze allemaal, stuk voor stuk, helemaal niet zo fijn spelen. TOT ik op een dag een PRACHTIGE SG zag hangen bij Saris, Nijmegen. Ik speelde er op en tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer een gitaar bespeeld die ZO VERREKTE PRETTIG was als die ene. Het leek of ik ineens 10 maal zo snel kon spelen, onnauwkeurige vingerzettingen waren ineens verdwenen..., ik was INEENS een goede gitarist!!!

Je raadt het al; die supergitaar was de The SG. Ik heb er altijd een zwak voor gehouden, maar ik ben er nooit meer een tegengekomen (behalve op plaatjes dus...).

Als deze gitaar ook maar IETS heeft van die ene waar ik toen over speelde, dan mag je jezelf een gelukkig mens noemen.
    Zo'n verhaal maakt iedereen blij, dat er nog zulke gitaren zijn!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten