Oorspronkelijk geplaatst door
Gjalt
dat bedoel ik ook, daarom probeer ik ook alternatieven aan te dragen. voor die 500 euro kan je prachtige synthesizers kopen. maar ik raad persoonlijk voor bandjes gewoon keyboards af. (die dingen met ingebouwde speakers, geen mogelijkheid tot 't editen van sounds en meestal met alleen maar een phones uitgang). Al maak je met een duurder keyboard meestal al wel een goede start.
Ik zeg ook niet dat 't slecht is, ik persoonlijk zou 't gewoon anders doen; en dat is ieder zijn smaak.
oohwja, over dat emu x-board en software. Ik weet niet precies wat de prijs daarvan is. maar je kan op marktplaats ook zoeken naar bijvoorbeeld een soundmodule van roland (een jv serie) of een oudere kurzweil. die modules zijn niet zo hele duur meer tweedehands maar ze klinken nog fantastisch. die hang je dan met midi aan je piano en dan hoef je maar 1 klavier mee te nemen en geen extra computer steeds bij je te hebben. 't is maar een tip, ik weet niet hoe jullie situatie is enzo. Als je nog eens vragen hebt, stuur me gerust een prive bericht.
Favorieten/bladwijzers